Labo īpašību saraksts jaunajam Volvo XC90 ir garšs un daudzpusīgs, vienīgais, kas patiesi pietrūkst, ir vismaz viens kārtīgs sešcilindru motors.
Tā nu tas iznācis, ka Volvo stratēģiskais plāns šobrīd paredz, ka kompānija fokusēsies tikai uz četrcilindru motoru izstrādi, izmantojot tos savos nākotnes modeļos, tostarp arī jaunā XC90 motortelpā. Testa brauciena laikā Barselonas pievārtē šo rindu autors pārliecinājās, ka zviedri nav veltīgi izšķieduši ķīniešu autogiganta Geely dāsni atvēlētos miljardus. Auto ir patiešām izdevies un cienīgs, lai to turpmāk ne tikai ķeksīša pēc minētu par BMW, Audi vai Mercedes SUV modeļu konkurentu. Turpmāk vācu trijotnei būs pamatoti jābīstās no zviedru jaunā izstrādājuma.
Kāpēc tas būtu jāpērk
Atbrīvojoties no Ford birokrātiskiem žņaugiem Volvo inženieriem vajadzēja tikai piecus gadus, lai pilnībā no jauna uzbūvētu konkurētspējīgu auto. Tas vien jau ir apbrīnas vērts un apliecinājums parunai «ko nevar paveikt ar naudu, to var paveikt ar lielu naudu!». Ne mazāk nozīmīgs fakts –, ka turpmāko piecu gadu laikā Volvo pilnībā nomainīs esošo modeļu klāstu, kam par pamatu kalpos jaunā modulārā SPA platforma, kas ir XC90 rīcībā un ir viegli pielāgojama citu izmēru modeļiem. Kas attiecas uz pašu XC90, nav šaubu par tā finansiālajiem panākumiem, īpaši – ASV un Ķīnā. Kopš modeļa pirmizrādes un atrādīšanas vairākās nozīmīgākājās izstādēs, tostarp Detroitā un Ženēvā, pasūtījumu skaits aug ar katru dienu. Tā, piemēram, marta sākumā, īsi pirms Ženēvas izstādes atklāšanas, XC90 tīkotāju skaits bija 16 tūkst., bet jau pēc dažām dienām pasūtījumu sarakstā tika iegrāmatoti jau 19 tūkst. potenciālie klienti. Jaunais auto vismaz šogad būs deficīta prece, jo neba velti Latvijai pirmajā gadā tiks tikai 30 jauno XC90. Jauno auto pie mums varēsim aplūkot maija beigās, bet pirmie laimīgie pircēji savus auto saņems jūnijā. Bāzes modeļa XC90 ar priekšpiedziņu un 190 ZS jaudīgo D4 dīzeli maksās, sākot no 52153 eiro, savukārt pilnpiedziņas modelis ar 225 ZS jaudīgo D5 dīzeli un automātu maksās, sākot no 57376 eiro. Par atsevišķu samaksu interesenti varēs piepirkt klāt trešo sēdekļu rindu un piecvietīgā vietā iegūt septiņvietīgu auto.
Visu rakstu Zviedru inteliģences un miera osta lasiet 20. marta laikrakstā Dienas Bizness.