Auto

Volvo Trucks izmanto autonomus elektriskus transportlīdzekļus

Laura Mazbērziņa,13.09.2018

Jaunākais izdevums

Volvo Trucks iepazīstina ar jaunu pārvadājumu risinājumu, kurā izmanto autonomus elektriskus komerciālus transportlīdzekļus.

Pasaules iedzīvotāju skaita pieaugums un aizvien plašākā urbanizācija izvirza ievērojamus uzdevumus, liekot risināt tādas vides problēmas kā satiksmes sastrēgumi, piesārņojums un pārmērīgs troksnis. Pieaugošais patēriņš, straujā e-tirdzniecības paplašināšanās un aizvien lielākais autovadītāju trūkums palielina pieprasījumu pēc efektīviem transporta risinājumiem.

«Tagad ir pilnvērtīgi jāizmanto pārvadājumu nozares potenciāls. Viss liecina par to, ka nākamajās desmitgadēs pasaulē turpinās ievērojami palielināties pieprasījums pēc pārvadājumiem. Ja mēs šo pieprasījumu gribam nodrošināt ilgtspējīgi un efektīvi, mums ir jārod jauni risinājumi. Lai nodrošinātu tādu preču plūsmas sistēmu, kas darbojas nevainojami, mums esošās infrastruktūras ir jāizmanto labāk nekā patlaban. Pārvadājumu sistēma, kuru mēs izstrādājam, var kļūt par svarīgu pašreiz izmantoto risinājumu papildinājumu un atrisināt daudzas problēmas, kuras ir izvirzītas sabiedrībai, pārvadājumu uzņēmumiem un pārvadājumu pakalpojumu pircējiem,» stāsta Klāss Nilsons (Claes Nilsson), Volvo Trucks prezidents.

Volvo Trucks nākotnes pārvadājumu risinājums paredzēts izmantošanai regulāros un sistemātiskos pārvadājumos salīdzinoši tuvos attālumos, kur ļoti precīzi jāpiegādā liels daudzums preču. Raksturīgākie piemēri ir pārvadājumi starp loģistikas centriem, taču ir iespējami arī citi izmantošanas veidi.

«Tā kā mēs izmantojam autonomus transportlīdzekļus, kas nerada izmešus vai troksni, pārvadājumus var veikt jebkurā diennakts laikā. Šajā risinājumā tiek izmantota esošā autoceļu infrastruktūra un kravas automašīnas, tādējādi samazinot izmaksas un nodrošinot iespēju apvienot to ar jau esošajām darbībām,» skaidro Mīkaels Kārlsons (Mikael Karlsson), Autonomo risinājumu nodaļas priekšsēdētāja vietnieks.

Pārvadājumus veic ar autonomiem elektriskiem transportlīdzekļiem, kas piesaistīti mākoņpakalpojumam un pārvadājumu vadības centriem. Transportlīdzekļos ir ierīkotas sarežģītas sistēmas, kas nodrošina autonomu autovadīšanu. Tās ir konstruētas tā, lai noteiktu transportlīdzekļa konkrēto atrašanās vietu līdz pat centimetram, precīzi uzraudzītu un analizētu citu ceļu satiksmes dalībnieku darbības un tad attiecīgi rīkotos, ievērojot īpašu precizitāti.

Pārvadājumu vadības centrs pastāvīgi uzrauga pārvadājuma norisi un precīzi novēro katra transportlīdzekļa pozīciju, akumulatora uzlādes stāvokli, kravas saturu, apkopes prasību izpildi un vairākus citus parametrus. Tādēļ rūpnieciskās ražošanas process, ātrums un norise ir pielāgoti tā, lai novērstu lieku gaidīšanu un uzlabotu piegādes precizitāti. Tādējādi būs iespējams samazināt atkritumu daudzumu, ko rada lieki rezerves krājumi, un palielināt pieejamību. Transportlīdzekļi, kas nodarbināti vienā maršrutā, sadarbojas, lai nodrošinātu optimālu plūsmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volvo XC40 ir tipisks pilsētnieks ar kompaktu izmēru un apņēmību izpildīt ne tikai to, kas pienākas urbānajai videi paredzētam auto

Eiropas gada auto 2018 tituls ir apstiprinājums tam, ka šī auto talanti ir pamanīti. Skaidrs ir arī tas, ka šis prestižais tituls automātiski nenozīmē to, ka auto ir bez grēka. Tādu XC40 ir pietiekami daudz, taču apsveicami, ka Volvo ir ielecis iepriekš neapgūtā auto segmentā, un pirmais iznāciens ir izdevies gana veiksmīgs.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Visādi jancīgi kloķīši, podziņas, drēbju un somiņu pakaramie, speciāls salvešu slēpnis automašīnas salonā un citi kičīgi labumi patiks sievietēm. Arī pēc pašmāju Volvo tirgotāju novērojumiem, XC40 pamatauditorija ir daiļais dzimums, kas, neraugoties uz solīdo cenu, slēdz draudzību ar mazāko Volvo krosoveru. Patrāpoties arī pretējais dzimums, taču visbiežāk tie esot mākslinieciskas novirzes profesiju pārstāvji ar īpašu dzīves uztveri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automobiļu uzņēmums Volvo Cars un taksometru pakalpojumu firma Uber prezentējusi kopīgi izstrādātu ražošanas automobili, kas spēj braukt patstāvīgi.

Uber un Volvo Cars 2016. gadā noslēdza inženiertehnoloģiju sadarbības līgumu un kopš tā laika izstrādājuši vairākus prototipus ar mērķi paātrināt uzņēmuma autonomo automobiļu izstrādi. Volvo XC90 SUV ir pirmais ražošanas automobilis, kas apvienojumā ar Uber autonomās braukšanas sistēmu spēj braukt pilnīgi patstāvīgi.

XC90 bāzes automobilis ir aprīkots ar galvenajām drošības funkcijām, kas ļauj Uber instalēt savu autonomās braukšanas sistēmu, kas, iespējams, ļaus nākotnē izmantot pašbraucošos automobiļus Uber tīklā kā autonomas koplietošanas pakalpojumu.

Volvo Cars autonomajai braukšanai gatavā ražošanas automobiļa svarīgākās īpašības ir vairākas rezerves sistēmas stūrēšanas un bremzēšanas funkcijām, kā arī akumulatora rezerves jauda. Ja kāda no primārajām sistēmām kāda iemesla dēļ nespēj darboties, rezerves sistēmas ir ieprogrammētas nekavējoties apturēt automobili.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Volvo S60 negrasās padoties

Aldis Zelmenis,06.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru ražotājam Volvo jaunākā modeļa Volvo S60 debija nav tikai kārtējā paaudžu maiņa

Būtisks pagrieziens modeļa attīstībā ir tas, ka pirmo reizi S60 modelis tiks ražots otrpus okeānam, Volvo Cars pirmajā ASV ražotnē Čarlstonā, Dienvidkarolīnas štatā. Otrkārt, jaunākās paaudzes Volvo S60 ir pilnībā atteicies no dīzeļmotoriem, paļaujoties tikai uz hibrīda un divu litru četrcilindru benzīnmotoru atbalstu. To pavisam būs trīs – T4 ar 190 ZS, T5 ar 250 ZS un T8 Twin Engine hibrīds ar 390 ZS lielu jaudu. Visām versijām standartā piesaistīts moderns astoņpakāpju automāts. Visbeidzot tas, ka Volvo S60 modelis turpina savu dzīvi, ir vēstījums, ka Volvo joprojām negrasās padoties vācu BMW, Audi un Mercedes. Tas ir gana drosmīgs lēmums, it īpaši zinot, ka šajā segmentā vācu zīmolu ražotie modeļi joprojām tiek uzskatīti par labākajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru Volvo V60 ir neizsakāmi šarmants auto, iespējams, glītākais no visiem sava žanra modeļiem

Vispirms aizmirstiet jebkādu līdzību ar iepriekšējās paaudzes V60. Jaunākais V60 ir lielāks, ērtāks un arī prestižāks auto. Arī apdares materiāli ir atbilstoši premium klases standartiem, turklāt, lai nākamo V60 īpašnieku izvēli padarītu vēl krāšņāku un daudzveidīgāku, Volvo ieviesis uz aci un tausti dzīvespriecīgus audekla pārvalkus.

Pēc būtības, vadoties pēc klasifikācijas, kas tika izmantota, pirms Volvo nonāca ķīniešu Geely īpašumā, jaunais V60 atbilst vecā V70 universāla standartiem. Tas nozīmē, ka jaunais V60 Cross Country, kam līdz šī gada beigām arī jānonāk tirdzniecībā, būs tas modelis, par ko būs īpaša interese Baltijā, tostarp Latvijā. Tomēr, kas zina, iespējams, ka jaunais V60 spēs mainīt spēles noteikumus, lai arī mūsu tirgū to pirktu ne tikai tad, kad tas jau būs mazlietota vai lietota automobiļa statusā, bet arī kā jaunu modeli no salona.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Praktiskā latvieša sapņu auto

Aldis Zelmenis,17.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru Volvo V60 Cross Country ir iznesīgs un daudz ko protošs auto, kas perfekti atbilst Latvijas koplietošanas ceļu īpatnībām. Vienīgā bēda, ka tā cena ir nedaudz pārspīlēta

Patiesībā, noslēdzot laulības saites ar ķīniešu Geely, pēcāk visi radītie Volvo modeļi nesirgst ar mazvērtības kompleksiem un to cenu pozicionējums liek pabrīnīties pat BMW, Audi vai Mercedes marketologiem. No otras puses, šobrīd par pircēju trūkumu Volvo nevar sūkstīties, attiecīgi, ja pircēji akceptē, tad kāpēc prasīt mazāk?

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Perfekti piemērots Latvijas apstākļiem, jo sevišķi tiem autotīkotājiem, kuri visa veida paaugstinātas virsbūves krosoverus un SUV neatzīst par pilnvērtīgiem automobiļiem. Tajā pašā laikā šiem indivīdiem arī ir vēlēšanās braukt tur, kur bez liekas aizķeršanās spēj braukt džipi un pusdžipi. Patiesībā V60 CC manevrēšanas spējas sarežģītos braukšanas apstākļos uz papīra ir pat cienījamākas. Kā zināms, šāda tipa automobiļiem viens no svarīgākajiem parametriem ir mērījums, cik tālu no zemes atrodas automašīnas vēders. Lielākajai daļai krosoveru šis attālums būs mazāks par 20 centimetriem, turpretim Volvo V60 CC ieraksts tehniskajā pasē vēsta, ka tas būs 21 cm. Tas ir ļoti daudz, lai iebrauktu, izbrauktu vai pārbrauktu, ja Volvo V60 CC īpašniekam radīsies tāda vajadzība. Daudzpusīgs auto, kas pēc izmēriem nav nedz par mazu, nedz par lielu. Vietas ir gan pasažieriem, gan bagāžai, tostarp bagāžas nodalījumā zem grīdas varēs atrast pat mazizmēra rezerves riteni. Braukšana ir patīkama un droša, funkcionalitāte un drošības asistentu atbalsts ir līmenī, arī pie vertikālās planšetes ar laiku var piešauties un tā dzīlēs atrast visu, kas nepieciešams. Brauciena laikā labāk gan to nedarīt, jo ekrāna bakstīšana noteikti ir bīstamāks pasākums nekā zvanīt vai pieņemt zvanus pa mobilo viedtālruni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volvo kravas automašīnu pārdevējs SIA “Volvo Truck Latvia” apgrozījums pērn pieaudzis par 32,77% līdz 31,14 miljoniem eiro, liecina Lursoft dati.

Lielāko daļu jeb 64,46% veidojuši ieņēmumi no kravu automašīnu pārdošanas. Lursoft statistikas dati liecina, ka SIA “Volvo Truck Latvia” pēc apgrozījuma apjoma Stopiņu novadā 2018.gadā bijis astotais lielākais uzņēmums.

Pieaugums bijis arī uzņēmuma peļņai, kas, salīdzinot ar 2017.gadu, palielinājusies par 40,4%, sasniedzot 1,88 milj.EUR. Gūto peļņu paredzēts izmaksāt dividendēs.

SIA “Volvo Truck Latvia” reģistrēts 1996.gadā un pieder zviedru "Volvo Truck Corporation".

Lursoft pieejamie dati liecina, ka tirgotājs ir iekļauts VID Padziļinātās sadarbības programmas sudraba līmenī. Pēc VID sniegtās informācijas, SIA “Volvo Truck Latvia” 2018.gadā valsts kopbudžetā nodokļos samaksāja 5,46 miljonus eiro, tostarp 1,1 miljonu eiro – valsts sociālās apdrošināšanas obligātajās iemaksās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Volvo prezentē S90 sedana un V90 universāļa atjauninātas versijas

Lelde Petrāne,02.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs "Volvo Cars" prezentējis "S90" sedana un "V90" universāļa atjauninātas versijas. Jaunumu vidū – uzlabots ārējais dizains un pilnībā jauna "Bowers & Wilkins" audiosistēma.

"Volvo" 48 voltu Mild Hybrid spēka piedziņas izvēles iespējas tagad ir pieejamas ikvienam "Volvo" modelim, vēl vairāk nostiprinot uzņēmuma elektrificēto piedāvājumu.

Ārējā dizaina jomā "Volvo" dizaineri ieviesuši vairākus uzlabojumus gan "S90" un "V90" priekšgalā, gan aizmugurē, tostarp jaunus miglas lukturus, jaunu spoilera dizainu un jaunu, zemāku priekšējo bamperi.

"V90" modelim visizteiksmīgākais jauninājums ir pilnībā jauns aizmugures lukturu dizains, tostarp pilnībā ar LED aprīkoti raksturīgie lukturi un sekvenciāls pagriezienu virzienrādītājs. Jaunu ārējā dizaina krāsu piedāvājums un riteņu disku izvēle vēl vairāk uzlabo personalizācijas iespējas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan pasaules autotirgū vērojama stagnācija un pat lejupslīdes tendences, Ķīnas kompānijai «Geely» piederošais Zviedrijas luksusa automobiļu zīmols «Volvo Cars» šā gada pirmajā pusē pārdevis rekorddaudz spēkratu.

Janvārī-jūnijā pārdoti 340 286 «Volvo» automobiļi, kas ir par 7,3% vairāk nekā pagājušā gada pirmajā pusē, savukārt pārdošanas ieņēmumi aplūkotajā periodā pieauguši par 5,9% - līdz 130 miljardiem Zviedrijas kronu (12,4 miljardiem eiro).

Vienlaikus operacionālās peļņas iespējas ierobežoja spiediens uz cenām un ASV noteiktie ievedmuitas tarifi. Kompānija ir īstenojusi izmaksu kontroles pasākumus, kuru ietekme būs jūtama šā gada otrajā pusē.

«Volvo Cars» operacionālā peļņa gada izteiksmē samazinājusies par nepilniem 30% - līdz 5,5 miljardiem Zviedrijas kronu.

Pērn «Volvo Cars» sasniedza visu labu labāko automašīnas pārdošanas rezultātu - vairāk nekā 600 tūkstoši gada laikā pārdotu automašīnu, lai gan peļņu ietekmēja ASV tirdzniecības karš ar Ķīnu un Eiropas Savienību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds izsniedza aizdevumu, kāds iegādājās auto, kāds nopelnīja ar īpašuma izīrēšanu - lūkojam, kādi pērn bijuši 14.Saeimas deputātu tēriņi, ienākumi un pirkumi, raksta žurnāls "Kas Jauns".

Daigas Mieriņas alga – 85 tūkstoši

Saeimas priekšsēdētāja Daiga Mieriņa (55) par savu darbu pagājušajā gadā saņēmusi 85,4 tūkstošus eiro lielu algu.

Nekādu ievērojamu uzkrājumu Mieriņai nav, arī aizdevumus viņa nav izsniegusi, vien lūkojams, ka parādsaistību ailītē gozējas ierakstīti 35 tūkstoši eiro. Transportlīdzekļu politiķei nav, viņas īpašumā ir zeme Aronas pagastā, lietošanā – zeme un ēkas Carnikavas pagastā.

Krištopanam 50 tūkstošu eiro pensija

Vilis Krištopans (69) aizvadītajā gadā veicis pārdevumu par 41,4 tūkstošiem eiro, algā Saeimā saņēmis 63 tūkstošus eiro, kā arī ticis pie 50,2 tūkstošu eiro lielas pensijas.

41 400 eiro ienākumu Krištopans saņēmis no SIA "Stiga RM Mežs", kas pieder meža nozares uzņēmēja Andra Ramoliņa sievai Annai. Politiķis deklarācijā arī norādījis, ka skaidrā naudā glabā 9380 eiro, "Swedbank" kontā ir gandrīz 13 tūkstoši eiro, parādu nav, bet veikti vairāki aizdevumi – kopumā vairāk nekā 170 tūkstošu eiro apmērā. Tāpat viņam valdījumā ir 2017. gada izlaiduma automašīna "Toyota C-HR", īpašumā – pērn iegādāta piekabe "Tiki SP500-R/Promo25", zemes gabals Garkalnes pagastā, kapitāla daļas SIA "Berģu tūjas" un SIA "Upes-Plostiņi". SIA "Berģu tūjas", kas nodarbojas ar nekustamā īpašuma izīrēšanu un pārvaldīšanu, aizpērn strādāja bez apgrozījuma un uzrādīja 180 tūkstošu eiro lielus zaudējumus, pērn dota arī 1,95 miljonu eiro liela komercķīla Igaunijas uzņēmumam "Estateguru tagatisagent OÜ". Vilim Krištopanam šajā uzņēmumā pieder 50,8 procenti daļu, pārējās ir viņa sievai Aijai. Tiesa, visas SIA "Berģu tūjas" daļas ir ieķīlātas "Rietumu bankā".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autobūves uzņēmums "Volvo Cars Corp.", kas pieder Ķīnas autoražotājam "Zhejiang Geely Holding Group", otrdien paziņoja, ka no 2030.gada plāno pārdot tikai pilnībā elektriskus automobiļus.

Kompānija norāda, ka visi modeļi ar iekšdedzes dzinējiem, tostarp hibrīdi, vairs netiks ražoti.

"Automobiļiem ar iekšdedzes dzinējiem nav ilgtermiņa nākotnes," skaidro "Volvo Cars" tehnoloģiju direktors Henriks Grīns.

Viņš piebilst, ka 2030.gads kā mērķis noteikts saistībā ar spēcīgo pieprasījumu pēdējos gados pēc "Volvo" elektriskajiem automobiļiem un pārliecību, ka ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu automašīnu tirgus pakāpeniski sarūk.

"Volvo Cars" iecerējis, ka līdz 2025.gadam 50% no tā tirdzniecības apjoma pasaulē nodrošinās pilnībā elektriskie automobiļi.

Tāpat uzņēmums plāno koncentrēties uz tirdzniecību internetā, norādot, ka visi elektriskie automobiļi būs pieejami tikai internetā, izmantojot pakalpojumu "Care by Volvo".

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Volvo Cars un Northvolt kopīgi būvēs elektrisko automobiļu akumulatoru ražotni

LETA/AFP,21.06.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autobūves uzņēmums "Volvo Cars Corp." un zviedru akumulatoru ražošanas jaunuzņēmums "Northvolt" apvienojuši spēkus, lai Eiropā uzbūvētu jaunu elektrisko automobiļu akumulatoru ražotni, teikts pirmdien publiskotajā kompāniju paziņojumā.

Tajā norādīts, ka paredzētās rūpnīcas ražošanas jauda būs 50 gigavatstundas gadā, bet ražošanu ieplānots sākt 2026.gadā.

Tas ļaus "Volvo Cars", kas pieder Ķīnas autoražotājam "Zhejiang Geely Holding Group", ar akumulatoriem aprīkot aptuveni 800 000 elektrisko automobiļu gadā.

Tāpat "Volvo Cars" un "Northvolt" plāno nākamgad Zviedrijā atvērt izpētes un izstrādes centru, lai attīstītu nākamās paaudzes akumulatoru elementus un automobiļu integrēšanas tehnoloģijas.

"Volvo Cars" jau martā paziņoja, ka no 2030.gada plāno pārdot tikai pilnībā elektriskus automobiļus.

Kompānija norādīja, ka visi modeļi ar iekšdedzes dzinējiem, tostarp hibrīdi, vairs netiks ražoti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

VIDEO, FOTO: Piedzīvojumu parks Mūsa Raceland ceļā uz pelnošu biznesu

Laura Mazbērziņa,31.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sporta komplekss «Mūsa», kas savulaik organizēja tikai sacensības autosportistiem, tagad pārtapis par piedzīvojumu parku «Mūsa Raceland» un tiek veidots kā atpūtas vieta visai ģimenei. Vienlaikus tajā joprojām norisinās arī autosporta pasākumi.

Izpilddirektors Dāvis Nātriņš ir pārliecināts, ka «Mūsa Raceland» ir ceļā, lai no attīstības projekta kļūtu par pelnošu biznesu, taču tas prasa arī lielas investīcijas.

Saskaņā ar «Mūsa Raceland» attīstības plāniem nākamgad piedzīvojumu parkā tiks atvērts restorāns. Šobrīd norisinās tribīņu uzlabošanas darbi, lai nākotnē izvērstu autosporta pasākumu rīkošanu.

«Mūsa Raceland» atrodas Bauskas novada Gailīšu pagastā. 2016. gada vasaras sākumā sporta kompleksu iegādājās divi zviedru uzņēmēji un viens latviešu uzņēmējs, taču kopš pagājušā gada «Mūsa Raceland» īpašnieks ir tikai viens no viņiem - Deivids Borgs (David Borg). D. Nātriņš stāsta, ka 30 hektārus lielā zeme ar sacīkšu trasi pirms iegādes darījuma bija samērā nolaistā stāvoklī. Līdz ar īpašnieku maiņu sākušies atjaunošanas darbi, kā rezultātā tagad tiek izmantota ne vien trase, bet arī pārējā teritorija.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Zaļais kurss: no apmātības uz pragmatisku pieeju

Romāns Meļņiks, Dienas Biznesa galvenais redaktors,23.11.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārāk daudz tukšu putu sakults, pārāk daudz sapņu piļu sabūvēts par tā dēvēto Zaļo kursu. Un pārāk maz tajā pašā laikā bijis bezkaislīgu aprēķinu par to, kāda cena jāmaksā un kādas sekas būs, ejot uz šo definēto klimata saudzēšanas mērķi.

Proti, vai tie risinājumi, kas izvēlēti, patiesi ir videi draudzīgāki par līdzšinējo praksi? Ja ir, tad lieliski, bet vai vienmēr ir? Šis disbalanss atklājas aizvien skaidrāk, jo aizvien biežāk saskaramies ar piemēriem, kad aiz klimata saudzēšanas saukļiem tiek paslēptas kādas valstu vai cilvēku grupu intereses, noklusējot, ka to vārdā tiek iets pēc būtības no klimata viedokļa pilnīgi pretējā virzienā.

Spilgts piemērs – autoražotāja Volvo Motors vēstītais, ka saskaņā ar viņu pētījumu simtprocentīgi elektriskā apvidnieka Volvo C40 Recharge ražošana rada par 70 procentiem vairāk kaitīgo izmešu nekā tā paša modeļa XC40 ražošana ar iekšdedzes motoru. Gan jau to pašu par savu produkciju varētu teikt arī citi autoražotāji un ne tikai tie.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autobūves uzņēmums «Volvo Cars», kas pieder Ķīnas autoražotājam «Zhejiang Geely Holding Group», paziņojis, ka pasaulē atsauks 200 000 dīzeļautomobiļu saistībā ar defektīvām degvielas padeves caurulēm.

«Volvo Cars» norāda, ka pēc ilgāka laika perioda degvielas padeves caurules var saplaisāt, izraisot degvielas noplūdi dzinēja nodalījumā.

Šis atsaukums aptver «Volvo V40», «S60» un «V60», kā arī «V70», «XC70», «S80», «XC60» un «XC90» modeļus.

«Volvo Cars» vēsta, ka degvielas padeves caurules tiks nomainītas bez maksas un ietekmēto automobiļu īpašnieki tikuši informēti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības karš mudina atlikt Volvo sākotnējo publisko piedāvājumu; kompānija aicina uz tarifu atcelšanu vispār.

ASV prezidenta Donalda Trampa administrācijas vienpusēji paaugstinātās ievedmuitas plašam preču lokam ir izraisījušas pasaulē lielākās ekonomikas tirdzniecības karu ar tās globālajiem partneriem. Kopš 6. jūlija ASV spēkā ir 25% ievedmuita 800 stratēģiski nozīmīgām precēm no Ķīnas, ieskaitot automašīnas, un tikpat lielu tarifu Vašingtona plāno uzlikt jauno automašīnu importam no Eiropas.

Ķīna ir paziņojusi par nodomu nākamnedēļ, 21. septembrī, Pasaules Tirdzniecības organizācijā (PTO) lūgt atļauju uzlikt tirdzniecības sankcijas ASV, pamatojot to ar Vašingtonas nepakļaušanos PTO pērnajam spriedumam par labu Pekinai, ziņo raidkompānija CNBC. PTO lēma par labu Ķīnai strīdā par antidempinga maksājumiem virknē industriju ar kopējo eksporta vērtību 8,4 miljardi USD gadā. Tai pašā laikā D. Tramps pagājušajā nedēļā ir paziņojis, ka viņam arsenālā ir papildu tarifi Ķīnas importam 267 miljardu USD apjomā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autobūves uzņēmums "Volvo Cars", kas pieder Ķīnas autoražotājam "Zhejiang Geely Holding Group", piektdien paziņoja, ka atjaunos ražošanu Zviedrijas un Beļģijas rūpnīcās, kurās koronavīrusa krīzes dēļ tikusi apturēta darbība.

Ražošanu šajās rūpnīcās paredzēts atjaunot pirmdien.

"Volvo Cars" norāda, ka ražošanas apjoms Gēteborgas un Gentes rūpnīcās tiks pielāgots pašreizējam pieprasījuma līmenim.

"Mums ir atbildība pret mūsu darbiniekiem un piegādātājiem atjaunot ražošanu tagad, kad to ļauj situācija," skaidro "Volvo Cars" vadītājs Hokans Sāmuelsons.

Uzņēmums 11.maijā arī paredzējis atjaunot darbību ASV rūpnīcā Dienvidkarolīnā. "Volvo Cars" jau iepriekš atjaunoja darbību Ķīnas rūpnīcās, kas ilgu laiku bija slēgtas koronavīrusa izplatības dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volvo Group konstatējis nepilnības kravas automobiļu kaitīgo izmešu kontrolē

LETA,16.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas kravas automašīnu un celtniecības aprīkojuma ražotāja «Volvo Group» akcijas cena otrdien piedzīvojusi strauju kritumu saistībā ar informāciju, ka uzņēmums atklājis nepilnības kravas automobiļu kaitīgo izmešu kontrolē.

«Volvo Group» akcijas vērtība Stokholmas biržas rīta tirdzniecības sesijā nokritusies par vairāk nekā 6% - līdz 133,4 kronām (12,83 eiro).

«Volvo Group konstatējis, ka izmešu kontroles komponentes, kas izmantotas atsevišķos tirgos, degradējas straujāk, nekā gaidīts, kas var novest pie tā, ka dzinēji pārsniedz izmešu ierobežojumus attiecībā uz slāpekļa oksīdiem,» norāda uzņēmums.

Tāpat kompānija vēsta, ka izmaksas šīs problēmas novēršanai varētu būt ievērojamas.

Vienlaikus «Volvo Group» uzsver, ka visi automobiļi, kas aprīkoti ar šo komponenti, atbilst izmešu prasībām piegāžu brīdī, bet degradācija saistīta ar izmantotajiem materiāliem.

Uzņēmums piebilst, ka visvairāk automobiļu ar ietekmētajiem dzinējiem pārdoti Ziemeļamerikā un Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Tirdzniecības karu dēļ Volvo Cars atliek akciju sākotnējā publiskā piedāvājuma plānus

LETA,11.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autobūves uzņēmumam «Volvo Cars Corp.», kas pieder Ķīnas autoražotājam «Zhejiang Geely Holding Group», nācies atlikt akciju pārdošanas plānus, ņemot vērā aizvien pieaugošajām bažām par ASV tirdzniecības karu ar Ķīnu, pirmdien pavēstīja kompānijas vadītājs Hokans Sāmuelsons.

«Volvo Cars» akciju sākotnējo publisko piedāvājumu bija paredzējis īstenot līdz šī gada beigām.

Taču uzņēmumam nācies atcelt šos plānus saistībā ar bažām par pieaugošo tirdzniecības saspīlējumu ASV un Ķīnas starpā.

«Tirdzniecības jautājumi mums ir nozīmīgi, jo tie ietekmē automašīnu transportēšanu starp Ķīnu un ASV,» norāda Sāmuelsons.

«Volvo Cars» automašīnu tirdzniecības apjoms Ķīnā pērn pieauga par 25,8% un pārsniedza 114 000 vienību. Kompānija, kas eksportē automobiļus no Ķīnas ražotnēm un ASV, bija ieplānojusi eksportēt uz Ķīnu no rūpnīcām Dienvidkarolīnā, taču tirdzniecības karu dēļ šie plāni ir atlikti.

«Geely» Zviedrijas autoražotāju 2010.gadā iegādājās no ASV autobūves koncerna «Ford Motor Co.».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autobūves uzņēmums «Volvo Cars», kas pieder Ķīnas autoražotājam «Zhejiang Geely Holding Group», trešdien paziņoja, ka pasaulē atsauks 167 000 automobiļu, tādējādi šim dažu pēdējo nedēļu laikā esot jau otram atsaukumam.

Šis atsaukums aptver 2018. un 2019.gada «XC60» modeļus, kuros konstatēta defektīva komponente elektriski vadāmos bagāžas nodalījumu vākos.

«Aukstos laikapstākļos bagāžas nodalījuma vāka pacelšanas mehānisms var atdalīties, izraisot troksni vai funkcionēšanas problēmas,» skaidro uzņēmums.

«Volvo Cars» ietekmētajiem automobiļiem nepieciešamos remontdarbus veiks bez maksas.

Jau ziņots, ka «Volvo Cars» pirms divām nedēļām pasaulē izziņoja 200 000 dīzeļautomobiļu atsaukumu saistībā ar defektīvām degvielas padeves caurulēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Sāks ražot elektroautomobiļu zobratus

Kristīne Stepiņa,03.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Leax Rēzekne investē 12 miljonus eiro jaunā ražošanas līnijā un iekāpj vieglo automašīnu detaļu segmentā

Uzņēmums ir noslēdzis vērienīgu sadarbības līgumu ar autobūves kompāniju Volvo Cars Corporation par detaļu ražošanu elektromašīnām, kas tiks sākta šā gada beigās. Līdz šim SIA Leax Rēzekne izgatavoja detaļas galvenokārt kravas automašīnām. Ražošanas telpu paplašināšana un moderna aprīkojuma iegāde pacels uzņēmumu nākamajā attīstības līmenī un ļaus būtiski palielināt konkurētspēju un apgrozījumu, norāda Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas SIA Leax Rēzekne vadītājs Gints Jacuks.

Leax Rēzekne ir viens no diviem Zviedrijas koncerna Leax Group AB uzņēmumiem Latvijā. Otrs – Leax Baltix – darbojas Babītes novada Piņķos. Zviedrijas koncernam pieder arī metālapstrādes uzņēmumi Zviedrijā, Vācijā, Ungārijā, Brazīlijā un Ķīnā. Uzņēmums Rēzeknē nodarbojas ar sērijveida metālapstrādes pakalpojumu veikšanu. Tā galvenā tirgus niša ir vidēja izmēra rotējošu detaļu ražošana. «Mēs neražojam masveidā ļoti mazas detaļiņas, kā arī neesam ļoti lielu detaļu ražošanas segmentā, kur ir nepieciešami lieli darbagaldi. Esam kaut kur pa vidu un ražojam sērijveida produkciju, sākot no simts detaļām. Tas ir regulārs darbs, kas atkārtojas visu konkrēto līgumu darbības laiku, pat gadu desmitiem, gan mūsu, gan grupas uzņēmumu ietvaros,» klāsta G. Jacuks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas kravas automašīnu un celtniecības aprīkojuma ražotājs "Volvo Group" pirmdien paziņoja, ka uz laiku aptur ražošanu rūpnīcā Krievijā, kā arī tirdzniecību valstī, ņemot vērā Maskavas īstenoto militāro uzbrukumu Ukrainai.

"Volvo Group" rūpnīcā Kalugā uz dienvidiem no Maskavas nodarbināti 700 cilvēki.

Savukārt vēl 600 cilvēki Krievijā tiek nodarbināti saistībā ar uzņēmuma transportlīdzekļu tirdzniecību, apkopi un remontiem valstī.

Kopumā tirdzniecības apjoms Krievijā un Ukrainā veido 3,5% no "Volvo Group" kopējā pārdošanas apjoma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šā gada beigām EFN Nord, kurā strādā 140 darbinieki, nepieciešami vēl 100 darbinieki

To DB apstiprina uzņēmuma vadītāja Kristīne Simonova.

SIA EFN Nord ir saistītais uzņēmums Vācijas kompānijai, kas ražo pasīvās elektrotehniskās komponentes autobūves industrijai Eiropā. Uzņēmuma ražotie elektriskie savienojumi noslēgumā kļūst par automašīnu BMW, Audi, Volkswagen, Scania, Volvo sastāvdaļu. Autobūves tirgus šobrīd ir augošs, un uzņēmums meklē risinājumu aizvien jaunu pasūtījumu izpildei.

EFN Nord par savu krusttēvu Valkā dēvē novada domes priekšsēdētāju Ventu Armandu Kraukli, kurš Vācijas investorus uzrunājis Rīgā 2002.gadā. Tālaika Tūrisma un uzņēmējdarbības centra vadītājai Kristīnei Simonovai uzticēts darīt visu iespējamo, lai uzņēmums paliktu Valkā. 2005. gadā pieņemts lēmums sākt darbību, un K. Simonova šobrīd ir uzņēmuma vadītāja. «Sākām ar pieciem cilvēkiem 100 kvadrātmetru lielās telpās. Mums pat nebija lielas saprašanas par to, ko īsti darām. Patlaban mums ir 140 darbinieki, nepilnus 3000 kvadrātmetrus lielas telpas. Ir izaugsmes plāni, ceram jau nākamgad nomāt jaunas telpas, kuras tepat būvē pašvaldība,» viņa stāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autobūves uzņēmums "Volvo Cars", kas pieder Ķīnas autoražotājam "Zhejiang Geely Holding Group", trešdien paziņoja, ka pasaulē atsauc gandrīz 2,2 miljonus automobiļu saistībā ar drošības jostu darbības problēmām.

Šīs problēmas saistītas ar tērauda trosi, kas savienota ar priekšējām drošības jostām un kas noteiktos apstākļos pēc kāda laika var nolietoties, izraisot troses bojājumus un attiecīgi pasliktinot drošības jostu darbību.

Atsaukums pasaulē atver 2 183 701 automobili, un starp šīm automašīnām ir "Volvo S60", "V60", "XC60", "V70", "XC70" un "S80" modeļi, kas ražoti no 2006.gada līdz 2019.gadam.

"Volvo Cars" ziņojumus par cilvēku ievainojumiem šīs problēmas dēļ nav saņēmusi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas vidējais auto pircējs pērk mazlietotu vācu auto 6000 eiro vērtībā

Db.lv,18.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rudens ierasti ir periods, kad iedzīvotāji aktīvi iegādājas automašīnas. Neskatoties uz to, ka pēdējo trīs gadu laikā cilvēki arvien biežāk izvēlas pirkt jaunu auto no salona (jauno auto iegādes ikgadējais pieaugums ir 30%–40%), tomēr aizvien lielākā daļa iegādājas sev mazlietotu auto, informē AS Swedbank.

Protams, iegādājoties mazlietotu auto, jāatceras par īstermiņa un ilgtermiņa izdevīgumu. Pirkuma brīdī mazlietota un, it īpaši, ilgāku laiku lietota auto iegāde ir ekonomiski daudz izdevīgāka par jauna auto iegādi. Taču ilgtermiņā lietota automašīna, visdrīzāk, prasīs (vismaz proporcionāli!) lielākus ieguldījumus nekā jauns auto. Piemēram, viens no būtiskiem rādītājiem ir auto degvielas patēriņš – jauniem automobiļiem tas nereti var būt samazināts un daudz ekonomiskāks nekā vecākiem auto. Lai gan situācija nav viennozīmīga, jo vērā jāņem gan automašīnas motora tilpums, gan degvielas tips (benzīns, dīzeļdegviela, gāze), kā arī braukšanas intensitāte – tas, vai auto tiek izmantots bieži vai reti, pilsētā vai uz lielceļiem. Kopumā, izvēloties auto, ieteicams emocionālajiem apsvērumiem summēt klāt arī racionālos, no kuriem pats svarīgākais ir – auto ikmēneša uzturēšanas izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Sveicam jaunu auto līderi

Uldis Andersons, Dienas Bizness,09.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas Biznesa lasītāju balsojumā par mīlētāko auto zīmolu ir uzlēkusi jauna zvaigzne – Audi. Līdzšinējais balsojuma līderis BMW, kurš slavas virsotnē noturējās piecus gadus pēc kārtas, nu ir nonācis uz sudraba pakāpiena.

TOP 5 skatāms raksta galerijā, bet viss saraksts lasāms jaunākajā Dienas Bizness žurnālā Auto 2019.

Balsojuma līderu trijniekā šogad nekas nav pa vecam. Jauna pirmā, jauna otrā, un arī jauna trešā vieta, kuru godpilni ieņem Volvo (pērn tas palika ceturtais).

Topa augšgals mazliet plašākā un vispārīgākā griezumā gan joprojām ir garlaicīgi paredzams – te ir lielais vācu četrinieks (Audi, BMW, Volkswagen un Mercedes), te ir vienmēr klātesošais Volvo, un nekur tālu nav jāmeklē arī Toyota, Škoda un vēl dažs labs zīmols, kas visi satilpst viena skatiena robežās jebkurā Rīgas ielā.

Komentāri

Pievienot komentāru