Līdz šā gada beigām EFN Nord, kurā strādā 140 darbinieki, nepieciešami vēl 100 darbinieki
To DB apstiprina uzņēmuma vadītāja Kristīne Simonova.
SIA EFN Nord ir saistītais uzņēmums Vācijas kompānijai, kas ražo pasīvās elektrotehniskās komponentes autobūves industrijai Eiropā. Uzņēmuma ražotie elektriskie savienojumi noslēgumā kļūst par automašīnu BMW, Audi, Volkswagen, Scania, Volvo sastāvdaļu. Autobūves tirgus šobrīd ir augošs, un uzņēmums meklē risinājumu aizvien jaunu pasūtījumu izpildei.
EFN Nord par savu krusttēvu Valkā dēvē novada domes priekšsēdētāju Ventu Armandu Kraukli, kurš Vācijas investorus uzrunājis Rīgā 2002.gadā. Tālaika Tūrisma un uzņēmējdarbības centra vadītājai Kristīnei Simonovai uzticēts darīt visu iespējamo, lai uzņēmums paliktu Valkā. 2005. gadā pieņemts lēmums sākt darbību, un K. Simonova šobrīd ir uzņēmuma vadītāja. «Sākām ar pieciem cilvēkiem 100 kvadrātmetru lielās telpās. Mums pat nebija lielas saprašanas par to, ko īsti darām. Patlaban mums ir 140 darbinieki, nepilnus 3000 kvadrātmetrus lielas telpas. Ir izaugsmes plāni, ceram jau nākamgad nomāt jaunas telpas, kuras tepat būvē pašvaldība,» viņa stāsta.
Vienu no būtiskākajām ražošanas problēmām – produkcijas noietu – atrisina uzņēmuma īpašnieki – Vācijas investori. «Visi pieprasījumi mums nāk no Vācijas uzņēmuma. Pēc būtības mums ir daži klienti, kas ir ļoti lieli autobūves industrijas spēlētāji. Pieprasījumi nāk uz Vācijas firmu, un tur tiek veikts izvērtējums, kur to var izdarīt vislabāk – pie mums Latvijā vai pie viņiem uz vietas. Pie mums ir daudz roku darba, tāpēc apkalpojam nelielas produkcijas partijas, dažkārt tās ir eksperimentālas. Ja klients akceptē cenu, Vācijā rada ražošanas līniju, klients auditē procesu,» skaidro uzņēmuma vadītāja.
Autobūves industrijā piegādes ķēde ir diezgan gara – septiņi posmi. EFN Nord ir piegādes ķēdes lejasdaļā: dažkārt piektie, citkārt ceturtie līdz detaļas nonākšanai mašīnā. Uzņēmumā, piemēram, montē kādu kontaktu, bet tālāk cits uzņēmums šo detaļu iestrādā lielākā detaļā. Katra ražošanas posma atbildība ir vienlīdz augsta. Piemēram, uzņēmumā top kontakti Volvo automašīnu bremžu sistēmām, tas nozīmē – ja kaut kas būs nepareizi vai kļūdaini uztaisīts, smagā automašīna Volvo bremzēs nepareizi. «Kļūdas ir nepieļaujamas, tādēļ ir augstas kvalitātes kontroles prasības. Mums ir trīs dažādi kvalitātes sertifikāti. Protams, tas, kas visiem, kuri kaut ko ražo, – ISO 9001 un vēl divi tieši autobūves industrijā pazīstami sertifikāti,» teic uzņēmuma vadītāja.
Konkurence tirgū ir nežēlīga, un uzņēmuma pašreizējais piedāvājums nebalstās tikai uz cenu, jo to zemāku var piedāvāt daudzviet – gan Tuvajos Austrumos, gan Ziemeļāfrikā, gan tepat Austrumeiropā. «Mūsu trumpis ir kvalitāte, nevis cena,» atzīst vadītāja.
Visu rakstu Cer dubultot darbinieku skaitu lasiet 25. septembra laikrakstā Dienas Bizness.