Vācijas autoražošanas uzņēmums "BMW" modernizējis logo, veicot radikālākās vizuālās izmaiņas vairāk nekā 100 gadu laikā.
Uzņēmums jauno logo prezentējis vienlaicīgi ar jauno "i4" koncepta automašīnu.
Veidojot jauno logo, saglabāta līdzšinējā apļveida forma, taču dizaineri atbrīvojušies no tumšajām malām, padarot tās caurspīdīgas; tāpat likvidēts 3D efekts. Tādējādi logo veiktas lielākās izmaiņas kopš tā ieviešanas 1917.gadā.
""BMW" kļūst par attiecību zīmolu," skaidro kompānijas vecākais viceprezidents Jens Tīmers, uzsverot, ka jaunais logo atspoguļo lielāku atvērtību un caurspīdību. "Mēs vēlamies šo versiju izmantot, lai aktīvāk nekā iepriekš aicinātu mūsu klientus "BMW" pasaulē. Jaunais dizains atspoguļo pašreizējās zīmolu digitalizācijas iespējas un izaicinājumus. Tas norāda uz mobilitāti un braukšanas ērtībām nākotnē," sacījis Tīmers.
"BMW" nosaukums un logo radies 1917.gadā. Trīs burtu kombinācija nosaukumā radusies no vārdu salikuma "Bayerische Motoren Werke" jeb "Bavarian Motor Works". Pirms tam uzņēmuma nosaukums bija "Rapp Motorenwerke", un tas ražoja lidmašīnu dzinējus. "Rapp-Motorenwerke GmbH" lidmašīnu dzinējus sāka ražot 1913.gadā, un tos savās ražotajās lidmašīnās izmantoja "Gustav Otto Flugmaschinenfabrik".
Taču 1916.gadā "Gustav Otto Flugmaschinenfabrik" bankrotēja un kļuva par "Bayerische Flugzeugwerke AG" (BFW), bet neilgi pēc tam arī "Rapp" mainīja savu nosaukumu.
Kaut arī kompānijas nosaukums toreiz mainījās, viss tehniskais aprīkojums, aktīvi un darbinieki sākotnēji palika iepriekšējie.
Kad "BMW" 1917.gada jūlijā tika ierakstīts Komercreģistrā, tā logo vēl nebija izveidots. Arī pirmajā reklāmā, kas tika demonstrēta tajā pašā mēnesī, trūka kompāniju raksturojoša simbola vai emblēmas. "Sākotnēji logo nebija tik lielas nozīmes kā šobrīd, jo "BMW" galvenie sadarbības partneri bija Vācijas Gaisa spēki, kam uzņēmums ražoja lidmašīnu dzinējus un veica remontus," stāsta kompānijas pārstāvji.
Tomēr uzņēmums strādāja pie savas identitātes izveides, un 1917.gada 5.oktobrī ieguva sev jaunu logo. Tajā tika saglabāta "Rapp" logo apaļā forma, un iekļautas Bavārijas karoga krāsas. Laika gaitā logo dizains ir nedaudz mainīts, taču šoreiz izmaiņas ir redzamākas.
Pirmo reizi "BMW" logo parādījās 1923.gadā, kad kompānija tirgū laida savu pirmo motociklu "BMW R 32".
Jāatzīmē, ka nepilnus 100 gadus valda uzskats, ka "BMW" logo simbolizē propelleru. Šis uzskats radās 1929.gadā, kad kompānijas reklāmā tika parādīta lidmašīna, kuras propellera vietā bija BMW logo. Reklāma tolaik veidota, lai sabiedrību iepazīstinātu ar jauno lidmašīnu dzinēju, ko izveidojusi kompānija, taču rezultātā sabiedrībā dziļi iesakņojās mīts par logo nozīmi.
"Kopš šī mīta rašanās "BMW" nav īpaši piepūlējies, lai lauztu mītu, ka kompānijas logo pamatā ir propellers, taču nav arī tā, ka šis uzskats ir pilnīgi nepareizs," norādījuši kompānijas pārstāvji, uzsverot, ka zīmols ļauj vaļu fantāzijai un logo var būt jebkas, ko cilvēks vien iedomājas.
Dati liecina, ka "BMW" pērn aizvadījis veiksmīgu gadu, kopumā pārdodot 2,52 miljonus transportlīdzekļu, kas ir rekordliels skaits, un gada laikā pārdošanas apjomi auguši par 1,2%.
Uzņēmums patlaban cenšas aktīvi ielauzties elektroauto tirgū un arī šajā gadā kompānija cer uz pārdošanas apjomu pieaugumu. Uzņēmums šim gadam noteicis mērķi dubultot luksusa klases modeļu pārdošanas apjomus.
#5/9
Laika gaitā BMW necentās apgāzt mītu; tieši otrādi - 1942.gadā kādā žurnālā uzņēmums publicēja šādu attēlu, kas to tikai pastiprināja.