Lai gan Ventspils Brīvosta un pašvaldība izdara spiedienu uz Ventspils nafta termināls vadību, lai tā pasteigtos pieņemt Venecuēlas naftas kravas uz Baltkrieviju, Vitol svarīgāki varētu būt tirdzniecības sakari ar Krieviju.
To sarunā ar presi Liepājā atzina Ventspils mērs Aivars Lembergs. «Ventspils osta ir ieinteresēta un gatavāka nekā jebkura cita osta Baltijā,» uzsvēra A. Lembergs. Viņš norādīja, ka Ventspils Nafta Termināls (VNT) regulāri pārkrauj naftas produktus, kas nāk no Kaļiņingradas, un tehniskajā ziņā process neatšķiroties. Tomēr, lai pārkrautu Venecuēlas naftu, jau maijā VNT vajadzējis izņemt B kategorijas piesārņojošās darbības atļauju, taču ar Vitol Group saistītais termināls to izdarījis tikai jūlijā. «Pirmajam tankkuģim, cik zinu, vajadzēja būt jau 10. jūlijā,» sacīja A. Lembergs, taču viss kavējoties nenokārtotās birokrātijas dēļ. Ventspils mērs arī norādīja, ka Venecuēlas nafta būtu lieliska iespēja atjaunot kopš 90. gadiem slēgtā cauruļvada darbību, jo tas būtu lētāk nekā izmantot dzelzceļu.
Taču Ventspils naftas meitas sabiedrības SIA LatRosTrans līdzīpašnieks ir Krievijas a/s Transņeftjeprodukt, kas nav ieinteresēta atbalstīt naftas tranzītu no Venecuēlas uz Baltkrieviju, atzina A. Lembergs. Savukārt Vitol Group, viņš sacīja, ir tirgotāji, kam galvenie klienti atrodas Krievijā. Ja viņiem būs jāizvēlas starp attiecībām ar Krieviju un baltkrievu naftas kravām, viņi varētu izvēli izdarīt par labu Krievijai. Taču Ventspils brīvosta un pašvaldība izdara zināmu spiedienu, lai kravas tomēr pieņemtu, atklāja Ventspils pašvaldības vadītājs. Pēc viņa teiktā, šogad bijis plānots viens tankkuģis mēnesī, bet nākamgad jau apjomi būtu ievērojami lielāki. Venecuēlas naftas tranzīts, pēc Lemberga teiktā, varētu notikt starp divām ostām – Odesu un Ventspili.