Eurodek bijušais termināls, kas atrodas Muuga ostā, pēdējo mēnešu laikā saņēmis un nosūtījis uz Baltkrieviju pa dzelzceļu vairāk nekā pusmiljonu tonnu jēlnaftas no Venecuēlas, raksta telegraf.lv.
Bez Igaunijas par Venecuēlas naftas tranzītu uz Baltkrieviju cīnās arī Lietuva, Latvija un Ukraina. Piemēram, vairāk nekā 700 tūkst. tonnas naftas saņēmušas arī Odesas ostas.
«Iemesls kāpēc Baltkrievija izvēlējās Muggas ostu naftas tranzītam ir saistīts ar tās infrastruktūru, kā arī termināla un dzelzceļa iespējām,» norādījis Tallina Sadam vadītājs Ains Kaljurands. Pēc viņa vārdiem, visām pārējām Baltijas jūras ostām ir nepieciešamas papildus investīcijas.
Pēc Tallinas ostas datiem, Baltkrievija nākamgad plāno importēt apmēram 10 milj. tonnas jēlnaftas no Venecuēlas. Tomēr pagaidām nav zināms, kuras tieši ostas šim mērķim tā plāno izmantot. Acīmredzot Baltkrievija patlaban izmēģina dažādus variantus.
Jāatgādina, ka Lietuva jau ir noslēgusi vienošanos, lai uz Baltkrieviju tranzītā katru gadu transportētu 17,5 milj. barelu Venecuēlas jēlnaftas. Sagaidāms, ka Klaipēdas ostā piestās divi līdz trīs tankkuģi mēnesī. «Naftas tranzītam Lietuvā vajadzētu sākties līdz nākamā gada sākumam, taču pastāv iespējamība, ka tas varētu sākties pat agrāk,» sacīja Lietuva valsts naftas kompānijas Klaipedos nafta vadītājs Roks Masjulis.
DB jau vēstīja, ka uz Vencuēlas naftu cerēja kā Ventspils tā Rīgas osta. Tomēr Rīgas brīvostas pārvaldnieks Leonīds Loginovs norādīja - ja tiks panākta vienošanās par cauruļvada Ventspils-Polocka izmantošanu, Venecuēlas nafta noteikti tiks pārkrauta Ventspils ostā, bet, pēc L.Loginova rīcībā esošās informācijas, šāda vienošanās netiks panākta un tādējādi Venecuēlas nafta tiks pārkrauta Rīgā.
Latvijas Satiksmes ministrija (SM) paudusi cerību, ka Baltkrievija un Latvija spēs rast abpusēji izdevīgus nosacījumus un vienosies par ilgtermiņa sadarbību Venecuēlas naftas tranzītā uz Baltkrieviju.