Kad mammas, tēti, onkuļi, tantes un citi pieaugušie paziņas atgriezās no saviem pirmajiem ārzemju ceļojumiem – parasti tie bija uz Poliju – tad pāris nedēļas tika nodrošinātas ar ekskluzīviem piedzīvojumu stāstiem. Parasti stāstīja par tirgiem, kur viss ir uz pusi lētāks nekā pie mums un vajagot braukt vismaz uz trīs dienām, lai visu varētu paspēt izstaigāt.
Par baismīgajiem poļu muitniekiem, kas gribēja atņemt visu, ko vien ieraudzīja, un par to, kā viņus izdevies ar atjautību un viltību apvest ap stūri. Par mašīnu dzīšanas dēkām un šausmu stāstus par paziņām, kuri pliki bija piesieti mežā pie koka, un kā viņu radinieki no Latvijas bija braukuši tos glābt. Tādi stāsti raisīja jaunākās paaudzes fantāziju ne sliktāk, kā iepriekšējās paaudzes atvērtām acīm bija sapņojušas par austrumu tirgiem no tūkstoš un vienas nakts pasakām, Timura un viņa komandas piedzīvojumiem un Montesuma meitas atbrīvošanu no džungļu gūsta.
Tomēr nekas nebija intriģējošāks par nostāstiem, kurus bērnu klātbūtnē pieaugušie nekad nepieminēja. Reizēm, vakarā sanākuši virtuvē, it īpaši – ja bija iemetuši pa glāzītei, viņi klusiņām par kaut ko ķiķināja. Vīrieši par to runāja, kad bija izgājuši uz balkona uzpīpēt. Sievietes, kamēr vīrieši pīpēja, čukstēja to viena otrai ausī. Abos galos pēc tam atskanēja nervozi smiekli. Nereti kāds arī nosarka. Bieži vien stāsts bija par to, kā drusku attaisīts kaut kāds aizkars, ieskrējuši iekšā, ātri apskatījušies un tad tikpat ātri skrējuši atkal ārā. Protams, tāda lieta klausītājam no malas likās pats intriģējošākais noslēpums pasaulē. It īpaši, kad reiz uzspīdēja laime un vai nu atbraukušie ceļotāji drusku aizmirsās vai arī bija glāzīti par daudz izmetuši, bet pie apvāršņa kā saule uzlēca maģiskais vārds – seksšops.
Tas bija TAS, par ko pieaugušie tā smējās un tā sarka, un tā ķiķināja. Seksšops. Jau pati vārda skaņa bija maģiska. Seksšops. Toreiz arī bez visas Prāta vētras katram bija skaidrs – tur kaut kam ir jābūt! Seksšopā!
Tad arī Rīgā uzradās pirmais seksšops. Brīvdomīgākie un liberālāk noskaņotie pieaugušie uzskatīja par goda lietu tur vismaz reizi mūžā ieiet. Un, protams, pēc tam pastāstīt par to katrā svinīgākā gaisotnē. Galu galā, «ārzemniekiem tas jau sen pilnīgi normāli, tur tādi seksšopi uz katra stūra». Bet konservatīvākie tad oponēja: «Nu priekš kam šitādas lietas vajadzīgas, tas taču tomēr nav normāli.» Savukārt jaunākā paaudze, kā parasti ir krietni atvērtāka visam jaunajam nekā iepriekšējā, rīkoja neformālas ekskursijas uz seksšopa rajonu. Pamatskolnieki drūzmējās ap tumši sarkano samta aizkaru sargātās ieejas. Daži, satraukti ķiķinot, mēģināja iegrūst iekšā kādu mazāka auguma klasesbiedru. Bet neviltotu apbrīnu un cieņu varēja izpelnīties tas drosmīgais, kurš izskrēja cauri aizkariem, apskrēja nelielu apli apkārt stikla vitrīnai un tad skrēja ārā, pārdevējas lamu pavadīts.
Nedaudz vēlāk seksšopu kļuva vairāk, bet intriga un mistiskais fascinējums ap šo gandrīz vai maģisko iestādi proporcionāli mazinājās. Nepagāja vairs neviena dzimšanas vai vārda diena, kad vismaz viens ciemiņš neuzdāvinātu kaut ko no seksšopa. Piepūšamu sievieti vai plastmasas aitu. Šķiltavas sievietes krūšu formā. Ēdamus krūšturus vai smieklīgas vīriešu apakšbikses ar ziloņu snuķiem un žirafu kakliem. Iesākumā šāda izvēle liecināja par dāvinātāja un dāvanas saņēmēja kosmopolītisko, laikmetīgi brīvdomīgo ievirzi. Pēc laika – par dāvinātāja humora izjūtu. Un beigās – par totālu gaumes un izdomas trūkumu.