Jaunākais izdevums

Arī Latvijas vēstnieks paudis sašutumu par Nīderlandes galēji labējās Brīvības partijas (PVV) izveidoto vietni sūdzībām par austrumeiropiešu viesstrādniekiem, vēsta Leta.

Ārlietu ministrijas preses sekretārs Jānis Sīlis informēja, ka Latvijas vēstnieks Nīderlandē Māris Klišāns kopā ar Bulgārijas, Čehijas, Igaunijas, Ungārijas, Lietuvas, Polijas, Rumānijas, Slovākijas un Slovēnijas kolēģiem ir nosūtījis atklātu vēstuli Nīderlandes parlamentam, presei, valdībai un partiju vadītājiem par to, ka partija PVV izveidojusi mājaslapu, kurā nīderlandiešiem iespējams izteikt neapmierinātību par Centrāleiropas un Austrumeiropas darbaspēku Nīderlandē.

Vēstulē izteikta vēlme, lai pret visām tautām izturas vienlīdzīgi, un cerība, ka Nīderlandes sabiedrība un politiskie līderi distancēsies no šīs «nožēlojamās iniciatīvas». Par šo problēmu vēstnieki ir runājuši arī Nīderlandes Ārlietu ministrijā.

LETA jau ziņoja, ka Nīderlandes valdība piektdien mēģināja normalizēt attiecības ar Eiropas Savienības kolēģiem no Austrumeiropas, kurus saniknojusi PVV izveidotā interneta vietne sūdzību pieņemšanai par austrumeiropiešu viesstrādniekiem.

PVV pagājušajā trešdienā atklāja interneta vietni, kurā iespējams iesniegt sūdzības par austrumeiropiešu viesstrādniekiem. «Vai Jūs esat zaudējuši darbu poļa, bulgāra, rumāņa vai cita vidus- vai austrumeiropieša dēļ? Mēs gribētu par to zināt,» teikts interneta PVV izveidotajā vietnē.

PVV lēš, ka šobrīd Nīderlandē uzturas 200 000 līdz 350 000 austrumeiropiešu. «Masveidīga ieceļošana, īpaši poļu, ir cēlonis daudzām problēmām, piemēram, miera traucējumiem, vides piesārņošanai [un] spriedzei darba tirgū,» apgalvo vietnes autori.

Pretrunīgi vērtētā politiķa Gērta Vildersa vadītā partija norādījusi, ka vietne izveidota tāpēc, lai apkopotu sūdzības, kuras citādi paliktu neuzklausītas.

PVV izveidotā mājaslapa izpelnījusies krietnu kritikas devu. Piemēram, Eiropas Komisija paziņojusi, ka šī vietne ir pilnīgā pretrunā ar Eiropas cilvēku brīvas pārvietošanās principiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Samazinājies sūdzību skaits par ūdenssaimniecības un sadzīves atkritumu pakalpojumiem

Žanete Hāka,16.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) saņēma un sniedza atbildes uz 27 sūdzībām par ūdenssaimniecības un sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojumu sniegšanu, informē SPRK. Salīdzinot ar 2013. gadu, sūdzību skaits ir samazinājies par 51%.

Par ūdenssaimniecības pakalpojumiem regulators 2014. gadā saņēma 21 rakstveida sūdzību un piecus elektroniskos sūtījumus. Savukārt par sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojumiem regulators 2014.gadā ir saņēmis vienu rakstveida sūdzību.

Ūdenssaimniecības nozarē 26% jeb septiņas no saņemtajām sūdzībām saistītas ar jautājumiem par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja rīcību saistībā ar noslēgtajiem līgumiem. Pārbaudot lietotāju sūdzībās minētos faktus, secināms, ka piecās sūdzībās skartie jautājumi nav Regulatora kompetencē. Ūdenssaimniecības nozarē 19% jeb piecas no saņemtajām sūdzībām saistītas ar jautājumiem par iesniegto ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifu projektos iekļauto izmaksu pozīciju pamatotību. Lietotāju sūdzībās minētos faktus Regulators ir izvērtējis un secinājis, ka sabiedrisko pakalpojumu lietotājus neapmierina sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju aprēķinātais tarifs par ūdenssaimniecības pakalpojumiem. Salīdzinot ar 2013.gadu, saņemto sūdzību skaits ir samazinājies par 11 sūdzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Strauji audzis sūdzību skaits par aviopakalpojumiem un distances līgumiem

Žanete Hāka,20.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017.gada pirmajos 9 mēnešos Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir izskatījis 2383 patērētāju sūdzības un sniedzis 29 165 konsultācijas, informē PTAC.

Salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu (1829 sūdzības), izskatīto sūdzību skaits ir palielinājies par 544 sūdzībām, jeb 30,3%. Šajā periodā visvairāk sūdzības (1241) ir saņemtas par līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem. Par iegādātā līguma noteikumiem neatbilstošām precēm saņemtas 555 sūdzības un par komercpraksi, reklāmu un e-komerciju saņemtas 237 sūdzības. Izskatot saņemtās sūdzības, 465 lietās rasts pozitīvs risinājums patērētājiem.

Pakalpojumu segmentā 2017.gada pirmajos 9 mēnešos saņemtas par 89,76% vairāk sūdzības nekā iepriekšējā gadā. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu ievērojami ir audzis sūdzību skaits par avio pakalpojumiem- 568 sūdzības, kas ir par 210,38%, jeb 385 sūdzībām vairāk nekā pagājušajā gadā šajā laika periodā. Tik lielam sūdzību skaita kāpumam PTAC var minēt vairākus iemeslus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

SPRK saņēmis mazāk sūdzību par sadzīves atkritumu apsaimniekošanas nozari un ūdenssaimniecības pakalpojumiem

Žanete Hāka,02.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) ir apkopojusi informāciju par aizvadītajā gadā iesniegtajām sūdzībām ūdenssaimniecības un sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojumu jomās.

2016. gadā SPRK saņēma un sniedza atbildes uz 16 sūdzībām par ūdenssaimniecības un sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojumu sniegšanu. Salīdzinot ar 2015. gadu, sūdzību skaits ir samazinājies, kas ir skaidrojams ar to, ka samazinās problēmsituāciju skaits vai arī pakalpojumu lietotāji un komersanti tās atrisina patstāvīgi, neiesaistot Regulatoru.

Saistībā ar sadzīves atkritumu apsaimniekošanas nozari SPRK 2016.gadā ir saņemts 1 elektroniskais sūtījums, savukārt par ūdenssaimniecības pakalpojumiem – 10 rakstveida sūdzības un 6 elektroniskie sūtījumi.

SPRK tieši adresētas 14 sūdzības, savukārt 2 sūdzības pārsūtītas no Patērētāju tiesību aizsardzības centra. Kopumā SPRK 2016. gadā ir iesniegtas par 26 sūdzībām mazāk, nekā gadu iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Iedzīvotāji par dzelzceļa pārvadājumiem sūdzas mazāk

Žanete Hāka,12.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) par dzelzceļa transporta pasažieru pārvadājumu nozarē sniegtajiem pakalpojumiem tika saņemtas četras sūdzības, kas ir mazāk nekā 2013. gadā, informē SPRK.

Savukārt AS Pasažieru vilciens ir saņēmis 51 sūdzību, kas kopumā ir par 70% mazāk nekā 2013. gadā.

SIA Gulbenes - Alūksnes bānītis un SIA LDZ Cargo 2014.gadā sūdzības par sniegtajiem dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem nav saņēmušas.

Regulatorā par dzelzceļa transporta pasažieru pārvadātāju sniegtajiem dzelzceļa pasažieru pārvadājumu pakalpojumiem joprojām tiek saņemts neliels skaits sūdzību, jo pasažieri savus priekšlikumus un sūdzības adresē tieši pārvadātājiem. Saņemtās sūdzības tiek izskatītas un analizētas, sūdzību iesniedzējiem sniedzot skaidrojumus un atbildes pēc būtības. Sūdzībās minētie trūkumi un nepilnības tiek novērstas, ievērojot pārvadātāja finansiālās un tehniskās iespējas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar vietējo darbaspēku vakances aizpildīt nevar

Sliktā ziņa – darbaspēku no ārvalstīm piesaista nevis Latvija, bet caur citām Eiropas Savienības valstīm to dara Lietuva un Polija, uzmanību uz tendenci vērš Latvijas Būvuzņēmēju partnerības vadītāja Baiba Fromane. Būvniecība ir nozare, kurā jau vairākus gadus ir visakūtākais darbaspēka trūkums. Augstāko punktu darbaspēka nepietiekamība varētu sasniegt laikā, kad Latvija īstenos tādus projektus kā Rail Baltic un Liepājas cietuma būvniecība, kur būs vajadzīgs liels apjoms darbaspēka, prognozē B. Fromane.

Jau šobrīd darbaspēka trūkst un darbinieki no trešajām valstīm tiek piesaistīti, bet tas ir ilgstošs un sarežģīts process. «Administratīvi birokrātiskie šķēršļi viesstrādnieku nodarbināšanai ir utopija, kas mazina valsts kontroli pār cilvēkiem, kas Latvijā tiek nodarbināti,» stingros noteikumus viesstrādnieku nodarbināšanā Latvijā komentē B. Fromane.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Audzis dzelzceļa transporta pasažieru sūdzību skaits

Žanete Hāka,13.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā par dzelzceļa transporta pārvadājumu nozares jautājumiem ir saņemtas 177 sūdzības un priekšlikumi, liecina Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas dati.

Salīdzinot ar 2012.gadu, sūdzību skaits ir pieaudzis par 69 sūdzībām. Galvenokārt pasažieri ar savām pretenzijām ir vērsušies tieši pie pārvadātāja - AS Pasažieru vilciens, kas ir saņēmis 172 sūdzības. Regulatorā ir iesniegtas 5 sūdzības. Pārējie pasažieru pārvadātāji – SIA Gulbenes-Alūksnes bānītis un SIA LDZ Cargo – sūdzības nav saņēmuši.

Dzelzceļa transporta pasažieri uzņēmumā Pasažieru vilciens bieži vien ir vērsušies ar lūgumu atgriezt naudu par neizmantotajām braukšanas biļetēm sakarā ar vilciena kavēšanos vai atcelšanu (27% no sūdzībām) un priekšlikumiem par vēlamajām izmaiņām vilcienu kustības sarakstā (22% no sūdzībām). Salīdzinot ar 2012.gadu, minēto sūdzību un priekšlikumu skaits ir divkāršojies. Īpaši pieaudzis iesniegumu skaits par naudas atgriešanu no 11 iesniegumiem 2012.gadā līdz 46 iesniegumiem 2013.gadā. Pārvadātājs ir atvainojies pasažieriem un atgriezis naudu. Izskatot iesniegumus par vēlamajām izmaiņām vilcienu kustības sarakstā, AS Pasažieru vilciens nepieciešamās izmaiņas veicis iespēju robežās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Austrumeiropiešus diskriminējošā lapa rada bažas par naida kurināšanu

Gunta Kursiša,15.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlaments (EP) atzinis Nīderlandē izveidoto interneta vietni, kurā var ievietot sūdzības par valstī strādājošiem Centrāleiropas un Austrumeiropas valstu iedzīvotājiem, par diskriminējošu un ksenofobisku, kā arī aicinājis Nīderlandes varas iestādes izmeklēt, vai šo vietni var vērtēt kā naida kurināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā darbinieku trūkumu vairākās lauksaimniecības nozarēs, ir pamatotas bažas par augļu, ogu un dārzeņu ražas novākšanu. Latvijas nevalstiskās lauksaimnieku organizācijas aicina atbildīgās institūcijas aktīvāk iesaistīties robežu šķērsošanas jautājumu risināšanā, lai lauksaimniecībā varētu ievest viesstrādniekus no trešajām valstīm.

Šonedēļ biedrība "Zemnieku saeima", Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome un Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācija nosūtījušas vēstuli Ministru prezidentam Krišjānim Kariņam, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas priekšsēdētājam Ralfam Nemiro, Ekonomikas ministram Jānim Vitenbergam, Iekšlietu ministram Sandim Ģirģenam un Zemkopības ministram Kasparam Gerhardam, izsakot bažas par darbinieku trūkumu lauksaimniecībā, it īpaši augļu, ogu un dārzeņu ražas novākšanā.

Latvijā tiek audzēta daudzveidīga augļu, ogu un dārzeņu produkcija, kuras novākšanai, tāpat kā visās ES valstīs, ir nepieciešams intensīvs roku darbs. Ražas novākšanas sezona tuvojas, bet par ievietotajiem darba piedāvājumu sludinājumiem interese ir minimāla, neskatoties uz norādīto bruto mēnešalgu 900 eiro. Lauksaimniekus sarūgtinot pesimistiskā perspektīva, ka Latvijā izaudzētā raža varētu palikt uz lauka, un tajā pašā laikā mūsu patērētāji pirktu Polijā un citās valstīs izaudzētās ogas, augļus un dārzeņus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Palielinājies sūdzību skaits par elektroapgādes pakalpojumiem

Žanete Hāka,02.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) par dabasgāzes apgādes, siltumapgādes un elektroapgādes pakalpojumiem saņēma 57 sūdzības, kas kopumā ir par 27% jeb par 21 sūdzību mazāk nekā 2013. gadā, informē SPRK.

Dabasgāzes apgādē aizvadītajā gadā saņemtas 13 sūdzības, kas ir par 40% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt siltumapgādē saņemtas piecas sūdzības, kas ir par 74% mazāk nekā 2013.gadā. Elektroapgādes nozarē 2014.gadā vērojams neliels sūdzību skaita pieaugums – SPRK saņēma 39 sūdzības, kas, salīdzinot ar 2013.gadu, ir par 5% vairāk.

«Daļēji siltumapgādē saņemto sūdzību skaita samazinājums izskaidrojams ar piemērojamo siltumapgādes tarifu samazinājumu, pateicoties dabasgāzes tirdzniecības cenas samazinājumam. Vienlaikus tiek veikts plašs izskaidrošanas darbs, kā veidojas maksa par siltumu un kādi jautājumi ir Regulatora kompetencē, un kādi jautājumi attiecas uz dzīvojamo māju pārvaldīšanu, jo, līdzīgi kā iepriekš, pretenzijas visbiežāk ir par dzīvokļu īpašumos saņemtajiem pakalpojumiem, kas saskaņā ar Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likumu un Dzīvokļa īpašuma likumu ir dzīvojamās mājas pārvaldīšanas darbības,» norāda SPRK Enerģētikas departamenta Siltumenerģijas nodaļas vadītājs Kaspars Koncevičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Lielbritānijā par migrantu paverdzināšanu tiesā četrus Latvijas pilsoņus

LETA--BBC,15.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijā par Baltijas imigrantu paverdzināšanu tiek tiesāti četri Latvijas pilsoņi.

28 gadus vecais Ivars Mežals, 36 gadus vecais Juris Valujevs, 33 gadus vecā Oksana Valujeva un 26 gadus vecā Lauma Vankova apsūdzēti par nelicencētu starpniecību darbā iekārtošanā, par viesstrādnieku šantažēšanu un apkrāpšanu.

Visi apsūdzētie tiesā noliedza savu vainu viņiem izvirzītajās apsūdzībās.

Apsūdzētie Latvijas pilsoņi aizturēti pagājušā gada oktobrī apjomīgā Lielbritānijas likumsargu reidā, vērstā pret Latvijas un Lietuvas viesstrādnieku paverdzināšanu lauksaimniecības darbos Kembridžšīrā.

Lielbritānijas Nacionālā policija, Kembridžšīras policija sadarbībā ar nodarbinātības starpniecības uzņēmumu licenzēšanas aģentūru (GLA) reidā Visbīčā, Mārčā un Kingslinnā no verdzības apstākļiem atbrīvoja 80 viesstrādniekus, kas pārsvarā bija no Latvijas un Lietuvas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Par energoapgādes pakalpojumiem sūdzas mazāk

Žanete Hāka,10.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) ir saņēmusi un izskatījusi 78 patērētāju sūdzības energoapgādes pakalpojumu sniegšanas jomā, informē komisijas pārstāvji.

Salīdzinot ar 2012. gadu, sūdzību skaits vidēji ir samazinājies par 20% visās energoapgādes nozarēs – elektroapgādē, gāzes apgādē, kā arī siltumapgādē, liecina regulatora apkopotā informācija par saņemtajām sūdzībām 2013. gadā.

Lielākā daļa no saņemtajām sūdzībām bija nepamatotas, un 7% sūdzību jeb 5 sūdzības bija pamatotas.

Visvairāk aizvadītajā gadā iedzīvotāji ir izteikuši neapmierinātību par elektroapgādes nozares jautājumiem, un 3 no iesniegtajām sūdzībām ir bijušas pamatotas. Aktuālās tēmas bija elektroenerģijas uzskaite un norēķini, elektroapgādes kvalitāte un piegāde. Pēc regulatora aicinājuma ir atrisinātas vairākas problēmas, kas ir bijušas saistītas ar elektroenerģijas kvalitātes neatbilstību spēkā esošā standarta prasībām – veikta novecojuša sadales transformatoru maiņa, kā arī atjaunota elektroenerģijas piegāde.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Ievērojami mazinājies sūdzību skaits par patērētāju kreditēšanas pakalpojumiem

Žanete Hāka,22.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) saņemtas 144 rakstveida sūdzības par finanšu pakalpojumiem, informē PTAC.

No saņemtajām sūdzībām 38% bijušas par kredītiestāžu rīcību, 33% sūdzības par parādu ārpustiesas atgūšanas pakalpojumu sniedzēju rīcību saņemtas, 26% sūdzības par nebanku kreditētāju rīcību saņemtas, savukārt 6% sūdzības saņemtas par apdrošinātāju rīcību. Kopējais saņemto sūdzību skaits finanšu pakalpojumu jomā salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu samazinājies par 10,6%.

Par 19% samazinājies saņemto sūdzību skaits par kredītiestāžu rīcību un 14% nebanku patērētāju kreditēšanas pakalpojumu sniedzēju rīcību, kas skaidrojams ar iedzīvotāju maksātspējas uzlabošanos un valstiski īstenoto politiku patērētāju kreditēšanas sistēmas un normatīvās bāzes pilnveidei. Savukārt par 17% palielinājies sūdzību skaits par parādu ārpustiesas atgūšanas pakalpojumu sniedzējiem, kas skaidrojams ar jomu regulējošu normatīvo aktu ieviešanu un pakalpojumu sniedzēju licencēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Tullamore DEW zīmola globālais vēstnieks: Man šis darbs tiešām patīk!

Didzis Meļķis,14.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc 60 gadu pārtraukuma viens no pazīstamākajiem īru viskijiem Tullamore DEW ir atgriezies dzimtajā brūzī; nu pēc trīs gadu minimālās nogatavināšanas tas pamazām sāk līt arī mūsu glāzēs

DB izmantoja iespēju par šo un par daudz ko citu parunāties ar Rīgā iebraukušo Tullamore DEW zīmola globālo vēstnieku Džonu Kvinu (John Quinn).

Mēs ar jums tiekamies itin vēsturiskā brīdī, kad tirgū ir jāparādās kompānijas viskijam, kurš pēc ilga pārtraukuma atkal jau nāk tieši no Tulamoras pilsētas.

Mūsu viskijs tika taisīts pašā Tulamorā no 1829. gada līdz 1954. gadam. Īrijā dedzinātavas vērās ciet jau kopš 1930. gadiem un līdz pat 1960. gadiem. Galu galā 1970. gados Īrijā bija palikušas tikai divas dedzinātavas. Es kompānijā, ko tolaik sauca Irish Distillers, sāku strādāt 1974. gadā.

Tolaik tika uzcelta viena jauna dedzinātava Midltonā, un visi zīmoli, kam agrāk bija bijušas savas dedzinātavas, pārcēlās uz turieni – mūsu Tullamore DEW, Jameson, Powers, Paddy un Crested Ten. Bushmills bija sava dedzinātava. Tā nu bija šīs divas – Midltonā un Bušmilsā. Tullamore izmanto tās abas, jo DEW tiek darināts no graudu, iesala un kubla viskija. Midltonā taisa tikai graudu un kubla šķirnes, tāpēc Bušmilsā taisījām iesala daļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

59% no PTAC saņemtajām sūdzībām - par kreditēšanas pakalpojumiem, 32% - par parādu piedziņu

Žanete Hāka,22.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 1. ceturksnī Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) saņemts 71 rakstveida iesniegums par finanšu pakalpojumiem, informē PTAC pārstāvji.

59% no visām saņemtajām sūdzībām bija par kreditēšanas pakalpojumiem, 32% par parādu piedziņas pakalpojumiem, 6% par apdrošināšanas pakalpojumiem un 3% par citiem finanšu pakalpojumiem. Par 7% audzis sūdzību skaits par parādu ārpustiesas atgūšanas pakalpojumu sniedzējiem, savukārt būtiski samazinājies sūdzību skaits par kredītiestādēm un apdrošināšanas sabiedrībām.

Kopējais 1. ceturksnī saņemto iesniegumu skaits finanšu pakalpojumu jomā ir samazinājies par 21%, kas skaidrojams ar iedzīvotāju maksātspējas uzlabošanos un valstiski īstenoto politiku patērētāju kreditēšanas sistēmas un normatīvās bāzes pilnveidei, uzsver PTAC.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Visvairāk sūdzas par Swedbank un Citadele banku

Žanete Hāka,22.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada deviņos mēnešos Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) saņēmusi 129 kredītiestāžu klientu sūdzības, liecina FKTK dati.

Visos gadījumos, kad klients ir sūdzējies par konkrētas kredītiestādes darbību, FKTK ir pieprasījusi tai sniegt skaidrojumus par radušos situāciju. Izskatot 116 sūdzībās minēto, FKTK kredītiestāžu rīcībā nav konstatējusi Kredītiestāžu likuma un tam pakārtoto normatīvo aktu pārkāpumus, sešās sūdzībās minēto komisija izmantos uzraudzības vajadzībām un septiņās sūdzībās konstatēti trūkumi banku operacionālā riska pārvaldīšanā.

Saņemto sūdzību skaits par dažādiem tirgus dalībniekiem var atšķirties, jo to uzņēmējdarbības un tirgus daļas apjoms, kā arī uzņēmējdarbības veids ir atšķirīgs.

No 129 saņemtajām sūdzībām un iesniegumiem 34 gadījumos to iesniedzēji vērsušies FKTK par Swedbank darbību, 19 sūdzības tika saņemtas par Citadele bankas darbību, 14 sūdzības par DNB, 11 par SEB , 10 par Nordea Bank Latvijas filiāli un 8 sūdzības par Norvik banku. Pa 6 sūdzībām FKTK saņēmusi par ABLV un GE Money Bank, kā arī visām Latvijas bankām. Piecas sūdzības tika iesniegtas par Privatbank, pa trīs sūdzībām par Eesti Krediitipank un Latvijas Hipotēku un zemes banku. Pa vienai sūdzībai FKTK saņēmusi no Baltikums Bank, Rietumu banka, Danske Bank filiāles Latvijā un BigBank klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ungārija un Polija pirmdien uzlikuši veto Eiropas Savienības (ES) ilgtermiņa budžetam un bloka tautsaimniecības atveseļošanas paketei pēc Covid-19 izraisītās krīzes, tādējādi izsakot savu protestu pret ES fondu līdzekļu piešķišanas sasaisti ar tā dēvētās likuma varas ievērošanu.

Bija paredzēts, ka dalībvalstu vēstnieki pirmdien Briselē apstiprinās pagājušajā nedēļā ar Eiropas Parlamentu (EP) panākto kompromisu par 1,8 triljonus eiro lielo finanšu paketi, taču tas nebija iespējams Varšavas un Budapeštas veto dēļ, vēsta diplomāti.

Vācija, kas šobrīd rotācijas kārtībā pilda ES prezidējošās valsts pienākumus, informējusi, ka vēstnieki vispirms apstiprinājuši ar EP saskaņoto mehānismu, kas paredz ES fondu līdzekļu piešķiršanu saistīt ar likuma varas ievērošanu attiecīgajā dalībvalstī, jo tam pietika ar kvalificēto vairākumu.

Taču balsojumā par paša 1,1 triljonu eiro lielā budžeta un 750 miljardus lielā tautsaimniecības atveseļošanas fonda apstiprināšanu, kam nepieciešams visu dalībvalstu vienprātīgs atbalsts, "divas dalībvalstis izteica iebildumus", pavēstīja Vācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somija un Zviedrija trešdien iesniedza pieteikumus dalībai NATO.

Abu valstu vēstnieki pieteikumus dalībai Ziemeļatlantijas alianses galvenajā mītnē Briselē iesniedza NATO ģenerālsekretāram Jensam Stoltenbergam, kurš notikušo nosauca par vēsturisku.

"Pieteikumu iesniegšana šodien ir vēsturisks solis. Sabiedrotie tagad apsvērs nākamos soļus jūsu ceļā uz NATO," sacīja Stoltenbergs.

Somija un Zviedrija ilgstoši atturējās no iesaistīšanās aliansē, taču Krievijas iebrukums Ukrainā radikāli mainīja drošības situāciju Eiropā, tāpēc abās valstīs politiķu un sabiedrības vidū ļoti strauji pieauga atbalsts dalībai NATO.

Alianses dalībvalstis pozitīvi vērtē Somijas un Zviedrijas uzņemšanu, vienīgi Turcija ir paudusi pretestību, apsūdzot abas Ziemeļvalstis par patvēruma sniegšanu kaujiniekiem no kurdu bruņotajiem grupējumiem, kas cīnās pret Turcijas valdību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Politika

ES vēl nepieņem lēmumu par laiku, uz kādu atliekams Brexit

LETA--AFP,25.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības (ES) vēstnieki līdz nākamajai nedēļai atlikuši lēmuma pieņemšanu par to, uz cik ilgu laiku atliekama Lielbritānijas izstāšanās no ES, piektdien pēc sarunām Briselē pavēstīja diplomāti.

27 ES dalībvalstis ir vienisprātis, ka Brexit ir jāatliek uz laiku pēc 31.oktobra, tomēr šobrīd vēl turpinās sarunas par to, cik ilgs laiks varētu tikt atvēlēts.

Vēstnieki vienojušies, ka lēmums tiks pieņemts rakstiskā procedūrā, nevis līderu ārkārtas samitā, un viņu nākamā sanāksme gaidāma pirmdien.

ES dalībvalstis jau trešdien vēstnieku sanāksmē principā piekrita atlikt Brexit uz laiku pēc 31.oktobra.

«Visi bija vienisprātis, ka termiņu ir nepieciešams pagarināt, lai izvairītos no bezvienošanās Brexit,» pēc trešdienas sanāksmes ziņu aģentūrai AFP sacīja avots.

Atbilstoši līdzšinējam plānam paredzēts, ka Lielbritānijai jāizstājas no ES 31.oktobrī, bet Lielbritānijas premjers Boriss Džonsons sestdienas vakarā lūdza ES pagarināt Brexit termiņu līdz 31.janvārim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

PTAC: happyfly.lv mēdz neizpildīt pasūtījumu un neatmaksāt naudu

Žanete Hāka,19.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) arī šogad saņemtas vairākas sūdzības no patērētājiem par mājaslapu happyfly.lv, kurā piedāvā iegādāties aviobiļetes par izdevīgām cenām, informē PTAC.

Jau 2013.gada janvārī tika izplatīts brīdinājums par interneta vietni happyfly.lv, kurā komersants patērētājiem pēc pirkuma vietnē lūdzis veikt papildu iemaksas, norādot uz biļetes cenas pieaugumu. Tāpat ziņots par gadījumiem, kad iegādātā aviobiļete bijusi nederīga lidojumam. Savukārt jaunākās patērētāju sūdzības liecina, ka komersants problēmu gadījumā nereaģē uz klientu sūdzībām. PTAC atkārtoti aicina patērētājus būt uzmanīgiem un rūpīgi izvērtēt pastāvošos riskus, iegādājoties aviobiļetes minētajā interneta vietnē.

2014.gada sākumā PTAC atsācis saņemt iedzīvotāju sūdzības par problēmām pēc tam, kad interneta vietnē happyfly.lv iegādātas aviobiļetes. Patērētāju sūdzībās sniegtās ziņas liecina, ka komersants mēdz neizpildīt pasūtījumu un neatmaksā patērētājiem par iegādātajām aviobiļetēm iemaksāto naudas summu. Uz interneta vietnē norādīto tālruni komersantu nav iespējams sasniegt, kā arī nav reakcijas uz cita veida informācijas pieprasījumiem un sūdzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Krāpnieki kļuvuši izsmalcinātāki, darbības – pārdomātākas. Kā pasargāt savus datus?

Db.lv,27.10.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju attīstība sniedz neiedomājamas iespējas visiem, kas tās prot izmantot, diemžēl tās arī saasina aizvien pieaugošo problēmu – personas datu izmantošanu ļaunprātīgos nolūkos.

Lielākā problēma šādos gadījumos ir tā, ka krāpniekus ir ļoti sarežģīti identificēt un izkrāptos datus vai līdzekļus – atgūt. Krāpnieku izmantotās metodes kļuvušas izsmalcinātākas, pārdomātākas, tiek pielietoti daudzveidīgi un efektīvi paņēmieni, kā rezultātā vairums cilvēku iekrīt ļaundaru izliktajās lamatās.

“Ņemot vērā krāpnieku aktivitāti un shēmošanas metodes, lai izkrāptu no cilvēkiem naudu, arī mēs, “4finance”, vēlamies pasargāt un informēt mūsu klientus, lai viņi nenonāktu krāpnieku nagos. Ceram, ka klienti arvien vairāk pievērsīs uzmanību brīdinājumiem un paziņojumiem, kuri tiek plaši atspoguļoti medijos, sociālajos tīklos, uzņēmumu mājas lapās. Mēs uzņēmumā esam izstrādājuši iekšējo procedūru krāpniecisku gadījumu novēršanai, kā arī veicam ikdienas monitoringu aizdevumu pieteikumiem, un, ja, izvērtējot riskus (ņemot vērā uzņēmuma iekšējos nosacījumus), klienta pieteikums nonāk statusā “aizdomīgs”, papildus veicam biometrisko datu un identifikācijas datu pārbaudi,” pieredzē dalās un ieteikumus personīgo datu pasargāšanai sniedz Agnese Masa, “4finance” klientu apkalpošanas daļas vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvija nodibina diplomātiskās attiecības ar Grenādu

Lelde Petrāne,20.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

19. septembrī Ņujorkā parakstīts kopīgs komunikē, ar kuru tika nodibinātas Latvijas Republikas un Grenādas diplomātiskās attiecības.

Kopīgo komunikē par diplomātisko attiecību nodibināšanu starp abām valstīm Latvijas vārdā parakstīja ārkārtējais un pilnvarotais vēstnieks, pastāvīgais pārstāvis ANO Ņujorkā Normans Penke un Grenādas vārdā – ārkārtējā un pilnvarotā vēstniece, pastāvīgā pārstāve ANO Ņujorkā Dessima Viljamsa (Dessima M. Williams).

Abu valstu vēstnieki pauda gandarījumu par diplomātisko attiecību nodibināšanu, kas veicinās gan valstu divpusējo attiecību attīstību, gan arī sadarbību starptautisko organizāciju ietvaros. Vēstnieki pārrunāja abu valstu politisko, ekonomisko un kultūrvēsturisko attīstību, divpusējās sadarbības iespējas ekonomiskajā, kultūras un tūrisma jomās, kā arī aktuālos darba kārtības jautājumus un sadarbības iespējas ANO.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvija nodibina diplomātiskās attiecības ar Libēriju

Dienas Bizness,11.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

10. aprīlī Ņujorkā tika parakstīts kopīgs komunikē, ar kuru tika nodibinātas Latvijas Republikas un Libērijas Republikas diplomātiskās attiecības.

Kopīgo komunikē par abu valstu diplomātisko attiecību nodibināšanu Latvijas vārdā parakstīja ārkārtējais un pilnvarotais vēstnieks, pastāvīgais pārstāvis ANO Ņujorkā Jānis Mažeiks un Libērijas vārdā – ārkārtējā un pilnvarotā vēstniece, pastāvīgā pārstāve ANO Ņujorkā Mardžona Kamara (Marjon V. Kamara).

Abu valstu vēstnieki pauda gandarījumu par diplomātisko attiecību nodibināšanu, kas tālāk sekmēs abu valstu sadarbību divpusējā līmenī un starptautiskajās organizācijās.

Abu vēstnieku sarunas laikā tika pārrunātas Latvijas un Libērijas prioritātes ANO, sadarbības iespējas globālo attīstības mērķu pēc 2015. gada izstrādē un dzimumu līdztiesības jautājumos. Vēstnieki sarunā uzsvēra nepieciešamību veicināt starpreģionālo dialogu ANO un iespējas to darīt arī Latvijas prezidentūras ES Padomē laikā 2015. gada pirmajā pusē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Visvairāk sūdzas par tradicionālā pasta pakalpojumiem

Žanete Hāka,30.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn kopumā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) saņēma un izskatīja 27 sūdzības par pasta pakalpojumiem, kas ir vairāk nekā iepriekšējā gadā.

25 sūdzības saņemtas par tradicionālā pasta pakalpojumiem, viena – eksprespasta pakalpojumu. Salīdzinot 2014.gadu ar 2013.gadu, SPRK iesniegto sūdzību skaits par pasta pakalpojumiem ir palielinājies par astoņām sūdzībām, kas izskaidrojams ar to, ka pieaudzis lietotāju skaits iekšzemes un pārrobežu e-tirdzniecības pakalpojumiem.

Par universālā pasta pakalpojuma sniedzēja - valsts akciju sabiedrības Latvijas Pasts sniegtajiem pakalpojumiem saņemtas 23 sūdzības, par citu pasta komersantu sniegtajiem pakalpojumiem - trīs sūdzības. Viena sūdzība neattiecās uz SPRK kompetenci.

SPRK vērš uzmanību, ka sūtot vēstules, pakas, vai pasūtot preces internetā iedzīvotājiem ir ļoti precīzi jānorāda piegādes adrese.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gads Latvijā veselības aprūpē ir pasludināts par psihiskās veselības gadu. Tā nav tikai formalitāte, jo ir izstrādāts Psihiskās veselības aprūpes pieejamības uzlabošanas plāns 2019.–2020. gadam ar papildu finansējumu

Pasākumu īstenošanai šogad plānoti 6,7 miljoni eiro. Savukārt 2020. gadam papildus nepieciešams 20,1 miljons eiro.

Rīgas psihiatrijas un narkoloģijas centra ambulatorā centra Veldre vadītājs Māris Taube teic, ka priecē tas, ka plāna ietvaros ir vairāki konkrēti pasākumi, kurus jau izjūt pacienti, piemēram, kompensējamo zāļu klāsta paplašināšana un rindu samazināšana pie speciālistiem.

Antidepresanti nerada atkarību

Psihiskie traucējumi, īpaši vieglā formā, kas saistīti ar stresu vai pārejošu depresiju, ir aizvien izplatītāki mūsdienu sabiedrībā. Slimību profilakses un kontroles centrs (SPKC) min, ka Eiropas Savienībā (ES) ik gadu 30 miljoni cilvēku cieš no depresijas. Latvijā ar šo slimību slimo viens no 14 iedzīvotājiem vecumā no 15 līdz 64 gadiem. Zīmīgi, ka depresija ir viens no biežākajiem darba nespējas cēloņiem Eiropā. Atšķirībā no pašnāvībām depresija divreiz biežāk ir sastopama sieviešu vidū. Tas tikai nozīmē, ka depresija, kas ir, piemēram, stresa izraisīta, var skart ikvienu no mums. Tādēļ ir tik nozīmīgi runāt par psihisko veselību, jo satraucoši ir tas, ka, saskaņā ar SPKC datiem, Latvijā lielākā daļa cilvēku, kas cieš no depresijas, pēc palīdzības nevēršas, maldīgi uzskatot, ka paši spēs tikt galā ar «rakstura vājumu». Turklāt Latvijā valsts apmaksātu psihiatra pakalpojumu, atšķirībā no citiem speciālistiem, var saņemt bez ģimenes ārsta nosūtījuma. M. Taube gan uzsver, ka sabiedrība noteikti kļūst zinošāka un aizspriedumi pret psihiatru apmeklējumu mazinās. Iejūtīgāka un saprotošāka ir arī ģimenes, radu un draugu attieksme.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmējs Maksims Andruhovičs izveidojis tīmekļa vietni valutas.info, kas palīdz atrast izdevīgāko valūtas apmaiņas vietu Latvijā. Valūtas punktiem šī vietne ir viens no veidiem, kā palielināt apgrozījumu, un pašlaik M. Andruhovičs jau reģistrējis adresi Krievijas tīmekļa vietnei «.ru» zonā.

Pašlaik atverot vietni valutas.info, kartē iespējams izvēlēties pilsētu vai novadu un aplūkot pieejamos piedāvājumus attiecīgajā vietā. Informāciju par valūtas kursiem sniedz pašas interneta vietnes.

Valūtas kursu piedāvājumi parasti tiek aktualizēti ik 15 minūtēs, bet, ja apmaiņas punkti atjauno savu informāciju, izmantojot valutas.info tiešās pieejas sistēmu, informācija tiek atjaunota uzreiz, Db.lv skaidroja M. Andruhovičs. Šis pakalpojums tiek nodrošināts ar speciāli tam izstrādātu partneru tiešās pieejas sistēmu.

Šobrīd valutas.info izmanto informāciju par valūtas kursiem no 22 komercbanku un sešu valūtas apmaiņas punktu uzņēmumu tīmekļa vietnēm, savukārt 22 valūtas apmaiņas punkti piekrituši izmantot pakalpojumu «tieša pieeja» un paši vietnē valutas.info atjauno savus datus par kursa izmaiņām. Kopumā Latvijā ir 86 uzņēmumi, ieskaitot bankas, kuri piedāvā skaidras naudas valūtas apmaiņu.

Komentāri

Pievienot komentāru