Pagājušajā gadā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) ir saņēmusi un izskatījusi 78 patērētāju sūdzības energoapgādes pakalpojumu sniegšanas jomā, informē komisijas pārstāvji.
Salīdzinot ar 2012. gadu, sūdzību skaits vidēji ir samazinājies par 20% visās energoapgādes nozarēs – elektroapgādē, gāzes apgādē, kā arī siltumapgādē, liecina regulatora apkopotā informācija par saņemtajām sūdzībām 2013. gadā.
Lielākā daļa no saņemtajām sūdzībām bija nepamatotas, un 7% sūdzību jeb 5 sūdzības bija pamatotas.
Visvairāk aizvadītajā gadā iedzīvotāji ir izteikuši neapmierinātību par elektroapgādes nozares jautājumiem, un 3 no iesniegtajām sūdzībām ir bijušas pamatotas. Aktuālās tēmas bija elektroenerģijas uzskaite un norēķini, elektroapgādes kvalitāte un piegāde. Pēc regulatora aicinājuma ir atrisinātas vairākas problēmas, kas ir bijušas saistītas ar elektroenerģijas kvalitātes neatbilstību spēkā esošā standarta prasībām – veikta novecojuša sadales transformatoru maiņa, kā arī atjaunota elektroenerģijas piegāde.
Dabasgāzes apgādes nozarē, tāpat kā iepriekšējos gados, galvenokārt sūdzas par dabasgāzes piegādes jautājumiem. Regulators vairakkārt ir vērtējis AS Latvijas Gāze atteikumus noslēgt līgumus par dabasgāzes piegādi ar jauniem lietotājiem, ja par objektā iepriekš saņemto dabasgāzi ir parāds. Daļā no sūdzībām tika panāktas vienošanās, savukārt daļā secināts, ka sūdzības ir bijušas nepamatotas. Pagājušajā gadā tika ierosināts arī viens strīds par AS Latvijas Gāze atteikumu noslēgt līgumu par dabasgāzes piegādi. Izvērtējot konstatētos faktus, 2014. gadā Regulators pieņēma lēmumu noraidīt prasību uzlikt par pienākumu AS Latvijas Gāze noslēgt līgumu par dabasgāzes piegādi.
Siltumapgādes jomā visvairāk iesniegto sūdzību skaits bija saistīts ar siltumenerģijas apgādes pakalpojumu tarifu paaugstinājumu tieši Talsu novadā. Veicot konkrēta komersanta siltumapgādes objektu apsekošanu dažādos pagastos, lai pārliecinātos par iesniegumos minētajiem faktiem un problēmām, regulators komersanta darbībā konstatēja pārkāpumus. Komersants regulatora noteiktajos termiņos pārkāpumus ir novērsis. Neskatoties uz to, kopumā 2013. gadā, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, ir samazinājies sūdzību skaits, kurās siltumenerģijas lietotāji izteica neapmierinātību par augsto apkures maksu.
Ja sabiedrisko pakalpojumu lietotājs ir neapmierināts ar sniegto pakalpojumu un vēlas par to iesniegt sūdzību, tad vispirms ir jāsazinās ar pakalpojuma sniedzēju un jāmēģina panākt vienošanās par abpusēji izdevīgiem nosacījumiem. Ja pakalpojuma sniedzēja atbilde neapmierina, tad lietotājs var vērsties pie regulatora. SPRK lietotāju sūdzības izskata 30 dienu laikā.