Aizvadītajā gadā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) saņēma un sniedza atbildes uz 27 sūdzībām par ūdenssaimniecības un sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojumu sniegšanu, informē SPRK. Salīdzinot ar 2013. gadu, sūdzību skaits ir samazinājies par 51%.
Par ūdenssaimniecības pakalpojumiem regulators 2014. gadā saņēma 21 rakstveida sūdzību un piecus elektroniskos sūtījumus. Savukārt par sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojumiem regulators 2014.gadā ir saņēmis vienu rakstveida sūdzību.
Ūdenssaimniecības nozarē 26% jeb septiņas no saņemtajām sūdzībām saistītas ar jautājumiem par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja rīcību saistībā ar noslēgtajiem līgumiem. Pārbaudot lietotāju sūdzībās minētos faktus, secināms, ka piecās sūdzībās skartie jautājumi nav Regulatora kompetencē. Ūdenssaimniecības nozarē 19% jeb piecas no saņemtajām sūdzībām saistītas ar jautājumiem par iesniegto ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifu projektos iekļauto izmaksu pozīciju pamatotību. Lietotāju sūdzībās minētos faktus Regulators ir izvērtējis un secinājis, ka sabiedrisko pakalpojumu lietotājus neapmierina sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju aprēķinātais tarifs par ūdenssaimniecības pakalpojumiem. Salīdzinot ar 2013.gadu, saņemto sūdzību skaits ir samazinājies par 11 sūdzībām.
Par pakalpojumu sniegšanas kvalitāti saņemtas četras sūdzības jeb 15% no saņemtajām sūdzībām. Pārbaudot lietotāju sūdzībās minētos faktus, secināms, ka sūdzībās skartie jautājumi nav regulatora kompetencē.
11% jeb trīs no saņemtajām sūdzībām bija par sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas licenci. Izvērtējot lietotāju sūdzībās minētos faktus, SPRK nekonstatēja sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju prettiesisku rīcību. Sniedzot atbildes, SPRK ir skaidrojusi sabiedrisko pakalpojumu licences izsniegšanas, licenču anulēšanas un grozīšanas kārtību. Salīdzinot ar 2013.gadu, saņemto sūdzību skaits ir samazinājies par četrām sūdzībām.
11% jeb trīs no saņemtajām sūdzībām bija par ūdensskaitītāju uzstādīšanu un nomaiņu.
SPRK saņem arī sūdzības par pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvojamo māju pārvaldīšanas darbībām un neietilpst Regulatora kompetencē. Gan par ūdenssaimniecības pakalpojumu, gan sadzīves atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu tika saņemta viena sūdzība. Abās sūdzībās lietotāji izsaka iebildumus saistībā ar pārvaldnieku izrakstītajiem maksājuma dokumentiem (rēķiniem).
Ūdenssaimniecības nozarē 7% jeb divas sūdzības ir par ūdenssaimniecības maksas piemērošanu. Pārbaudot lietotāju sūdzībās minētos faktus, konstatēja, ka minētais jautājums nav SPRK kompetencē, jo SPRK neregulē pakalpojumus, kurus sniedz pašvaldība.
Par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja rīcību saistībā ar parāda nomaksu saņemta 1 nepamatota sūdzība jeb 4% no saņemtajām sūdzībām. Pārbaudot lietotāju sūdzībā minētos faktus, SPRK nekonstatēja sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju prettiesisku rīcību.