«Karš ir nevis ar mašīnām, bet ar gājējiem,» secina Latvijas riteņbraucēju apvienības vadītājs Viesturs Silenieks, norādot, ka, pēc apdrošinātāju datiem, 80% negadījumu ar riteņbraucējiem notiek uz ietves.
Intervijā laikrakstam Diena V. Silenieks norāda, ka pēc būtības nav pareizi, ka cilvēki ar velosipēdu brauc pa ietvi. «Tas ir transporta līdzeklis. Diemžēl velo infrastruktūru visā Latvijā turpina būvēt tieši uz gājēju rēķina – ar līniju sadalot ietvi divās daļās un nosaucot to par gājēju un riteņbraucēju celiņu,» sūkstās Latvijas riteņbraucēju apvienības vadītājs.
«2014. gads būs tāds kā lūzuma periods. Galvaspilsētas vadība pateikusi publiski: būs velojoslas. Toma Kokina arhitektu birojs jau šobrīd projektē to izvietojumu vairākās Rīgas centra ielās – Brīvības, Stabu, Elizabetes, Dzirnavu, Bruņinieku, Lāčplēša, iespējams, arī Avotu ielā. Tas nozīmē, ka pilsētas centrālajā daļā būs daudz vairāk vietas riteņbraucējiem, nenoliedzami mazāk – mašīnām,» stāstīja V. Silenieks.
Jautāts par to, vai tas neradītu iebildumus no autovadītāju puses, V. Silenieks norāda - «nav tā, ka aizliedz centrā iebraukt ar mašīnām». «Rīga rada iespēju un motivē izmantot alternatīvu transporta līdzekli – sabiedrisko transportu un velosipēdu. Vienlaicīgi apzināti radot neērtības autovadītājiem,» tā V. Silenieks.
Kā ziņots, pastāv arī ideja atļaut riteņbraucējiem izmantot sabiedriskā transporta joslas. Savukārt šim priekšlikumam iebilst Rīgas satiksme. SIA Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis norādījis, ka ilgtermiņā šāds lēmums varētu gan ietekmēt sabiedriskā transporta pārvietošanās ātrumu pilsētā, gan arī drošību uz ceļa.
Jau ziņots, ka Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) plāni paredz, ka visiem 4. klašu skolēniem būs obligāti jāiegūst velosipēda vadītāja apliecība, savukārt gājējiem un velosipēdu vadītājiem ārpus apdzīvotām vietām tumsā obligāti būs jālieto apģērbs ar gaismu atstarojošiem elementiem.