Maisīšanās sabiedriskajam transportam pa kājām - šādi varētu apzīmēt Rīgas satiksmes viedokli par to, vai atļaut riteņbraucējiem pārvietoties pilsētā pa speciālajām sabiedriskā transporta joslām. Idejas aizstāvji gan uzskata, ka tieši šāda kārtība uzlabotu satiksmes drošību. Rezultāts būs atkarīgs no visu pušu spējas vienoties, vēsta laikraksts Diena.
SIA Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis norādījis, ka ilgtermiņā šāds lēmums varētu gan ietekmēt sabiedriskā transporta pārvietošanās ātrumu pilsētā, gan arī drošību uz ceļa. Ņemot vērā, ka Rīgā sabiedriskā transporta joslas ir šauras, autobusiem un trolejbusiem radīsies grūtības apdzīt riteņbraucējus, kuri pārvietojas lēnāk. Tādējādi arī sabiedriskais transports būs spiests braukt lēnāk, un tas varētu radīt neapmierinātību pasažieru vidū, raksta Diena.
Otrs arguments esot riteņbraucēju drošība. Kā paskaidrojis Zaķis, trolejbusu un autobusu šoferi objektīvu iemeslu dēļ var nepamanīt velosipēdistu, un sekas var būt dramatiskas.
Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dišlere sacījusi, ka pēc starptautiskajiem pētījumiem kopīga sabiedriskā transporta un velosipēdu kustība ir pieļaujama vismaz četrarpus metru platā joslā, paredzot velosatiksmei atdalītu telpu. Savukārt vietās, kur ir nepietiekams brauktuves platums, sabiedriskā transporta un velosipēdu joslu var izmantot tikai īsām distancēm - līdz 200 metriem un kur ātrums nepārsniedz 30 km/h. Viņa gan nav varējusi pateikt, kāda platuma joslas ir Rīgā.