Šodien būvlaukuma pārvaldības sistēmai Orocon ir daudz lielāka konkurence nekā pirms trim gadiem; tās izstrādātāju Aleksandra Švaikova un Andreja Čumakova skatījumā tā ir laba zīme
Agrāk SIA Orocon risinājums bija vairāk kā būvniecības kompāniju resursu plānošanas sistēma, bet tagad tā ir būvlaukuma pārvaldes sistēma, kas domāta tieši celtniecības uzņēmumiem, lai tie ekonomētu laiku.
«Realitāte ir tāda, ka būvniecības darbu pārvaldniekiem ir jātiek galā ar četras reizes vairāk mikrodatu, nekā biroja darbiniekiem, kuriem ir jāpiedalās sapulcēs, jāatbild uz e-pastiem utt.,» saka Aleksandrs. Tas saistīts ar to, ka būvlaukumā strādā ne vien ģenerāluzņēmējs, bet arī daudzi apakšuzņēmēji, kuriem katram ir savs uzdevums. Gadās, ka viens apakšuzņēmējs otram aizsūtījis nepareizos rasējumus, to saprot tikai nākamajā dienā. Ir zaudēts laiks, nauda, materiāli. Ne vienmēr šāda sistēma palīdzēs no tā izvairīties, bet vismaz piefiksēs problēmu. «Tās sakne ir mikrodati. Būvnieki kavē darbus ne tāpēc, ka ir slikti speciālisti, bet gan tāpēc, ka visa informācija ir vienā prātā. Mēs gribam palīdzēt būvniekiem un pārbīdīt šo informāciju no viena cilvēka, kuram tā ir galvā, e-pastā, nepiefiksētās WhatsApp sarunās un telefonzvanos, uz vienotu sistēmu,» viņš teic. Nesen uzņēmums izstrādāja pilnībā jaunu sistēmu. «Tas ir līdzīgi kā ar kompasu – ja tas «klibo», nokļūsi nevis Liepājā, bet Ventspilī. Mūsu iepriekšējā sistēma «kliboja»,» atzīst Andrejs. Aleksandrs piebilst, ka viņi nolēma izstrādāt pilnīgi jaunu sistēmu, nevis pārtaisīt veco, jo reizēm tā ir lētāk. Šajā gadījumā bija izdevīgāk visu darīt no sākuma, ņemot vērā iepriekšējo pieredzi. «IT nozarē reizēm ir krietni vieglāk uzbūvēt pilnībā no jauna, nekā rekonstruēt veco,» viņš saka.
Jau 30 būvlaukumos
Orocon sistēmu izmanto vairāk nekā 30 būvlaukumos Latvijā. «Mums katru mēnesi ir četri līdz seši jauni klienti. Ikmēneša izaugsme ir laba. Negribam Latvijā pārforsēt, jo mums vajag resursus, lai virzītu projektu citur. Varbūt mēs varētu būt krietni aktīvāki šeit, bet mērķis ir iet uz lielākiem tirgiem, jo tur ir krietni plašākas iespējas palielināt ieņēmumus,» saka Aleksandrs. Pērn uzņēmums sasniedzis 35 tūkstošu eiro lielu apgrozījumu un šogad to iecerēts divkāršot.
Uzņēmums strādā ar Polijas tirgu, notiek sagatavošanās darbi, bet drīzumā iecerēts sākt produkta tirdzniecību. Nākamos soļus iecerēts spert Somijā. «Tur ir pilnīgi citādi nekā Latvijā – tur ir vienota būvniecības sistēma, kur ir integrēti visi dati. Esam parakstījuši līgumu ar tās uzturētājiem, un būsim pirmais ārvalstu partneris,» saka Aleksandrs.
Visu rakstu Nomaina kompasu un mācās veiklību lasiet 19. septembra laikrakstā Dienas Bizness.
LASI ARĪ:
Sekojot idejai: Pamatus stiprina digitālā pasaule
Sekojot idejai: Pārdzimst trīs frizētavu ķēdē
Sekojot idejai: Kļuva neinteresanti
Sekojot idejai: Kafija var būt dažāda