Deeper UAB bija starp pirmajiem Lietuvas tehnoloģiju jaunuzņēmumiem. Tas Lietuvā ražo makšķerēšanas viedierīces.
«Lietuvā mums ir tiešām lieliska vide jaunuzņēmumiem. Ir daudz iespēju piesaistīt investīcijas, palīdzību sniedz dažādas valsts iestādes, pašas jaunuzņēmumu kopienas. Ir daudz informācijas, kā veidot biznesu, uzņēmēji dalās savā pieredzē. Lietuvā viss ir, vienkārši īstajā laikā jāsatiek īstie cilvēki un jāstrādā. Esmu sapratis, ka ideja patiesībā nav nekas. Daudz lielāka nozīme ir komandai, pieņemtajiem lēmumiem un citiem faktoriem,» laikrakstam Dienas Bizness saka Rolands Sereika (Rolandas Sereika), Deeper UAB līdzīpašnieks.
Piemēram, viens no Lietuvas veiksmes stāstiem ir risinājums e-komercijai Oberlo, kas nesen tika pārdots Shopify par 15 miljoniem eiro.
«Sākumā par startup sauca tikai IT un programmatūras izstrādes kompānijas ASV, kas uzrādīja strauju izaugsmi. Vēlāk arī tehnoloģiju uzņēmumi sāka saukt sevi par startup, un tagad teju katrs mazais uzņēmums sevi tā dēvē. Mēs vairs savu uzņēmumu nesaucam par startup. Ja runājam tikai par izaugsmi, varu lepni teikt, ka esam lielisks startup – katru gadu apjomi dubultojas. Tajā pašā laikā mums ir pozitīva naudas plūsma, mums ir daudz darbinieku, mēs jau pārdodam vairākus produktus. Tādā ziņā mēs jau esam mazais bizness, nevis jaunuzņēmums. No vienas puses, ir labi saukt sevi par startup, jo ir cilvēki, kam patīk darbs šādās kompānijās, taču, no otras puses, citi saskata zināmu risku pievienoties šādai komandai,» saka R. Sereika.
Katru gadu uzņēmums dubulto savus pārdošanas rādītājus. 2014. gadā uzņēmuma apgrozījums bija 1,4 miljoni eiro, 2015. gadā –3,6 miljoni eiro, 2016. – gadā 6,9 miljoni eiro, bet šogad plānots apgrozīt 9 miljonus eiro. Šobrīd uzņēmumā strādā vairāk nekā 55 darbinieki.
Vaicāts par izaicinājumiem, R. Sereika teic, ka, strādājot no tādas mazas valsts kā Lietuva, izaicinājums ir tas, ka katrā valsī ir dažādi ierobežojumi – sākot ar sertifikāciju un beidzot ar dažādām prasībām no mazumtirdzniecības partneriem, piemēram, daži prasa produkta apdrošināšanu. Tāpat biznesu ietekmē kultūras aspekti – vienā valstī cilvēki makšķerē vienā veidā, citā – atšķirīgi. «Izaicinājums ir informācijas iegūšana, apstrāde un lēmuma pieņemšana. Pareizā informācija ir atslēga, lai attīstītu biznesu ārzemēs,» viņš spriež.
Visu rakstu Redzēt zem ūdens lasiet 7. septembra laikrakstā Dienas Bizness.