Uzņēmēja, SIA Anllu dibinātāja Zane Driņķe pārsteigusi ar Latvijas biznesa videi neraksturīgu rīcību – viņa savu uzņēmumu uzticējusi diviem jauniem censoņiem – Biznesa augstskolas Turība 3. kursa studentiem Robertam Krieķim un Mārtiņam Brūderam, kuri pilnveido savas biznesa zināšanas arī StartUp Akadēmijā un Biznesa inkubatorā.
Uzņēmuma darbības veids ir tirdzniecība pa pastu un internetā.
«Ideja nodot uzņēmumu studentiem ir balstīta uz manu uzņēmējdarbības pieredzi, pati biju nogurusi darboties tieši šajā - attālinātās tirdzniecības nozarē. Ilgstoši darbojoties liela Somijas uzņēmuma vadībā, pēc tam izveidojot savu uzņēmumu SIA Anllu, secināju, ka ir laiks savā vietā laist jaunus cilvēkus. Savā pasniedzējas darbā esmu pamanījusi, ka katrā kursā ir viens vai daži līderi, no kuriem nākotnē var sanākt veiksmīgi uzņēmēji. Studentu vidū biju pamanījusi Robertu un Mārtiņu, kuri izcēlās ar savu spēju argumentēti un pamatoti oponēt arī pasniedzēja viedoklim, turklāt viņi darbojās arī Biznesa inkubatorā, īstenojot savas idejas, tāpēc vienā brīdī piezvanīju un jautāju, vai viņi nevēlas paši pelnīt sev algu?» idejas rašanos skaidro Zane Driņķe.
Arī studentiem ir savs skatījums par idejas pirmsākumiem. «Sākotnēji nācām pie pasniedzējas, lai pakonsultētos par kādu mūsu biznesa ideju, iespējams, tā tikām pamanīti. Mēs parādījām, ka ir iniciatīva, vēlme darboties un uzņēmība. Kad saņēmām piedāvājumu pārņemt uzņēmumu, sākumā tam nemaz neticējām, zināmā mērā joprojām nespējam tam līdz galam noticēt. Līdz šim aktīvi nodarbojāmies ar citu biznesa projektu – Latvijas mājražotāju produkcijas virzīšanu ārvalstu tirgos, piedāvājums par SIA Anllu nāca īstajā brīdī, un mēs sapratām, ka nav divu domu – izaicinājums ir jāpieņem!» stāsta Mārtiņš Brūders.
Daudzi pieredzējuši uzņēmēji šādu lēmumu dēvētu par lielu risku, taču Z.Driņķe, taujāta par to, kāpēc nolēmusi uzticēties studentiem, atbild: «Vienīgais nosacījums, nododot uzņēmumu, bija, lai man vairāk nebūtu jāveic nekādi ieguldījumi, viņiem jāstrādā ar to, kas ir.»
«Mēs kā studenti esam pieraduši, ka mērķi jāsasniedz ar ierobežotiem resursiem. Apzināmies, cik šajā uzņēmumā ir ieguldīts, tāpēc vēlamies un esam gatavi strādāt ar tiem līdzekļiem, kas šobrīd ir pieejami, negaidām miljonu lielas investīcijas. Ir ļoti daudz uzņēmuma attīstības ideju, taču primāri vēlamies izprast attiecīgo tirgus segmentu. Latvijā ir aptuveni 250 interneta veikalu ar pavisam nelielām atšķirībām – citiem ir savas noliktavas, citiem – nav. Tā arī ir būtiskākā atšķirība. Mums nav savas noliktavas, esam atkarīgi no piegādātājiem, attiecīgi ir grūti konkurēt ar ātrumu, tāpēc ir jāiekaro sava niša. Lai gan jāsaka, ka esam uzstādījuši rekordu – prece tika piegādāta 55 minūšu laikā, kopš pasūtīšanas brīža, tomēr mūsu mērķis ir pierādīt, ka iepirkšanās internetā var būt arī personiskāka, ar individuālu pieeju katram klientam, ko citi šajā nozarē nepiedāvā. Šobrīd koncentrējam darbību uz to, lai patērētājs būtu apmierināts, lai veidotos pozitīvs uzņēmuma tēls un rastos stāsts,» stāsta Roberts Krieķis.
Viņš gan atzīst: «Es neuzticētu savu uzņēmumu studentiem, jo lielai daļai jauniešu mūsdienās trūkst atbildības sajūtas. Mēs esam jauni, tomēr dzimuši vēl tajā laikā, kad cilvēks iemācās, ko nozīmē nokrist no zara un sasisties. Mūsdienu jaunieši tiek pārāk saudzēti, līdz ar to viņi reizēm neapzinās, kādas var būt vienas vai otras rīcības sekas. Nevēlos pievilt nevienu cilvēku – nedz biznesā, nedz dzīvē kopumā. Latvija ir pārāk maza, lai kādu uzmestu, viss ātri nāks atpakaļ! Mēs novērtējam uzticēšanos, kas mums ir izrādīta, uzticot SIA Anllu.»