Latvijā notiekošo procesu atspoguļojums ārzemju medijos ir kapitāli iedragājis gan Latvijas tēlu, gan biznesu, jo zudusi ticība veiksmīgai sadarbībai ar Latvijas kompānijām.
Ja ārvalstu kompāniju izveidoto ražotņu darbību Latvijā būtiski neietekmē sliktas ziņas par valsti, tad kompānijām ar vietējo kapitālu arvien vairāk sāk ne tikai pieprasīt paskaidrojumus par valstī notiekošo, bet arī tiek pārtraukti darījumi, un, uzzinot, ka ražotājs ir no Latvijas, atsakās no tālākām sarunām par sadarbību. Tam cēlonis ir nevis kvalitāte, piegādes nosacījumi vai cena, bet gan mūsu valsts sagrautā reputācija.
Piemēram, nesen runāju ar jaunu klientu no Dānijas, kuram sākotnēji bija liela interese, taču, tiklīdz uzzināja, ka esam no Latvijas, sekoja īsa un konkrēta atbilde: «Piedodiet, bet ar Latviju mēs nekādus līgumus neslēgsim…».
Neesi abonents? Piesakies uz 2 nedēļu testa abonementu šeit!