Auto

Uz Liepājas tramvaja elektropadeves tīkla bāzes cer izveidot elektroauto bezvadu uzlādes staciju

Gunta Kursiša,27.01.2014

Jaunākais izdevums

Liepājas tramvajs, LEO pētījumu centrs un Bezizmešu mobilitātes centrs grasās sadarboties, lai pētītu iespējas uz Liepājas tramvaja elektrotīkla bāzes izveidot bezvadu bateriju uzlādes sistēmu.

Pētījumā iesaistītās puses cer izstrādāt tādu elektriskās piedziņas sistēmu, «kas ļautu saglabāt priekšrocības, ko sniedz elektrība kā dzinējspēks (jauda, efektivitāte, zemākas izmaksas), kā arī ļautu izmantot jau esošo līdzstrāvas sabiedriskā transporta elektropadeves tīklu», skaidro Liepājas tramvaja pārstāvji.

Patlaban pasaules pilsētās pieejamās brīvās elektrotīklu jaudas ir ierobežotas, norādīja Bezizmešu mobilitātes centra valdes priekšsēdētājs Arnis Bergs. Viņš skaidroja, ka tādēļ bezvadu uzlādes staciju uzstādīšana pilsētu centros var būt neiespējama, ja vien netiek veiktas ārkārtīgi lielas investīcijas elektroinfrastruktūras palielināšanā.

«Šīs problēmas risinājums varētu būt pilsētās pieejamais līdzstrāvas elektropadeves tīkls, kas jau šobrīd tiek izmantots trolejbusu un tramvaju kustības nodrošināšanai. Diemžēl šis tīkls ir ļoti nestabils, un tā spriegums svārstās atkarībā no tā noslodzes, tādēļ no šī gada februāra līdz jūnijam pētnieki izvērtēs iespējas izveidot bezvadu bateriju uzlādes sistēmu, par elektroenerģijas avotu izmantojot tramvaja kontakttīklus,» skaidroja A. Bergs.

Rezultātā pētījumā iesaistītās puses vēlas izstrādāt pilsētas cikla autobusu pielietojumam derīgu prototipu reālos apstākļos savienojumā ar līdzstrāvas elektropadeves tīklu.

Tiek plānots, ka nozares pētījuma rezultātus varēs pielietot arī citi elektronikas uzņēmumi visa veida uz bezvadu enerģijas pārraidi balstītu iekārtu izstrādāšanai, norāda Liepājas tramvaja pārstāvji.

Projekta pētījumu rezultāti varētu noderēt arī citu transporta līdzekļu ražotājiem, piemēram, elektrisko kravas pacēlāju, kravas pārvadāšanas ratiņu, elektrisko riteņkrēslu u.c. ar elektrību darbināmu transporta līdzekļu bezvadu uzlādei, cer pētījumā iesaistītās puses.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Liepāju atceļojis jau otrais jaunais zemās grīdas tramvajs, ko būvējusi Horvātijas rūpnīca "Končar – Electric Vehicles Inc.", taču pagaidām nav zināms, kad tie varētu uzsākt kustību.

"Pandēmijas un ārkārtējās situācijas ierobežojumu dēļ nav iespējams pilnvērtīgi pabeigt personāla praktisko apmācību. Līdz maijam būs saņemti kopumā jau seši vagoni. Sekosim situācijas attīstībai. Atkarībā no tā, kad pabeigsim apmācību procesu, varēsim ieviest visus uz to brīdi piegādātos tramvaju vagonus," komentē uzņēmumā "Liepājas tramvajs".

Kopumā Liepājā plānota 14 šādu jaunu tramvaju vagonu piegāde.

Šobrīd ir saskaņots grafiks par sešu jaunu tramvaju vagonu piegādi, bet noslēgtais līgums paredz, ka līdz 2022.gada sākumam Liepājā tiks piegādāti kopumā 12 jauni tramvaju vagoni un dokumentācijas saskaņošanas posmā ir vēl divu tramvaju iegāde tuvāko gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Liepājas Tramvaja zaudējumi auguši vairāk nekā trīs reizes

Žanete Hāka,22.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Liepājas Tramvajs pērn gadā strādājis ar 10,89% lielāku apgrozījumu nekā 2012.gadā, liecina uzņēmuma publicētie finanšu dati Lursoft.

Dati liecina, ka aizvadītajā gadā SIA Liepājas Tramvajs apgrozījis 1,277 miljonus eiro, savukārt tā zaudējumi palielinājušies vairāk nekā trīs reizes, pieaugot līdz 0,19 miljoniem eiro.

2013.gadā SIA Liepājas Tramvajs turpinājis darbus pie jaunās tramvaja līnijas izbūves un esošo sliežu posmu rekonstrukcijas un, kā norādīts iesniegtajā pārskatā, arī turpmākajos gados uzņēmums plāno veikt jaunus sliežu ceļu rekonstrukcijas darbus, kuriem jau izstrādāti tehniskie projekti un kuru būvniecības sākums paredzēts 2014.gada vasarā.

Laika periodā līdz 2023.gadam SIA Liepājas Tramvajs paredzējis veikt jaunas tramvaja līnijas izbūvi uz Ziemeļu priekšpilsētu, kā arī būvēt jaunu tramvaja depo un iegādāties jaunus tramvaja vagonus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 9.aprīlī, Liepājas pilsētas attīstības komitejā tiks izskatīts saistošo noteikumu projekts, kas nosaka jaunu braukšanas maksu sabiedriskajā transportā Liepājas pilsētas maršrutu tīklā, kā arī kārtību, kādā Liepājas pilsētas administratīvajā teritorijā pastāvīgi deklarētie iedzīvotāji var saņemt braukšanas maksas atvieglojumus, informē Liepājas pilsētas pašvaldības aģentūra Liepājas sabiedriskais transports.

Saistošo noteikumu projekts nosaka braukšanas maksu Liepājas pilsētas sabiedriskajā transportā, kā arī braukšanas maksas atvieglojumus. Braukšanas maksu vienam braucienam tiek plānots turpmāk noteikt iepriekšpārdošanā 0,70 eiro (šobrīd 0,57 eiro), bet, pērkot pie vadītāja – 0,80 eiro (šobrīd 0,70 eiro). Abonementa biļešu maksu, līdzīgi kā līdz šim, tiek plānots noteikt diferencēti atkarībā no izvēlētā transporta veida (autobuss, tramvajs vai abi transporta veidi), kā arī izmantošanas biežuma (katru dienu, tikai darba dienās vai braukšanai dienas vidū, kad sabiedriskais transports ir mazāk noslogots), tādējādi ļaujot pasažieriem izvēlēties sev piemērotāko biļetes veidu. Tā, piemēram, mēnešbiļete braukšanai autobusā katru dienu izmaksās 30 eiro, turpretī braukšanai darba dienās – 22 eiro vai dienas vidū – 19 eiro. Līdzīgi maksa tiks diferencēta arī tramvaja mēnešbiļetēm attiecīgi 26 eiro, 22 eiro vai 17 eiro atkarībā no biļetes veida.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ražotos elektrodivriteņus izķer kā karstus pīrādziņus, projekta autori uzsver elektriskā transporta jomas radošo potenciālu

Savukārt automašīnas ar elektrodzinējiem Latvijā ienāk ļoti gausi. Tā sauktās zilās dzirksteles transporta attīstību Latvijā bremzē fakts, ka augstās pašizmaksas dēļ vajadzīgs ārējais finansējums vai investori, kuri ir gatavi ieguldīt ilgtermiņa projektos. Iespējams, procesu paātrinās tikko Ministru kabinetā atbalstītais Elektromobilitātes attīstības plāns 2014.–2016.gadam, kas paredz videi draudzīgu transportlīdzekļu, kurus pamatā darbina elektromotors, un to infrastruktūras attīstības veicināšanu. DB jau ziņoja, ka tam nākamajos trīs gados iecerēts atvēlēt 29,99 milj. eiro, tostarp valsts budžeta finansējums būs 5,7 milj. eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājā tramvaja līnijas renovācijas darbi Brīvības ielā sāksies nākamajā nedēļā, aģentūrai BNS pastāstīja pašvaldības uzņēmuma Liepājas tramvajs projektu sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Gruntmane.

Viņa informēja, ka otrdien parakstīts līgums ar būvuzņēmumu A.C.B. par tramvaja līnijas renovāciju Brīvības ielā posmā līdz Dzelzceļnieku ielai. Līguma kopējā summa ir 2,521 miljons eiro ar pievienotās vērtības nodokli. Darbus plānots pabeigt pusgada laikā.

«Šis ir vēl viens solis mūsdienīgas un efektīvas sabiedriskā transporta sistēmas infrastruktūras izveidē Liepājā. Tramvaja līnijas modernizācijā esam ielikuši ļoti stabilu pamatu – Ezerkrasta posma izbūvi. Pamazām virzāmies tālāk un mainām sliedes visā līnijas garumā, simboliski, ka tā ir Brīvības iela,» sacīja Liepājas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Liepājas dome plāno galvot SIA Liepājas tramvajs 4,67 miljonu eiro aizņēmumu

Žanete Hāka,24.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas dome paredzējusi galvot SIA Liepājas tramvajs aizņēmumu Valsts kasē līdz 4,67 miljoniem eiro, liecina domes lēmumprojekts, kurš šodien pagaidām vēl netika apstiprināts.

Aizņemties paredzēts uz laiku līdz 22 gadiem ar atlikto pamatsummas maksājumu trīs gadi par Valsts kases noteikto mainīgo procentu likmi Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansētā projekta «Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā» īstenošanai.

Db.lv jau rakstīja, ka SIA Liepājas tramvajs izsludinātajā konkursā par tramvaja līnijas renovāciju Liepājā, uzvarējusi AS A.C.B., liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Kopējā līgumcena ir 3,78 miljoni eiro. Būvdarbus paredzēts veikt saskaņā ar tehniskajiem projektiem «Tramvaja līnijas renovācija Brīvības ielā līdz Dzelzceļnieku ielai» un «Tramvaja līnijas renovācija Rīgas ielas posmā no 1905. gada ielas līdz īpašumam Rīgas iela 58, Rīgas iela 54a», teikts konkursa nolikumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sabiedrība

Liepājā plāno jaunu tramvaja līniju

Vēsma Lēvalde,27.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA Liepājas tramvajs gatavo jaunu projektu tramvaja līnijas izbūvei uz Liepājas Ziemeļu priekšpilsētu.

Projekts paredz jaunas tramvaja līnijas izbūvi uz Ziemeļu priekšpilsētu, iekļaujot tajā arī jauna depo būvniecību un jaunu tramvaja vagonu iegādi, informē SIA Liepājas tramvajs valdes loceklis Aigars Puks. Viņš uzsver, ka tas ir komplekss pasākums, kura īstenošanai iecerēts piesaistīt Eiropas Savienības finansējumu.

«Ja skatāmies uz uzņēmuma attīstību turpmāko piecu līdz septiņu gadu perspektīvā, esmu pārliecināts, ka piedzīvosim Liepājā pilnīgi jaunu tramvaja vagonu kursēšanu,» sola A.Puks. Pagaidām plānots iepirkt lietotus tramvaja vagonus, kā arī remontēt esošos.

Db.lv rakstīja, ka šā gada 29.maijā ekspluatācijā pieņēma jaunu tramvaja līniju Liepājā, kas ved uz dzīvojamo masīvu Ezerkrasts. Jaunā tramvaja līnija ir iepriekšējās līnijas atzars 3,6 km garumā. Tehnisko projektu izstrādājusi a/s UPB, izbūvi veica SIA Skonto būve, kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6,4 miljoniem latu, neskaitot PVN.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazs rundālītis rožu un liels, neizmantots pilsētvides potenciāls – tāds patiesībā ir grupas Līvi apdziedātais Rožu laukums Liepājā.

Laukums pilsētas centrā savu nosaukumu un funkcijas laika gaitā ir mainījis ne reizi vien. 1797. gada Liepājas plānā tas nosaukts par Neue Markt jeb Jauno tirgu. Taču 1910. gadā pašvaldība nolēma laukumā izveidot atklātu dārzu ar rozēm, bet tirgu pārcelt kvartālu tālāk. Tika iestādīti ap 500 rožu stādu, un 1911. gadā laukumu nosauca par Rožu laukumu. 1945. gadā tas pārtapa par Uzvaras laukumu, bet kopš 1988. gada, ar vārdiem «Liepājas klēpī visi vēji ligzdu sev vij, un dvēselē – Rožu laukums,» romantisko nosaukumu atkal saulītē izcēla dzejnieks Aivars Neibarts un grupa Līvi. Lielu daļu apbūves laukums zaudēja Otrajā pasaules karā. Padomju gados tukšo robu izlika betona plāksnēm un uzstādīja Ļeņina pieminekli, turklāt projektētāji jauši vai nejauši to bija ieriktējuši tā, ka, pa gabalu skatoties, tautu vadonis turēja rokās blakus esošās Sv.Trīsvienības baznīcas krustu. Tagad te ir lielākā bezmaksas autostāvvieta pilsētā un palaikam aktualizējas ambiciozi apbūves projekti. 1999. gadā pašvaldība pēc arhitekta Andra Kokina projekta rekonstruēja Rožu laukumu, izveidojot simbolisku rožu rundāli, ap kuru virknējas Liepājas sadraudzības pilsētu ģerboņi. No rundāļa uz visām pusēm stiepjas zināmākie Liepājas maršruti ar bruģī iestrādātu metāla noti – Zivju iela ar nu jau ilgāku laiku slēgto, taču tik un tā reprezentatīvo Rokkafejnīcas ēku un Mūziķu slavas aleju, uz ziemeļrietumiem stiepjas agrāk rosīgā, tagad noskumusī Graudu iela, bet, izejot cauri Tirgoņu jeb gājēju ielai, tieši uz jūru ved Peldu iela. Ziemeļu – dienvidu virzienā pa Lielo ielu garām Liepājas Universitātei un senākajam lielveikalam Kurzeme aizdun vienīgās līnijas tramvajs. Rožu laukuma aizmugurē ir romantiskā, bruģētā Stendera ieliņa ar vēsturiskām – gan noplukušām, gan uzpucētām – lielām un mazām ēkām. Rožu laukums ir kā sirds, no kuras uz visām pusēm stiepjas asinsvadi, taču to pulss ir neritmisks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Papildināts - RTU radīta ekonomiska mobilo telefonu bezvadu uzlādes stacija; ražošanu varētu uzticēt Ķīnai

Lelde Petrāne,26.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Enerģētikas un elektrotehnikas fakultātes (EEF) pētnieki radījuši «Cozy Cell» – mobilo telefonu bezvadu uzlādes staciju, kas paredzēta izmantošanai publiskās vietās.

«Tiem, kuri ikdienā daudz laika pavada ārpus mājas vai biroja, publiskās vietās neērtības nereti sagādā mobilo telefonu uzlāde – visbiežāk aizmirsts lādētājs vai trūkst elektrības rozetes, kur to pieslēgt. Pasaulē izstrādāti vairāki risinājumi mobilo telefonu uzlādei publiskās vietās, tomēr tie ir dārgi, tāpēc grūti pieejami. Mēs esam izstrādājuši salīdzinoši ekonomisku bezvadu uzlādes staciju,» saka EEF doktorants Artūrs Paugurs.

Viņš biznesa portālam db.lv skaidroja, ka patlaban, piemēram, lidostās, lielveikalos pieejamie risinājumi maksā vairākus tūkstošus eiro, bet pētnieku mērķis ir tirgū piedāvāt produktu, kas maksās no 30 līdz 50 eiro (par vienu šūnu). Tirgus izpētes procesā secināts, ka potenciālie klienti varētu būt kafejnīcas, bāri, restorāni, kā arī mācību iestādes, bibliotēkas. «Pieprasījums pastāv,» ir pārliecināts A. Paugurs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Huawei P30 Pro fotokamera ar 50x tālummaiņu raisa asociācijas ar specdienestu instrumentu, kas ļauj ielūkoties svešos birojos un mājokļos

Kopš 2016. gadā Huawei izsludināja sadarbību ar ikonisko fotoaparātu ražotāju Leica, lai «no jauna izgudrotu » fotografēšanu ar viedtelefoniem, bija puslīdz skaidrs, ka kamera saņems pamatīgu uzmanības devu Ķīnas uzņēmuma izpētes laboratorijās un mārketinga materiālos. Marta nogalē, Parīzē prezentējot jauno P30 Pro, Huawei jau diezgan atklāti demonstrēja, ka kamera ir kļuvusi par viņu centrālo intereses objektu. Četru lēcu sistēmai prezentācijā tika veltīts visvairāk laika, turpat zālē uzņemot fotoattēlus ar galveno konkurentu Apple iPhone XS Max un Samsung Galaxy S10+ kamerām un izceļot Huawei pārākumu visās izraudzītajās jomās. Tomēr P30 Pro nav tikai kamera, pat ja vairākums citu P sērijas jaunumu ir aizgūti no rudenī prezentētā Mate 20 Pro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Huawei P40 Pro" sarūpējis vēl labāku kameru, bet tālruņa panākumi tirgū būs atkarīgi no lietotņu veikala piepildīšanas tempa.

Sazvērestību teoriju cienītājiem būtu, kur izvērsties, šķetinot Ķīnas lielākā viedtelefonu ražotāja "Huawei" pēdējā gada likteņa pavērsienus. Pēc ASV sankciju ietekmē klusi prezentētā "Mate 30 Pro" modeļa ķīnieši plānoja atgūt sabiedrības interesi ar vērienīgu "P40" sērijas pieteikšanu marta nogalē Parīzē, taču šo ieceri «nopļāva» koronavīrusa izsauktie pārvietošanās un pulcēšanās ierobežojumi. Taisnības labad jāsaka, ka līdzīgi cieta ikviens ražotājs, kura plānos bija prezentācijas pasākumi kopš Mobilās pasaules kongresa Barselonā.

Zīmola cienītājiem labākā ziņa ir tāda, ka "P40" sērija, atšķirībā no "Mate 30", ir sasniegusi arī Latviju un nopērkami veseli trīs modeļi – "P40 Lite", "P40" un "P40 Pro".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Asus plānais klēpjdators ZenBook 14 UX425E piedāvā reti sastopamu jaudas un akumulatora darbības ilguma kombināciju.

Klēpjdatoru ēras rītausmā līdz ar sajūsmu par iespēju tolaik vēl izmēros prāvo skaitļotāju pacelt un samērā viegli pārnest uz citu vietu atskanēja samiernieciska nopūta par to, ka tieši tik ilgam manevram arī pietiek ar akumulatorā ieslodzīto elektrību. Tas, protams, bija pārspīlējums, taču ne pārāk tāls no patiesības. Pirmos «laptopus» patiešām vienā darbdienā nācās lādēt divas un pat trīs reizes.

Gadu gaitā akumulatora ietilpība ir ievērojami augusi, un nu arī esam saņēmuši ierīci, kurā vairs nav jāizvēlas starp jaudīgu procesoru un ilgu baterijas darbības laiku. Asus ZenBook 14 UX425E piedāvā abus vienā – Intel Core i7 procesoru un līdz 22 stundām ar vienu uzlādi strādājošu akumulatoru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strāvas bankas ir ikdienišķa parādība, un mēs arvien vairāk izmantojam ar akumulatoru darbināmu aprīkojumu: visu, sākot no mobilajiem tālruņiem līdz pat ar akumulatoriem darbināmām austiņām, pārnēsājamiem skaļruņiem, MP3 atskaņotājiem, kurus var uzlādēt, izmantojot enerģijas banku. Tie faktiski ir pārnēsājami lādētāji. Viņiem ir nepieciešams tikai USB uzlādes interfeiss.

Power bank var būt dažādas formas un izmēri, un tās ir piemērotas daudziem dažādiem cilvēkiem un viņu vajadzībām. Piemēram ir tādi, kas ir kā mobilo telefonu maciņi.

Pēdējos gados strāvas banku izmantošana ir ievērojami palielinājusies, jo tās nodrošina ļoti ērtu un ērtu viedtālruņu un citu ierīču uzlādes metodi, kad tās nav elektrotīklā. Bezvadu uzlādes jaudas bankas ir ieviestas arī tām ierīcēm, kuras var uzlādēt bezvadu režīmā.

Jaudas bankas veidi

Ir daži dažāda veida jaudas bankas portatīvie lādētāji, kurus var iegādāties. Acīmredzot izmērs ir viens no galvenajiem kritērijiem, taču ir vēl dažas kategorijas, kuras var apsvērt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Virtuālās realitātes studija PlatformaVR Latvia investē tehnoloģijās

Laura Mazbērziņa,04.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Virtuālās realitātes (VR) studija PlatformaVR Latvia līdz gada beigām plāno investēt jaunās bezvadu virtuālās realitātes tehnoloģijās, tādējādi uzlabojot spēļu procesu, kā arī iecerēts papildināt kvesta spēļu piedāvājumu, biznesa portālam db.lv pastāstīja Andrejs Gospodarjovs, PlatformaVR Latvia līdzdibinātājs.

PlatformaVR Latvia šobrīd piedāvā vienu kvesta spēli, kuras idejas pamatā ir atrisināt sarežģītus uzdevumus limitētā laikā komandā līdz 4 cilvēkiem.

Attīstot piedāvājumu, bezvadu virtuālās realitātes tehnoloģijās plānots ieguldīt no 10 līdz 15 tūkstošiem eiro un sadarboties ar Taivānas viedtālruņu un planšetdatoru ražotāju HTC. Ar HTC Vive sensoru palīdzību telpa tiek pārvērsta virtuālā 3D pasaulē, kurā lietotājs var brīvi pārvietoties un, izmantojot kontrolierus, veikt dažādas darbības. «Šāda veida tehnoloģijas pašas pa sevi ir ļoti dārgas. Svarīgi ir sastrādāties ar ražotāju,» komentē A. Gospodarjovs.

Šobrīd VR ķivere ir savienota ar vadu un monitoru, kas nodrošina gan ierīces uzlādi, gan arī savienojumu ar ekrānu, bet nākotnē, ieviešot jauninājumus, tiks izmantota bezvadu virtuālās realitātes tehnoloģija. Jaunajām tehnoloģijām tiek ražotas vieglas mugursomas ar baterijām, kas bezvadu režīmā gan uzlādē, gan arī pārraida VR ķiveres signālus uz televizoru, lai citi cilvēki varētu redzēt spēlētāja VR ceļojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šīs nedēļas nogalei Liepājā uzstādīs visus paredzētos Ziemassvētku rotājumus. Tie iemirdzēsies šīs nedēļas nogalē, taču viss krāšņums kļūs redzams pakāpeniski, nākošās nedēļas laikā, atsaucoties uz Liepājas pašvaldības sniegto informāciju, vēsta reģionālais medijs ReKurZeme.

Tas publicējis foto no rotājumu uzstādīšanas procesa ceturtdien Liepājas centrā.

Tā kā Ziemassvētku egli liepājnieki iedegs šo svētdien, 30. novembrī, tā Rožu laukumā pilnībā sliesies dienu iepriekš, informējis Būvvaldes sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls.

Nedēļas nogalē, šā gada Adventes priekšvakarā, izbrauks arī viens no Ziemassvētku vēstnešiem – tramvajs – ar jaunu svētku noformējumu; savukārt Rožu laukumā iedegsies pirmā Adventes svece.

Svētku rotājumi jau ir izvietoti un nostiprināti skvērā pie Liepājas Universitātes, uz tiltiem pāri Tirdzniecības kanāliem un citviet pilsētā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Tramvaju vagonu izgatavošanai Liepājā pieteikušies trīs uzņēmumi

Zane Atlāce - Bistere,21.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunos tramvaja vagonus Liepājai vēlas piegādāt trīs ražotāji no Horvātijas, Polijas un Lietuvas, informē SIA Liepājas tramvajs sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Gruntmane.

20.martā noslēdzās pieteikšanās sarunu procedūrai Tramvaja vagonu iegāde videi draudzīgas sabiedriskā transporta infrastruktūras attīstībai Liepājā.

Pieteikumi saņemti no Horvātijas uzņēmuma Končar- Electric Vehicles Inc., Lietuvas uzņēmuma Railvec UAB un Polijas uzņēmuma Modertrans Poznan Sp.zo.o.

Liepājas tramvaja iepirkuma komisijas priekšsēdētājs Aigars Rauda pieļauj, ka pieteikumu izvērtēšana ilgs aptuveni mēnesi un tad būs zināms, ar kuriem uzņēmumiem turpināma sarunu procedūra, uzaicinot iesniegt jau konkrētu tehnisko un finanšu piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Savstarpēji pārdala ES fondu līdzekļus transporta infrastruktūras uzlabošanas projektiem

Dienas Bizness,19.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodrošinātu uzsākto transporta un infrastruktūras uzlabošanas projektu īstenošanu un sekmētu Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda (KF) finansējuma apguvi, otrdien, 19.maijā, valdība atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) ierosināto finansējuma pārdali.

Tas nozīmē, ka darbības programmas Infrastruktūra un pakalpojumi ietvaros aktivitātēm pieejamie KF un Eiropas reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzekļi tiks savstarpēji pārdalīti, informē Satiksmes ministrija.

Proti, SIA Liepājas tramvajs jaunas tramvaja līnijas izbūves un esošo sliežu posmu rekonstrukcijas projektam tiek pārdalīti 4,35 miljoni eiro. Savukārt AS Pasažieru vilciens dīzeļvilcienu modernizācijas projektam tiek pārdalīti 7,58 miljoni eiro.

Tāpat 5,5 miljoni eiro tiek pārdalīti Liepājas ostas padziļināšanas projektam, savukārt 1,18 miljoni eiro tiek novirzīti Ventspils brīvostas pārvaldes projektu īstenošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pie Liepājas Universitātes izveidota mobilā uzlādes stacija – viedais parka sols, uz kura iespējams apsēsties un uzlādēt savu mobilo ierīci jebkurā diennakts laikā.

Solā iebūvētā uzlādes stacija darbojas uz saules paneļiem. Tam ir četras USB uzlādes izejas un iestrādāta uzlāde bezvadu režīmā. Tāpat drīzumā plānots uzstādīt bezmaksas bezvadu internetu, kas darbotos divu metru rādiusā no sola.

Šobrīd Liepājas pašvaldība solu uzstādījusi testa režīmā uz laiku līdz sešiem mēnešiem, lai pārbaudītu tehnoloģijas darbību, iedzīvotāju atsaucību un izvērtētu šādu solu iegādi nākotnē.

Testēšanas periodā būs pieejama tikai uzlādes funkcija un drīzumā arī bezvadu internets, taču pilnās komplektācijas viedajiem soliem ir arī smoga sensors, skaļruņi un izgaismojums. Bez atkārtotas uzlādes sols spēj darboties 120 stundas, tas var strādāt arī mīnus 50 grādos, tāpēc būs piemērots lietošanai arī ziemā. Šāda sola izmantošana ir videi draudzīga un zaļa tehnoloģija, kas sekmēs CO2 samazināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Huawei" lēmums tirgot Eiropā "P40 Pro+" bagātinājis piedāvājumu ar vēl vienu simtkārtīgi pietuvināt spējīgu viedtālruni.

Kad marta beigās "Huawei" tā brīža drūmajai globālajai situācijai atbilstošā virtuālajā prezentācijā izrādīja jaunos "P" sērijas viedtelefonus, visjaudīgākais no tiem, "P40 Pro+", uzreiz tika nostumts maliņā ar paziņojumu, ka būs pieejams tikai pircējiem Āzijā. Līdz ar to tas pārējai pasaulei kļuva neinteresants, lai gan vienīgais no visas sērijas spēja pieņemt mēnesi agrāk izrādītā "Samsung Galaxy S20 Ultra" mesto izaicinājumu.

Tagad Ķīnas uzņēmums domas ir mainījis un pārsteidzis eiropiešus ar solījumu tirgot "P40 Pro+" vecajā pasaulē. Ļoti iespējams, tas nonāks arī Latvijā. Ar ko gan tas varētu ieinteresēt mūsu pircējus, ņemot vērā, ka šobrīd jau nopērkamais "P40 Pro" piedāvā, iespējams, vislabāko telefona fotokameru tirgū?

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Izsludināts konkurss par tramvaju līnijas renovāciju Liepājā

Gunta Kursiša,14.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Liepājas tramvajs izsludinājis konkursu par tramvaja līnijas posmu renovāciju Liepājā, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Būvdarbus paredzēts veikt saskaņā ar tehniskajiem projektiem «Tramvaja līnijas renovācija Brīvības ielā līdz Dzelzceļnieku ielai» un «Tramvaja līnijas renovācija Rīgas ielas posmā no 1905. gada ielas līdz īpašumam Rīgas iela 58, Rīgas iela 54a», teikts konkursa nolikumā.

Tramvaju līnijas rekonstrukcija minētajos posmos būs jāveic 25 nedēļas no līguma slēgšanas dienas.

Iepirkums tiek īstenots Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansētā projekta «Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā» ietvaros.

Db.lv jau rakstīja, ka pērn maijā ekspluatācijā tika pieņemta jaunā tramvaja līnija posmā no Klaipēdas ielas līdz Mirdzas Ķempes ielas galam dzīvojamajā masīvā «Ezerkrasts». Jaunā tramvaja līnija ir pašreizējās līnijas atzars 3,6 km garumā līdz Ezerkrasta dzīvojamam masīvam. Tā virzās pa Tukuma ielas posmu no Klaipēdas ielas līdz Ventas ielai, pa Ventas ielu – posmā no Tukuma ielas līdz Ganību ielai, pa Ķempes ielu, un noslēdzas ar apli Slapjajā ielā. Tehnisko projektu izstrādājusi a/s UPB. Jaunās tramvaja līnijas izbūvi veica SIA Skonto būve, kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6,4 miljoniem latu, neskaitot PVN.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Izsludināts iepirkums par tramvaja līnijas un piegulošās teritorijas kompleksa pārbūvi Liepājā

Žanete Hāka,06.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Liepājas tramvajs izsludinājis konkursu tramvaja līnijas un piegulošās teritorijas kompleksa pārbūvei Liepājā, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Par uzvarētāju noteikts saimnieciski visizdevīgākais piedāvājums, kas izvērtēts saskaņā ar kritērijiem, kas noteikti iepirkuma procedūras dokumentos, uzaicinājumā iesniegt piedāvājumus, vai uzsākt sarunas.

Piedāvājumus iespējams iesniegt līdz 20.februārim. Paredzamā līgumcena iepirkumā nav norādīta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Liepājā par 3,78 miljoniem eiro renovēs divus tramvaja līniju posmus

Žanete Hāka,14.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Liepājas tramvajs izsludinātajā konkursā par tramvaja līnijas renovāciju Liepājā, uzvarējusi AS A.C.B., liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Kopējā līgumcena ir 3,78 miljoni eiro. Būvdarbus paredzēts veikt saskaņā ar tehniskajiem projektiem «Tramvaja līnijas renovācija Brīvības ielā līdz Dzelzceļnieku ielai» un «Tramvaja līnijas renovācija Rīgas ielas posmā no 1905. gada ielas līdz īpašumam Rīgas iela 58, Rīgas iela 54a», teikts konkursa nolikumā.

Konkursā tika saņemti trīs piedāvājumi.

Tramvaju līnijas rekonstrukcija minētajos posmos būs jāveic 25 nedēļas no līguma slēgšanas dienas.

Iepirkums tiek īstenots Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansētā projekta «Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā» ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar tramvaju projektu īstenošanu Rīgai, Liepājai un Daugavpilij veicas dažādi, pirmrindniekos pagaidām izrāvusies Liepāja

Lai veicinātu videi draudzīga sabiedriskā transporta izmantošanu un pasažieru skaita pieaugumu, trīs Latvijas pilsētās – Rīgā, Daugavpilī un Liepājā – kurās tiek veikti pasažieru pārvadājumi ar tramvaju, tiek īstenoti projekti šī transporta veida attīstībai. Pasākuma ietvaros šajās pilsētās tiks izbūvēti vai uzlaboti kopumā astoņi kilometri tramvaju līniju. DB jau iepriekš rakstīja, ka Ministru kabineta (MK) noteikumu projekts nosaka pasākumam plānoto kopējo Kohēzijas fonda (KF) finansējuma apjomu 96 milj. eiro apmērā. Jāmin, ka KF līdzfinansējums nepārsniedz 85% no projekta attiecināmajām izmaksām, līdz ar to pārējo naudu projekta īstenošanai pašvaldības meklē pašas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: Liepājas vēsturiskās ēkas - pagātnē un mūsdienās

Ilze Žaime,24.07.2019

Skats uz Liepājas ostu un vēsturisko tiltu, 20.gs. sākums. Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: Mary Evans / John Massey Stewart/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēsturiskas fotogrāfijas dod iespēju salīdzināt, kā mainījusies Latvijas trešā lielākā pilsēta.

18. gadsimta nogalē Liepāja uzplauka līdz ar ostas darbības paplašināšanos, kā arī tirdzniecības un amatniecības attīstību. Pilsētas iedzīvotāju skaits pieauga līdz teju pieciem tūkstošiem. 19. gadsimtā Liepāja kļuva par industriāli attīstītu centru.

1899. gadā Liepājā sāka kursēt pirmais elektriskais tramvajs Baltijā. Lielu nospiedumu pilsētas arhitektūras veidošanā atstājis vācu izcelsmes arhitekts Pauls Makss Berči, kurš strādāja par Liepājas galveno arhitektu no 1871.-1902. gadam. P.M.Berči projektētās ēkas lielākoties piedzīvojušas rekonstrukciju un tiek izmantotas vēl šodien.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Samsung" šā gada viedtelefonu flagmaņu sērijas "Galaxy S20" dārgākais modelis "Ultra" piesaista uzmanību ar iespaidīgu 108 megapikseļu kameru un 100x tālummaiņu.

Dažus gadus it kā no malas noskatoties, kā "Huawei" «privatizē» viedtelefonu fotokameru lauciņu, "Samsung" šopavasar beidzot sagatavoja skaļu atbildi. Lielākais un dārgākais no jaunās "Galaxy S20" sērijas tālruņiem - "Ultra" – aprīkots ne vien ar uzkrītošu četru aizmugurējo kameru bloku, bet arī 100x tālummaiņu. Tā ir divreiz lielāka nekā "Huawei P30 Pro", kas pērnajā pavasarī tehnoloģiju pasaulē izpelnījās ovācijas un pat tika nodēvēts par «labāko spiegu telefonu».

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

"Ultra" ir jaunpienācējs "Galaxy S" saimē. Vēl nebijām apraduši ar domu, ka flagmanis sadalīts divos atzaros – parastajā un lielākajā jeb "Plus" versijā, kad sērijai pievienojās trešais brālis "Ultra". Kā var noprast pēc nosaukuma, gradācijas skalā šis ieņem augstāko pakāpienu. Tas ir lielāks par abiem pārējiem, ar 6,9 collu Dynamic AMOLED displeju un ar jau minēto simtkārtīgo tālummaiņu, kāda abiem pārējiem nav tikusi.

Komentāri

Pievienot komentāru