Liepājas tramvajs, LEO pētījumu centrs un Bezizmešu mobilitātes centrs grasās sadarboties, lai pētītu iespējas uz Liepājas tramvaja elektrotīkla bāzes izveidot bezvadu bateriju uzlādes sistēmu.
Pētījumā iesaistītās puses cer izstrādāt tādu elektriskās piedziņas sistēmu, «kas ļautu saglabāt priekšrocības, ko sniedz elektrība kā dzinējspēks (jauda, efektivitāte, zemākas izmaksas), kā arī ļautu izmantot jau esošo līdzstrāvas sabiedriskā transporta elektropadeves tīklu», skaidro Liepājas tramvaja pārstāvji.
Patlaban pasaules pilsētās pieejamās brīvās elektrotīklu jaudas ir ierobežotas, norādīja Bezizmešu mobilitātes centra valdes priekšsēdētājs Arnis Bergs. Viņš skaidroja, ka tādēļ bezvadu uzlādes staciju uzstādīšana pilsētu centros var būt neiespējama, ja vien netiek veiktas ārkārtīgi lielas investīcijas elektroinfrastruktūras palielināšanā.
«Šīs problēmas risinājums varētu būt pilsētās pieejamais līdzstrāvas elektropadeves tīkls, kas jau šobrīd tiek izmantots trolejbusu un tramvaju kustības nodrošināšanai. Diemžēl šis tīkls ir ļoti nestabils, un tā spriegums svārstās atkarībā no tā noslodzes, tādēļ no šī gada februāra līdz jūnijam pētnieki izvērtēs iespējas izveidot bezvadu bateriju uzlādes sistēmu, par elektroenerģijas avotu izmantojot tramvaja kontakttīklus,» skaidroja A. Bergs.
Rezultātā pētījumā iesaistītās puses vēlas izstrādāt pilsētas cikla autobusu pielietojumam derīgu prototipu reālos apstākļos savienojumā ar līdzstrāvas elektropadeves tīklu.
Tiek plānots, ka nozares pētījuma rezultātus varēs pielietot arī citi elektronikas uzņēmumi visa veida uz bezvadu enerģijas pārraidi balstītu iekārtu izstrādāšanai, norāda Liepājas tramvaja pārstāvji.
Projekta pētījumu rezultāti varētu noderēt arī citu transporta līdzekļu ražotājiem, piemēram, elektrisko kravas pacēlāju, kravas pārvadāšanas ratiņu, elektrisko riteņkrēslu u.c. ar elektrību darbināmu transporta līdzekļu bezvadu uzlādei, cer pētījumā iesaistītās puses.