Ar tramvaju projektu īstenošanu Rīgai, Liepājai un Daugavpilij veicas dažādi, pirmrindniekos pagaidām izrāvusies Liepāja
Lai veicinātu videi draudzīga sabiedriskā transporta izmantošanu un pasažieru skaita pieaugumu, trīs Latvijas pilsētās – Rīgā, Daugavpilī un Liepājā – kurās tiek veikti pasažieru pārvadājumi ar tramvaju, tiek īstenoti projekti šī transporta veida attīstībai. Pasākuma ietvaros šajās pilsētās tiks izbūvēti vai uzlaboti kopumā astoņi kilometri tramvaju līniju. DB jau iepriekš rakstīja, ka Ministru kabineta (MK) noteikumu projekts nosaka pasākumam plānoto kopējo Kohēzijas fonda (KF) finansējuma apjomu 96 milj. eiro apmērā. Jāmin, ka KF līdzfinansējums nepārsniedz 85% no projekta attiecināmajām izmaksām, līdz ar to pārējo naudu projekta īstenošanai pašvaldības meklē pašas.
Šobrīd lielāku soli pretī projekta realizēšanai ir spērusi Liepāja. SIA Liepājas tramvajs valdes loceklis Aigars Puks DB pastāstīja, ka šobrīd uzņēmums ir noslēdzis līgumu ar SIA Rīgas tilti par projekta Tramvaja līnijas un piegulošās teritorijas kompleksa rekonstrukcija realizāciju, kas paredz Tramvaja tilta un Lielās ielas renovāciju. «Patlaban norit darbs pie būvatļaujas saņemšanas un būvlaukuma nodošanas būvuzņēmēja rīcībā. Būvdarbi būs jāpabeidz 18 mēnešu laikā pēc būvlaukuma nodošanas SIA Rīgas tilti rīcībā. Darba, materiālu un iekārtu kvalitātei noteikts garantijas laiks pieci gadi.»
Visu rakstu Tramvaju projekti lēnām virzās lasiet 13. septembra laikrakstā Dienas Bizness.