Jaunākais izdevums

Mikroblogošanas vietnes Twitter akcijas cena pirmās tirdzniecības sesijas sākumā pieauga par vairāk nekā 90%.

Uzņēmuma akcijas cena sasniedza 49,92 dolārus, salīdzinot ar sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO) laikā noteiktajiem 26 dolāriem.

Db.lv jau rakstīja, ka IPO laikā Twitter pārdevis 70 miljonus vērtspapīru. Tādējādi tas ir otrs lielākais interneta kompānijas piesaistītais finansējuma apjoms IPO laikā, tikai nedaudz atpaliekot no Google piesaistītajiem 1,9 miljardiem dolāru 2004. gadā.

Sākotnēji uzņēmums noteica cenu 17-20 dolāru līmenī, taču šajā nedēļā to paaugstināja līdz 23-25 dolāriem par akciju, ņemot vērā lielo investoru pieprasījumu, kaut arī iepriekš analītiķi brīdināja par iespēju zaudēt naudu tāpat kā Facebook gadījumā.

Ņemot vērā cenu 26 dolāru apmērā, Twitter tirgus kapitalizācija ir aptuveni 14 miljardi ASV dolāru. Tas ir vairāk nekā citām kompānijām, kas nesen veikušas IPO, piemēram Groupon un Yelp. Lielāka kapitalizācija bijusi LinkedIn – 26,8 miljardi dolāru un Facebook - aptuveni 120,2 miljardi dolāru.

Gamco Investors fondu pārvaldnieks Lorenss Havertijs aģentūrai Bloomberg uzsvēris, ka 26 dolāri ir atbilstoša cena. «Viņi varēja noteikt augstāku cenu, bet viņi izvēlējās to nedarīt, jo negribēja atkārtot Facebook situāciju,» uzsvēris eksperts.

Lielā interese par Twitter akcijām galvenokārt ir balstīta uz prognozēm, ka, tāpat kā Facebook, tas ātri spēs izveidot spēcīgu interneta reklāmas biznesu, īpaši mobilo tālruņu tirgū, raksta MarketWatch.

Twitter gan aizvien nestrādā ar peļņu, tādēļ vairāki analītiķi un IPO pētnieki ir izteikuši brīdinājumus. Pērn Twitterzaudējumi bija 79,4 miljoni dolāru, kas gan ir mazāki nekā iepriekšējā gadā, kad zaudējumi bija 128,3 miljonu dolāru apmērā. Savukārt šā gada deviņos mēnešus Twitter zaudējumi atkal pieauguši – tie bija 133,9 miljoni dolāru, salīdzinot ar 70,7 miljoniem dolāru pirms gada.

Uzņēmuma apgrozījums gan pēdējā laikā ir audzis, un pērn tas trīskāršojās līdz 318,9 miljoniem dolāru. Šā gada deviņos mēnešos tie pērnā gada rezultātu jau ir pārspējuši, sasniedzot 422,2 miljonus. Pērn attiecīgajā periodā ienākumi bija 204,7 miljoni dolāru.

Twitter lietotāju skaita pieaugums gan pēdējā laikā palēninās, liecina uzņēmuma dati. Trešajā ceturksnī mēnesī portālu lietoja 231,7 miljoni, kas ir par 39% vairāk nekā pirms gada, taču iepriekšējā gadā pieaugums bija 65%.

Finansējums, kas iegūts IPO laikā, palīdzēs Twitter attīstīt biznesu ārpus ASV. Tāpat uzņēmums uzlabos infrastruktūru un strādās pie jauniem produktiem, kas palīdzēs piesaistīt vairāk lietotāju un reklāmdevēju, raksta Bloomberg.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmajā tirdzniecības dienā biržā mikroblogošanas vietnes Twitter akcijas cena pieauga par 73% līdz 44,9 dolāriem.

Tādējādi tas ir lielākais pirmās dienas kāpums IPO, kura vērtība pārsniedz vienu miljardu dolāru kopš 2007. gada. Iesniegto pieprasījumu skaits piedāvāto apjomu pārsniedza aptuveni 30 reižu.

Twitter IPO konsultēja Goldman Sachs Group un pēc akciju tirdzniecības sākuma bankas pārstāvis, kurš vadīja IPO, Twitterī ierakstīja: «Phew», raksta Bloomberg. Kopumā Twitter vadība un darījumā iesaistītie baņķieri ir priecīgi par rezultātu, informējusi kāda darījumam tuvu stāvoša persona. Viņi nav pārsteigti, ka akcijas cena pirmajā dienā tik strauji pieauga, jo pieprasījums bija milzīgs, tomēr kompānijas pārstāvji prognozē, ka nākamo trīs nedēļu laikā cena nokritīs līdz 30 dolāriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien mikroblogošanas vietnes Twitter akcijas cena saruka par 3,8%, paslīdot zem 40 dolāru atzīmes.

Uzņēmums Sterne Agee jau piešķīris kompānijas akcijai neitrālu reitingu, norādot, ka, piepildoties pamata scenārijam, Twitter akcijas cena nākamo 12-24 mēnešu laikā turēsies 24-32 dolāru robežās. Ja akcijas cena augs, gada laikā tā sasniegs 33-48 dolāru robežu, bet, ja kritīsies – 13-15 dolārus.

Db.lv jau rakstīja, ka pirmajā tirdzniecības dienā, 7. novembrī, Ņujorkas biržā Twitter akcijas cena pieauga par 73% līdz 44,9 dolāriem. Tādējādi tas ir lielākais pirmās dienas kāpums IPO, kura vērtība pārsniedz vienu miljardu dolāru kopš 2007. gada. Iesniegto pieprasījumu skaits piedāvāto apjomu pārsniedza aptuveni 30 reižu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mikroblogošanas vietnes Twitter akcijas cena Ņujorkas biržā piektdien piedzīvoja straujāko kritumu kopš uzņēmuma ieiešanas biržā, raksta Bloomberg.

Akcijas cena saruka, reaģējot uz investīciju kompānijas Macquarie Capital lēmumu samazināt kompānijas rekomendāciju no neitrālas uz pārdot. Analītiķi šo lēmumu pamatojuši, uzsverot, ka akcijas cena uzkāpusi pārāk ātri un pārāk strauji.

Akcijas cena nokritusies par 13% līdz 63,75 dolāriem. Kopumā gan kopš sākotnējā publiskā piedāvājuma, kas notika novembra sākumā, kompānijas akcijas cena ir aptuveni trīskāršojusies.

Kopš 11.decembra Twitter akcijas cena ir pieaugusi par 40%.

Macquarie Capital eksperts Bens Šahters uzsvēris, ka analītiķi tic, ka Twitter kā kompānijai ir perspektīva nākotne un daudz iespējas, tomēr, skatoties uz akciju, pēdējo 15 dienu laikā nav noticis nekas tāds, lai būtu tik straujš kāpums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Twitter Kalifornijas biroja iekšienē

Dienas Bizness,08.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā darba nedēļā Twitter viennozīmīgi kļuva par apspriestāko tehnoloģiju kompāniju pasaulē, uzsākot akciju tirdzniecību biržā. Db.lv tikmēr piedāvā aplūkot, kā izskatās uzņēmuma birojs Sanfrancisko Kalifornijas štatā.

Twitter biroju fotogrāfijās iemūžināja ziņu aģentūra Reuters.

Jau vēstīts, ka pirmajā tirdzniecības dienā biržā mikroblogošanas vietnes Twitter akcijas cena pieauga par 73% līdz 44,9 dolāriem. Tas ir lielākais pirmās dienas kāpums IPO, kura vērtība pārsniedz vienu miljardu dolāru, kopš 2007. gada. Iesniegto pieprasījumu skaits piedāvāto apjomu pārsniedza aptuveni 30 reižu.

Twitter IPO konsultēja Goldman Sachs Group, un pēc akciju tirdzniecības sākuma bankas pārstāvis, kurš vadīja IPO, Twitter ierakstīja: «Phew», raksta Bloomberg.

Kopumā Twitter vadība un darījumā iesaistītie baņķieri esot priecīgi par rezultātu, informējusi kāda darījumam tuvu stāvoša persona. Viņi nav pārsteigti, ka akcijas cena pirmajā dienā tik strauji pieauga, jo pieprasījums bija milzīgs, tomēr kompānijas pārstāvji prognozē, ka nākamo trīs nedēļu laikā cena nokritīs līdz 30 dolāriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Twitter akcijas sāks tirgot biržā; IPO laikā piesaista 1,82 miljardus dolāru

Žanete Hāka,07.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mikroblogošanas portāla Twitter akcijas ceturtdien sāks tirgot Ņujorkas biržā, un sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO) laikā akcijas cena noteikta 26 dolāri.

IPO laikā Twitter pārdevis 70 miljonus vērtspapīru. Tādējādi tas ir otrs lielākais interneta kompānijas piesaistītais finansējuma apjoms IPO laikā, tikai nedaudz atpaliekot no Google piesaistītajiem 1,9 miljardiem dolāru 2004. gadā.

Sākotnēji uzņēmums noteica cenu 17-20 dolāru līmenī, taču šajā nedēļā to paaugstināja līdz 23-25 dolāriem par akciju, ņemot vērā lielo investoru pieprasījumu, kaut arī iepriekš analītiķi brīdināja par iespēju zaudēt naudu tāpat kā Facebook gadījumā.

Ņemot vērā cenu 26 dolāru apmērā, Twitter tirgus kapitalizācija ir aptuveni 14 miljardi ASV dolāru. Tas ir vairāk nekā citām kompānijām, kas nesen veikušas IPO, piemēram Groupon un Yelp. Lielāka kapitalizācija bijusi LinkedIn – 26,8 miljardi dolāru un Facebook - aptuveni 120,2 miljardi dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Aprēķināti Twitter ienākumi no viena lietotāja

Gunta Kursiša,04.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gaidot mikroblogošanas vietnes Twitter iznācienu biržā, viens no investoru galvenajiem jautājumiem bija kompānijas vidējie ienākumi, ko tā gūst no viena lietotāja. Twitter šo skaitli neatklāja, tomēr atklāja citus datus, kas ļauj aprēķināt ienākumus no viena lietotāja, raksta Quartz.

Twitter sniedz informāciju par to, cik bieži lietotāji aplūko laika joslu (timeline), «tvītu» daudzumu un to, cik daudz Twitter nopelna par katru tūkstoti laika joslas skatījumu. Šie rādījumi radīja grūtības salīdzināt Twitter ar citiem sociālajiem medijiem, piemēram, Facebook.

Medijs Quartz aprēķinājis, ka šā gada otrajā ceturksnī Twitter no viena aktīva lietotāja guva ienākumus 0,55 ASV dolāru apjomā. Mikroblogošanas vietnes kompānija ir norādījusi, ka daudz lielākus ieņēmumus tā gūst no lietotājiem ASV, proti, 2,17 ASV dolārus par tūkstoš laika joslas skatījumiem ASV, un 0,30 ASV dolārus par tūkstoš laika joslas skatījumiem ārpus ASV.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Twitter, pārdodot akcijas biržā, cer iegūt 1,4 miljardus ASV dolāru

Gunta Kursiša,25.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mikroblogošanas vietne Twitter atklājusi cenu amplitūdu, par kuru paredzēts pārdot kompānijas akcijas sākotnējā publiskajā piedāvājumā (IPO), raksta BBC.

Twitter plāno pārdot 70 miljonus akciju, katru par 17 – 20 ASV dolāriem, tādējādi gūstot līdz 1,4 miljardiem ASV dolāru. Twitter vērtība tiek lēsta 11 miljardu ASV dolāru apjomā, un tādējādi IPO kompānija cer iegūt 13% no tās vērtības.

Analītiķi pauž, ka Twitter mēģinās izvairīties no Facebook kļūdas un centīsies radīt «ideālus apstākļus» tirgum pēc IPO. Jāatgādina, ka sociālais medijs Facebook akcijas cenu IPO noteica 38 ASV dolāru apjomā, un dažu stundu laikā Facebook akcijas cena sasniedza 45 ASV dolārus, tomēr neilgi pēc tam tā ievērojami samazinājās, un daži analītiķi šajā kritumā vainoja pārāk augsto akciju novērtējumu IPO.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mikroblogošanas vietne Twitter 2013. gadu noslēgusi ar neto zaudējumiem 645 miljonu ASV dolāru apmērā, ziņo BBC.

Zaudējumus jau iepriekš paredzēja arī analītiķi. Tajā pašā laikā par 110% pieauguši Twitter ieņēmumi, sasniedzot 665 miljonus ASV dolāru.

Satraukumu investoros radīja lēnais mikroblogošanas vietnes lietotāju skaita pieagums. 2013. gada pēdējā ceturksnī Twitter lietotāju skaits bija 241 miljons, kas, salīdzinot ar iepriekšējo ceturksni, ir kāpums 3,8% apmērā. Lietotāju skaita kāpums ir lēns, salīdzinot ar gada sākumu, kad tas auga par 10%.

2013. gada pēdējo trīs mēnešu laikā Twitter zaudējumi veidoja 511 milj. ASV dolāru, savukārt ienākumi vairāk nekā dubultojās, sasniedzot 243 miljonus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālais portāls Twitter, veicot savu akciju sākotnējo publisko piedāvājumu, plāno iegūt vienu miljardu ASV dolāru, liecina kompānijas iesniegtie dokumenti ASV regulatoriem.

Twitter arī atklājis, ka sociālajam portālam mēnesī ir vairāk nekā 218 miljoni lietotāju un ka dienas laikā tiek izsūtīti aptuveni 500 miljoni «tvītu». Gada pirmajos sešos mēnešos Twitter strādājusi ar zaudējumiem 69 miljonu ASV dolāru apmērā un apgrozījumu 254 miljonu ASV dolāru apmērā. Lielāko daļu ienākumu Twitter nodrošinājis ar reklāmas pakalpojumu palīdzību.

Gaidāms, ka sociālā portāla Twitter debija biržā būs lielākā, kuru veikusi kāda ASV Silīcija ielejas kompānija kopš Facebook iziešanas vērtspapīru tirgos 2012. gadā. Analītiķi pauduši uzskatu, ka Twitter akciju sākotnējais publiskais piedāvājums būs sekmīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mikroblogošanas vietne Twitter iecerējusi ieiet biržā, atsaucoties uz uzņēmuma pārstāvjiem, raksta BBC.

Investoru noteiktais uzņēmuma vērtējums patlaban ir vairāk nekā 10 miljardi ASV dolāru. Twitter pārstāvji gan nav snieguši sīkāku informāciju par iespējamo sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO) laiku vai cenu.

Tiklīdz kompānija būs iesniegusi dokumentus ASV tirgus uzraugiem par plānoto IPO, uzņēmums kādu laiku nevarēs sarunāties ar presi.

Daži analītiķi pieļauj, ka IPO saistāms ar uzņēmuma plāniem par turpmāku izaugsmi, kā arī tā vēlmi atalgot investorus, kuri ir ieguldījuši kompānijā vairāk nekā vienu miljardu ASV dolāru.

«Tas sniedz iespēju investoriem saņemt atpakaļ daļu savas naudas, ko viņi ieguldījuši kompānijā sākumā,» sacījis Gartner sociālo mediju eksperts Endrjū Franks, piebilstot, ka tas ir arī apbalvojums darbiniekiem par līdzšinējo veiksmīgo darbību. «Tas dod papildus finansējumu arī pašam Twitter, lai tas varētu investēt jaunos projektos un inovācijās. Tāpat arī atrašanās biržā dod satusu, kas atšķir uzņēmumu no start-up kompānijām,» uzsvēris eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien mikroblogošanas vietnes Twitter akcijas cena saruka par aptuveni 15%, liecina MarketWatch dati.

Akcijas cena saruka līdz 33,02 dolāriem, kas ir visu laiku zemākā atzīme. Tādējādi kopš gada sākuma uzņēmums ir zaudējis aptuveni 17 miljardus dolāru no savas vērtības.

Kopš Twitter ieiešanas biržā pērnā gada novembrī, tā akcijas cena ir samazinājusies par 25%.

Jau ziņots, ka novembra sākumā Twitter sāka tirgot savas akcijas biržā. Pirmajā tirdzniecības dienā, 7. novembrī, Ņujorkas biržā Twitter akcijas cena pieauga par 73% līdz 44,9 dolāriem. Tādējādi tas ir lielākais pirmās dienas kāpums IPO, kura vērtība pārsniedz vienu miljardu dolāru kopš 2007. gada. Iesniegto pieprasījumu skaits piedāvāto apjomu pārsniedza aptuveni 30 reižu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Interneta pārmērību laiks. Jāuzmanās, lai neatkārtotu deviņdesmito gadu kļūdas

Mārtiņš Apinis,15.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen notikušais sociālā tīkla Twitter akciju publiskais piedāvājums (IPO) vērtspapīru tirgū, lai arī ļoti veiksmīgs akciju pārdevējiem, tomēr zināmā mērā norāda arī uz to, ka investori no savām kļūdām gan deviņdesmito gadu interneta burbuļa, gan pirms pusotra gada notikušā Facebook kontekstā neko daudz nav mācījušies.

Patiesībā, ja salīdzinām ar Facebook piemēru, tad investoru rīcība bijusi vēl radikālāka, jo akcijas cenas pirmās dienas kāpums bija ievērojami straujāks. Proti, jau tūlīt pēc akciju nokļūšanas biržā Twitter akcijas cena salīdzinājumā ar publiskajā piedāvājumā noteikto bija palielinājusies gandrīz divas reizes, pārsniedzot 50 dolāru atzīmi (IPO akciju vērtība tika noteikta 26 dolāru līmenī par vērtspapīru).

Tas zināmā mērā līdzinās «trakajiem deviņdesmitajiem», kad simtos procentu vērts akcijas cenas pieaugums jau pirmajā dienā pēc nokļūšanas biržā bieži vien nebija nekas neparasts. Tomēr līdzīgi kā Facebook gadījumā sākotnējais entuziasms strauji pierima un akciju cena ātri vien zaudēja ap desmit procentus vērtības salīdzinājumā ar dienas sākuma augstāko punktu. Arī tālāks Twitter akcijas cenas samazinājums neizpalika, un, trešdien biržu slēdzot, šīs akcijas tika kotētas pie 42,60 dolāru atzīmes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Prognoze: Nākamo sešu mēnešu laikā Twitter akcijas cena kritīsies

Žanete Hāka,25.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamo sešu mēnešu laikā kritumu piedzīvos mikroblogošanas vietnes Twitter akcijas cena, prognozē lielākā daļa Bloomberg aptaujāto ekspertu.

Akcijas cena, kas pirmajā tirdzniecības dienā biržā pieauga par 73% līdz 44,9 dolāriem, visdrīzāk atradīsies zem šīs atzīmes, uzskata 68% aptaujāto ekspertu. Kopumā tika aptaujāti 750 investori, analītiķi un brokeri.

Tikai 12% uzskata, ka Twitter pieaugs virs 44,9 dolāriem nākamo sešu mēnešu laikā, astoņi lēš, ka cena svārstīsies ap šo atzīmi, bet 12% neizteica nekādas prognozes.

Twitter, kurš akcijas sāka tirgot biržā 7. novembrī par cenu 26 dolāri par akciju, patlaban tirgojas par dārgāku cenu nekā tā konkurenti, jo investori maksā papildus naudu par tā izaugsmes potenciālu, sacījis aptaujas dalībnieks, kompānijas Aurora pārstāvis Teds Frosts. Viņš norāda, ka kompānija tērē naudu, lai uzlabotu produktus un paplašinātos starptautiskajā tirgū, tādējādi padarot akciju samērā riskantu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo telefonu spēles Candy Crush Saga veidotāja King Digital Entertainment akcijas cena otrajā dienā pēc tirdzniecības sākšanas biržā turpinājusi sarukt.

King akcijas cena pirmajā dienā nogāzās par 16%, un nākamajā dienā saruka par 2,68%.

Tādējādi tas ir lielākais no jauna biržā iekļauta ASV uzņēmuma akcijas cenas kritums pēdējo četru mēnešu laikā. Jāatzīmē, ka kompānija IPO laikā akcijas piedāvāja lētāk nekā tā lielākie konkurenti.

Kā skaidro Sica Wealth Management eksperti, akcijas cenas kritumu veicināja investoru bažas, ka Candy Crush popularitāte drīz izgaisīs, un uzņēmums vairs negūs tik lielus ienākumus. Viņi skaidro, ka daudzi ieguldītāji domāja, ka pēc biržas atvēršanas akcijas cena pēc inerces ies uz augšu, taču tas nenotika, un, ja tas nenotiek, visticamāk, kāpumu nevar gaidīt, tādēļ daudzi slēdz pozīcijas pēc iespējas ātrāk, lai minimizētu zaudējumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

FOTO: Kurus uzņēmumus nākamgad varam gaidīt akciju tirgū?

Žanete Hāka,14.12.2016

18. MapR Technologies
Nozare: datu analīzes programmatūra
Kopējais finansējums: 224 miljoni dolāru
Pēdējais novērtējums: 488 miljoni dolāru
Ienākumi 2015.gadā: 130 miljoni dolāru
Kompānija dibināta 2009.gadā. Līdz šim uzņēmums ir piesaistījis simtiem miljonu dolāru no daudziem uzņēmumiem, tostarp, Alphabet izaugsmes investīciju fonda Google Capital. Kompānija plāno biržā sākt kotēt akcijas 2017.gada vidū.

Foto: Mapr

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investori parasti sagaida, ka miljardus dolāru vērtas kompānijas savas akcijas sāks kotēt biržā, raksta portāls 24/7 Wall St.

Kompānijas, kas izsaka sākotnējo publisko piedāvājumu, var izmantot piesaistīto finansējumu, lai investētu izaugsmē. Tāpat, pēc akciju iekļaušanas biržā, kompānija kļūst pārredzamāka, un par to atbild lielāka akcionāru grupa.

Tiesa gan, ir vairākas pasaulē zināmas tehnoloģiju kompānijas, kuru IPO ir sarūgtinājis investorus. Kā piemēru var minēt Groupon un Twitter. Tieši šī iemesla dēļ, kā arī dēļ neskaidrās makroekonomiskās vides vairākas lielās kompānijas ir palikušas ārpus regulētā tirgus. Savukārt citi giganti, piemēram, Snap Inc, kuram pieder Snapchat un kura vērtība ir 20 miljardi ASV dolāru, ir paziņojuši par plāniem 2017.gadā sākt kotēt akcijas biržā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Pirmajā tirdzniecības sesijā Snap akcijas cenai straujš lēciens

Žanete Hāka,02.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Savā pirmajā tirdzniecības dienā biržā Snap Inc akcijas cena uzlēca līdz 24 dolāru atzīmei, pēc tam pieaugot līdz 25,42 dolāriem, liecina Bloomberg dati.

Tādējādi uzņēmuma vērtība sasniedza aptuveni 29 miljardus dolāru.

Snap sākotnējā publiskā piedāvājuma laikā pārdeva 200 miljonus akciju, cenu nosakot 17 dolāru par akciju, kas ir vairāk nekā sākotnēji noteiktais cenu diapazons 14-16 dolāri. Tādējādi kopējā uzņēmuma vērtība bija aptuveni 20 miljardi dolāru.

Kopumā Snap IPO laikā piesaistīja 3,4 miljardus dolāru, kas ir lielākais tehnoloģiju kompānijas īstenotais IPO kopš biržā parādījās Twitter pirms vairāk nekā trim gadiem.

Snapchat sociālo mediju platformai ir vairāk nekā 150 miljoni ikdienas lietotāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien Snap Inc akcijas cena pirmo reizi kopš tirdzniecības uzsākšanas biržā saruka, turklāt ievērojami, raksta Business Insider.

Snapchat mātes kompānijas akcijas cena pirmdien tirdzniedzības sesijas laikā saruka par 12% līdz 23,79 dolāriem, kas ir zem 24 dolāru atzīmes, kas bija cena pirmajā tirdzniecības dienā, kad akcija tika iekļauta biržā.

Daudzi analītiķi uzsver, ka akcijas cena ir uzpūsta, un tai jāsamazinās, jo nav pamata tik augstai kompānijas vērtībai.

Snap sākotnējā publiskā piedāvājuma laikā pārdeva 200 miljonus akciju, cenu nosakot 17 dolāru par akciju, kas ir vairāk nekā sākotnēji noteiktais cenu diapazons 14-16 dolāri. Tādējādi kopējā uzņēmuma vērtība bija aptuveni 20 miljardi dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Spotify tirgus vērtība akciju biržas debijā pārsniegusi 26 miljardus dolāru

LETA,04.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mūzikas straumēšanas giganta «Spotify» tirgus vērtība otrdien sasniedza vairāk nekā 26 miljardus dolāru (21,1 miljardu eiro), uzņēmumam Ņujorkas fondu biržā īstenojot ilgi gaidīto akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO).

Vienā no visu laiku lielākajiem tehnoloģiju nozares IPO «Spotify» pirmajā akciju tirdzniecības dienā pārsniedza citu nesen akciju biržā nonākušu kompāniju, tostarp «Twitter», «Snap» un «Dropbox» tirgus kapitalizāciju.

Tirdzniecības sesijas sākumā «Spotify» akcijas cena veidoja 165,9 dolārus, uzņēmumam sniedzot tirgus vērtību 29,5 miljardu dolāru apmērā. Tirdzniecības sesijas noslēgumā kompānijas akcijas cena nokritās līdz 149,01 dolāram, noslēdzot dienu ar 26,5 miljardu dolāru vērtību.

«Spotify» Ņujorkas fondu biržā kotējis jau esošas akcijas, nevis emitējis jaunas, ļaujot kompānijas dibinātājiem un investoriem saglabāt kontroli.

Uzņēmums iepriekš vēstīja, ka tam ir 159 miljoni ikmēneša lietotāju, tostarp 71 miljons abonentu, kas ir divreiz vairāk salīdzinājumā ar tuvāko konkurentu «Apple Music».

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Vai 1000 dolāru investīcija interneta kompānijas akcijās var Tevi padarīt bagātu?

Dienas Bizness,07.11.2013

Amazon.com

1000 ASV dolāru investīcija 1997. gada 15. maijā tagad būtu vērta 239 045 dolārus*.

*Ņemot vērā akciju konvertāciju vairākos vērtspapīros un dividenžu izmaksas.

Foto: REUTERS/SCANPIX

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja ne tik tālajā 1997. gada 5. maijā Jūs būtu atvēlējuši 1000 ASV dolārus un par šo naudu iegādājušies Amazon.com akcijas, kad tās pirmo reizi nonāca publiskajā piedāvājumā, tad šogad Jūsu investīcija būtu 239 tūkstošus dolāru vērta.

Protams, lai tiktu pie šīs naudas summa bija jāgaida 16 gadus. Amazon.com akcija pirmajā publiskā piedāvājuma dienā maksāja 18 ASV dolārus, taču šodien tās vērtība ir vairāk nekā 350 dolāri.

Šajā ziņā ieguldījumam Amazon.com pretinieku nav, taču ir arī citas interneta kompānijas ar ļoti pozitīviem piemēriem.

Portāls Mashable kopā ar uzņēmumu Statista ir aprēķinājuši, cik naudas Tev būtu tagad, ja jūs sākotnēji būtu nolēmis investēt eBay, Yahoo!, Google, LinkedIn, FaceBook un Amazon.com.

Rezultātu skatieties augstāk galerijā!

Jau ziņojām, ka mikroblogošanas portāla Twitter akcijas ceturtdien sāks tirgot Ņujorkas biržā, un sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO) laikā akcijas cena noteikta 26 dolāri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Desmit interneta uzņēmumi, kuru akcijas cena pēc IPO strauji pieaugusi

Žanete Hāka,08.11.2013

1. Kompānija: LinkedIn
Pieaugums pirmajā dienā: 109,4% IPO piesaistītais finansējums: 405,7 miljoni ASV dolāru
IPO cena: 45 dolāri
Cenas pieaugums līdz 7.novembrim: 86,8%

Foto: AFP/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Twitter akcija pirmajā tirdzniecības dienā uzrādījusi ievērojamu pieaugumu, tomēr tā nav vienīgā IT sektorā strādājošā kompānija, kuras ieiešana biržā izraisījusi investoru sajūsmu.

Aģentūra Bloomberg apkopojusi kompānijas, kuru akcijas pirmajā tirdzniecības dienā pēc IPO uzrādījušas straujāko kāpumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apkopojot 2023. gada nozīmīgākos statistikas datus un notikumus, Latvijas lidsabiedrība airBaltic ziņo, ka 2023. gadā turpinājusies mērķtiecīga uzņēmuma izaugsme un attīstība, kā arī pārspēti vairāki rezultāti, kas sasniegti pirms pandēmijas.

Apskatīti ir dažādi dati, piemēram, pārvadāto pasažieru skaits, veikto lidojumu skaits, galamērķi, flote, kravu pārvadājumi, darbinieki, tehniskie un darbības rezultāti un citi, kas atspoguļo airBaltic veiksmīgo darbību 2023. gadā.

airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss): “2023. gads bija bagātīgs gads. Aizvadītajos 12 mēnešos esam guvuši vairākus panākumus – mēs ievērojami paplašinājām savu maršrutu tīklu, piedāvājot tiešos lidojumus vairāk nekā 100 maršrutos, kas ir visu laiku augstākais skaits, no mūsu bāzēm Rīgā, Viļņā, Tallinā, Tamperē un tagad sezonāli arī no Grankanārijas. Pārvadāto pasažieru skaits stabili pieauga, pietuvojoties 4,5 miljonu robežai. Turklāt jūlijā pirmo reizi kopš 2019. gada mēs vienā mēnesī apkalpojām vairāk nekā 500 000 pasažieru.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija King, kura izstrādājusi mobilo telefonu spēli Candy Crush Saga plāno iet ASV biržā, un daži analītiķi prognozē, ka uzņēmums varētu piesaistīt vairāk nekā 5 miljardus dolāru, tādējādi aiz sevis atstājot virkni citu tehnoloģiju kompāniju, raksta Reuters.

Veiksmīgā Twitter ieiešana vērtspapīru tirgū un Facebook akcijas pieaugums ir veicinājis runas tirgus dalībnieku vidū, ka vairākas tehnoloģiju kompānijas šajā gadā varētu ieiet tirgū. Kā piemēri tiek minēti Spotify, AirBnB, Square, kā arī King. Tiesa gan, daļa analītiķu apšauba, vai King spēj ilgtermiņā nodrošināt tik strauju izaugsmi, ko lielākoties veicina citu spēļu izstrādātāju grūtības.

Spēles Farmville izstrādātāja Zynga akcijas cena kopš sākotnējā publiskā piedāvājuma 2011. gada beigās ir sarukusi uz pusi, bet Somijas Rovio patlaban stagnē, nespējot atkārtot 2010. gada spēles Angry Birds panākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Candy Crush Saga izstrādātājs IPO laikā piesaista 500 miljonus dolāru

Žanete Hāka,26.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilās spēles Candy Crush Saga izstrādātājs King Digital Entertainment sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO) laikā piesaistījis 500 miljonus ASV dolāru, raksta Wall Street Journal.

Kopumā pārdoti 22,2 miljoni kompānijas akciju.

Vienas akcijas cena noteikta 22,5 dolāri, kas ir pa vidu sākotnēji noteiktajam cenas diapazonam – 21 līdz 24 dolāriem.

Uzņēmuma akcijas trešdien sāks tirgot Ņujorkas biržā.

Pārdodot akcijas, 350 miljonus ASV dolāru piesaistījis King un 150 miljonus dolāru – iepriekšējie investori, kā, piemēram, privātā kapitāla kompānija Apax Partners LLP.

Kaut arī Candy Crush Saga ir kļuvusi iecienīta visā pasaulē, un pagājušajā mēnesī ik dienas piesaistīja 97 miljonus lietotāju, King nesastapās ar tik lielu investoru interesi, kā iepriekš citas interneta kompānijas, piemēram, Facebook un Twitter. Pieprasījums pēc šo uzņēmumu akcijām bija tik liels, ka tās pārdeva akcijas par augstāku cenu nekā sākotnēji tika plānots.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plaši zināmās mobilās spēles Candy Crush Saga izstrādātāja King Digital Entertainment akcijas cena pēc tirdzniecības sesijas sākuma Ņujorkas biržā saruka par 15%, liecina Reuters dati.

King sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO) laikā piesaistīja aptuveni 500 miljonus ASV dolāru, piedāvājot akciju par 22,5 dolāriem, kas ir vidējā atzīme sākotnēji noteiktajā cenas diapazonā.

King akcijas cena tirdzniecības sesijas sākumā maksāja 20,5 dolārus un tad saruka līdz 19,08 dolāriem par akciju.

Db.lv jau rakstīja, ka, kaut arī Candy Crush Saga ir kļuvusi iecienīta visā pasaulē, un pagājušajā mēnesī ik dienas piesaistīja 97 miljonus lietotāju, King nesastapās ar tik lielu investoru interesi, kā iepriekš citas interneta kompānijas, piemēram, Facebook un Twitter. Pieprasījums pēc šo uzņēmumu akcijām bija tik liels, ka tās pārdeva akcijas par augstāku cenu nekā sākotnēji tika plānots.

Komentāri

Pievienot komentāru