Mikroblogošanas vietne Twitter atklājusi cenu amplitūdu, par kuru paredzēts pārdot kompānijas akcijas sākotnējā publiskajā piedāvājumā (IPO), raksta BBC.
Twitter plāno pārdot 70 miljonus akciju, katru par 17 – 20 ASV dolāriem, tādējādi gūstot līdz 1,4 miljardiem ASV dolāru. Twitter vērtība tiek lēsta 11 miljardu ASV dolāru apjomā, un tādējādi IPO kompānija cer iegūt 13% no tās vērtības.
Analītiķi pauž, ka Twitter mēģinās izvairīties no Facebook kļūdas un centīsies radīt «ideālus apstākļus» tirgum pēc IPO. Jāatgādina, ka sociālais medijs Facebook akcijas cenu IPO noteica 38 ASV dolāru apjomā, un dažu stundu laikā Facebook akcijas cena sasniedza 45 ASV dolārus, tomēr neilgi pēc tam tā ievērojami samazinājās, un daži analītiķi šajā kritumā vainoja pārāk augsto akciju novērtējumu IPO.
Twitter mēnesī ir 218 miljoni lietotāju un ik dienas vietnē tiek publicēti 500 miljoni «tvītu». Tomēr lietotāju un ziņojumu skaits nav nodrošinājis mikroblogošanas medijam peļņu. 2013. gada pirmajos sešos mēnešos Twitter darbojās ar 69 miljonu ASV dolāru zaudējumiem, bet uzņēmuma apgrozījums veidoja 245 miljonus ASV dolāru. Aptuveni 85% ienākumu vietne gūst no reklāmas, savukārt daži analītiķi, piemēram, eMarketer, paredz, ka Twitter ienākumi no reklāmas līdz šā gada beigām pieaugs pat 100% apmērā.