Pirmdien Snap Inc akcijas cena pirmo reizi kopš tirdzniecības uzsākšanas biržā saruka, turklāt ievērojami, raksta Business Insider.
Snapchat mātes kompānijas akcijas cena pirmdien tirdzniedzības sesijas laikā saruka par 12% līdz 23,79 dolāriem, kas ir zem 24 dolāru atzīmes, kas bija cena pirmajā tirdzniecības dienā, kad akcija tika iekļauta biržā.
Daudzi analītiķi uzsver, ka akcijas cena ir uzpūsta, un tai jāsamazinās, jo nav pamata tik augstai kompānijas vērtībai.
Snap sākotnējā publiskā piedāvājuma laikā pārdeva 200 miljonus akciju, cenu nosakot 17 dolāru par akciju, kas ir vairāk nekā sākotnēji noteiktais cenu diapazons 14-16 dolāri. Tādējādi kopējā uzņēmuma vērtība bija aptuveni 20 miljardi dolāru.
Kopumā Snap IPO laikā piesaistīja 3,4 miljardus dolāru, kas ir lielākais tehnoloģiju kompānijas īstenotais IPO kopš biržā parādījās Twitter pirms vairāk nekā trim gadiem.
Snapchat sociālo mediju platformai ir vairāk nekā 150 miljoni ikdienas lietotāju.
Tomēr negatīvais faktors ir tas, ka Snap nav peļņas. Pēc Snap publiskotajiem datiem, uzņēmums zaudēja 514,6 miljonus ASV dolāru 2016. gadā. Arī 2015. gads nebija spīdošs (372,9 miljoni ASV dolāru zaudējumi). Snap Inc. ir ļoti savdabīgs, jo tas nav sasniedzis peļņu nevienu gadu kopš tā atvēršanas 2011. gadā un ir arī brīdinājis investorus, ka, iespējams, tā arī nekad nestrādās ar peļņu.