Vēlme pēc anonimitātes sniegtā godīguma rosinājusi Niku Halavinu izveidot mobilo lietotni AntiChat, ko jau lejupielādējuši vairāk nekā desmit miljoni cilvēku visā pasaulē, augustā vien viņi nosūtījuši un saņēmuši 4,4 miljardus ziņu
Līdz šim kopumā aplikācijas lietotāji nosūtījuši un saņēmuši aptuveni 50 miljardus ziņu. AntiChat lieto cilvēki 145 valstīs. 30% ir no ASV, 25% - no Rietumeiropas, 13% - no Āzijas, 11% - no Austrumeiropas, 7% - no Latīņamerikas, 14% – no citām vietām pasaulē. Aplikācija ir pieejama 28 valodās, tostarp latviešu. Iepriekš radījis un vadījis lielus uzņēmumus, N. Halavins šobrīd vairs nemērķē nopelnīt milzu naudu, bet gan vēlas palīdzēt cilvēkiem. «Tas, ko dod sabiedrībai, ir svarīgāk par naudu, ko nopelni,» viņš uzsver. Vairāk par mūsdienu paralēlo sociālo mediju realitāti un savu ceļu uz lielāku atklātību uzņēmējs stāsta intervijā Dienas Biznesam.
Fragments no intervijas:
Ko īsti nozīmē AntiChat?
Šī aplikācija ļauj cilvēkiem iegūt jaunus draugus un apspriest savas reālās dzīves problēmas anonīmi, personīgās identitātes vietā izmantojot avataru. Kad sāc lietot aplikāciju, rodas sajūta, ka esi nonācis ballītē ar daudziem jautriem cilvēkiem, un neviens nezina, kas kurš ir. Šī maskarāde palīdz cilvēkiem būt patiesiem, jo Facebook un Instagram var redzēt, ka cilvēkiem ir tendence kļūt par sociālajiem klauniem un censties atbilst citu cilvēku gaidām.
Kāds ir AntiChat rāmis – ko tur var un ko nevar darīt?
AntiChat nav tikai aplikācija. Tā ir sociāla infrastruktūra ar noteikumiem – tāpat kā dzīvē. Lai gan cilvēki iemīlas un satiekas reālajā dzīvē, AntiChat aizliedz dalīties ar savām patiesajām identitātēm, ar telefona numuriem u.tml. Mēs nevēlamies, lai cilvēki tiek atpazīti. Vienu reizi atklāta personība, un cilvēks vairs nevarēs būt tik brīvs, kā vēlas.
Mēs gribam, lai visi ir godīgi un atklāti, bet nevēlamies, lai kāds tiktu aizskarts. Tas ir ļoti sarežģīti. Tāpēc mums ir 86 moderatori dažādās vietās pasaulē, kas nodrošina, ka visu diennakti tiek pārbaudīti visi ziņojumi.
AntiChat aplikācija ir lejupielādēta desmit miljonus reižu. Cik daudzi no tiem ir regulārie lietotāji?
Ja runājam par lejupielādēm, daži cilvēki tās veic vairākkārt. Mums ir vairāk nekā viens miljons aktīvo lietotāju mēnesī. Kad SnapChat bija tik liela kopiena, kompānija bija novērtēta par 80 miljoniem dolāru. Katra aplikācija, kam ir tik plaša lietotāju bāze, Silīcija ielejā tiek augstu novērtēta. Saprotam, ka AntiChat nav kā SnapChat vai kāds cits gigants. Mums ir pašiem savs ceļš, mēs pat neesam piesaistījuši riska kapitālu.
Par ko cilvēki visvairāk pļāpā?
Par mīlestību, seksu, savām bēdām. Atsauksmēs cilvēki pat ir rakstījuši, ka mūsu aplikācija izglābusi viņus no pašnāvības.
Visu interviju Palīdzēt cilvēkiem būt patiesākiem lasiet 1. septembra laikrakstā Dienas Bizness.