Noslēdzies kompāniju zīmolu konkurss Baltic Brand Formula 2007, kurā kā spēcīgāko nacionālo zīmolu atzina saldumu firmu Laima, savukārt interneta portāls draugiem.lv, kurš pastāv tikai trīs gadus, ieguva otro vietu.
Konkurss notika divās kārtās. Pirmajā kārtā rezultātus noteica patērētāji, kuri konkursa ietvaros tika aptaujāti un noskaidrots viņu viedoklis par zīmoliem atsevišķās nozarēs. Otrās kārtas un reizē arī gala rezultātus noteica sešu locekļu ekspertu komisija.
Kā labākie savās nozarēs tika atzīti dzērienu kompānija Aldaris, apģērbu firma Lauma, automašīnu ražotājs Audi, Hansabanka, būvmateriālu veikals Depo, celtniecības kompānija Kalnozols, degvielas uzpildes stacija Statoil, telekomunikāciju kompānija Lattelecom, mobilo telefonu ražotājs Nokia, televīzijas kanāls LNT, tirdzniecības centrs Alfa, kā arī sadzīves elektronikas kompānija Samsung.
Trīs spēcīgākie Latvijas nacionālie zīmoli ir Laima, draugiem.lv un Rimi.
Db.lv uzdeva jautājumus portāla draugiem.lv direktoram Ģirtam Slaviņam sakarā ar portāla sasniegumu - otro vietu Latvijas spēcīgāko zīmolu sarakstā.
Vai panākumi konkursā bija negaidīti?
Jā, noteikti. Mēs esam jauna kompānija un Latvijā netrūkst veiksmīgu un tautā iemīļotu zīmolu, kuru veidošanā jau gadiem ieguldīts milzums līdzekļu. Nenoliedzami tas ir arī ļoti patīkams pārsteigums.
Vai domājat, ka otro vietu konkursā nodrošināja lielais portāla apmeklējuma skaits, vai noticis rūpīgs darbs pie zīmola veidošanas?
Mēs esam izstrādājuši principus, kurus ievērojam, pozicionējot Draugiem.lv un izskatās, ka mums tas puslīdz veiksmīgi arī izdodas. Svarīgākā darba daļa ir iekšējā komunikācija. Portālu būtībā veido paši tā lietotāji, arī jaunus lietotājus piesaista jau esošie - mēs faktiski esam tikai šīs milzu kopienas apsaimniekotāji. Draugiem.lv cilvēki uztver personiski, kā kaut ko savu. Ienākot portālā, lietotājs nokļūst vidē, ko viņš pats ir izveidojis, viņš satiek savus draugus, komunicē ar viņiem, iepazīst jaunus cilvēkus – tās lielākoties ir pozitīvas emocijas. Nobalsojot aptaujā par draugiem.lv, cilvēks faktiski nobalso pats par sevi.
Vai domājat, ka nākamgad konkursā būsiet 1. vietā?
Konkurēt ar Laimu, kuras konfektes ikviens Latvijas iedzīvotājs iepazīst jau kopš bērna kājas, nebūs viegli. Tas arī nav mūsu pašmērķis. Mēs gribētu saglabāt līdera pozīcijas Latvijas interneta tirgū un tuvāko gadu laikā pretendēt vismaz uz Baltijas līmeņa zīmola statusu.
Cik lielus resursus ieguldat zīmola attīstīšanā?
Portāla specifika mums ļauj neieguldīt milzu līdzekļus zīmola popularizēšanā. Lielākā daļa šai jomai atvēlētā budžeta ir darbinieku algas. Kadri, kā smejies, izšķir visu!
Kādas vērtības pārstāv Draugiem.lv zīmols, ko tas nozmē?
Draugiem.lv būtībā ir 21. gadsimta reāliju un pamatvērtību simbioze. Portāla pamatvērtība ir draudzība, cilvēku attiecības, kas pārdzīvo savu transformēšanos atbilstoši modernās pasaules vajadzībām. Cilvēkiem ir aizvien mazāk laika, ko varam veltīt draugiem, tāpēc ir nepieciešami rīki, kas palīdz aizpildīt cilvēcisko attiecību robus. Draugiem.lv ir šāds rīks – līdzīgi kā telefons un e-pasts, arī draugiem.lv atvieglo komunikāciju. Mēs esam sarežģīts, iespējām bagāts komunikāciju rīks.
Spēcīgākie zīmoli pa nozarēm
Alkoholiskie dzērieni
1. Martini
2. Latvijas Balzams
3. Absolut Vodka
Alus
1. Aldaris
2. Cēsu alus
3. Lāčplēsis
Apavi
1. Eiropas apavi
2. Style Beat
3. NS King
Apģērbs
1. Lauma
2. Cubus
3. Dressmann
Auto
1. Audi
2. BMW
3. Mercedes-Benz
Bankas un līzinga kompānijas
1. Hansabanka
2. SEB Unibanka
3. Parex banka
Bezalkoholiskie dzērieni
1. CIDO
2. Mangaļi
3. Gutta
Būvmateriālu veikali
1. Depo
2. Nelss
3. K-Rauta
Celtniecības kompānijas
1. Kalnozols
2. Skonto būve
3. RE&RE
Degvielas uzpildes stacijas
1. Statoil
2. Neste
3. Lukoil
Interneta portāli un katalogi
1. draugiem.lv
2. Delfi
3. Tvnet
Internets un telekomunikācijas
1. Lattelecom
2. Baltcom
Kafija, tēja
1. Jacobs
2. Merrild
3. Lipton
Kosmētika
1. Colgate
2. Gillette
3. Blend-a-med
Sadzīves ķīmija
1. Fairy
2. Bonux
3. Ariel
Logi un durvis
1. Flora
2. Līvas
3. Arbo
Mēbeles, interjera un dizaina priekšmeti
1. Jysk
2. Mēbeļu nams
3. Stockmann
Mobilo sakaru operatori
1. Zelta zivtiņa
2. LMT
3. TELE 2
Mobilie telefoni
1. Nokia
2. Samsung
3. SonyEricsson
Nekustamā īpašuma aģentūras
1. Latio
2. Oberhaus
3. Arco Real Estate
Pārtikas preces
1. Hanzas maiznīca
2. Lido
3. Rīgas miesnieks
Pārtikas veikalu tīkli
1. RIMI
2. Maxima
3. Supernetto
Preses izdevumi
1. Diena
2. Neatkarīgā rīta avīze
3. Privātā dzīve
Radio
1. Latvijas radio 2
2. SWH
3. Radio Skonto
Sabiedriskā ēdināšana
1. McDonald
2. Čili pica
3. Double Coffee
Sadzīves elektronika
1. Samsung
2. Philips
3. Electrolux
Saldumi un konditoreja
1. Laima
2. Karūna
3. Orbit
Tirdzniecības centri
1. Alfa
2. Stockmann
3. Mols
TV kanāli
1. LNT
2. TV 3
3. LTV 1
Starptautiskais zīmols 2007
1. Hansabanka
2. Maxima
3. Nokia
Nacionālais zīmols 2007
1. Laima
2. draugiem.lv
3. RIMI