Jau 4. gadu pēc kārtas Latvijā noskaidroti 50 mīlētākie zīmoli. Šogad tiks apbalvoti Top 10 zīmoli un zīmoli, kas ir vadošie piecās tēla novērtējuma kategorijās (kvalitāte, vadošums, enerģija, unikalitāte un izdevīgums). Īpašu balvu saņems arī visstraujāk kāpušais zīmols.
Latvijā Mīlētāko zīmolu topā ir notikušas interesantas izmaiņas. No 2007. gada Top 10 izkrituši 2 zīmoli, to vietā viens jauns un viens atgriezies no 2006. gada Top 10. Piektā daļa no Top 50 ir nomainījusies. Trīs zīmoli pacēlušies par vairāk nekā 30 pozīcijām un gada laikā par pusi palielinājuši savu mīlētāju skaitu. Lielākais kāpums – no 113. uz 36. vietu. Mārketinga konferences Predicts 2008 dalībnieki pirmajā trijniekā prognozē tādu zīmolus kā draugiem.lv, Hansabanka un Laima. Savas prognozes varat izteikt diena.lv Biznesa sadaļā, Db.lv informē Kristaps Menniks, Nords Event Communications projektu menedžeris.
Oficiālie rezultāti tiks paziņoti 30. septembrī Latvijā Mīlētāko zīmolu svinīgajā ceremonijā. Tajā uzstāsies arī trīs eksperti: DDB Planning Futures Group vadītājs un Erasmus Universitātes profesors Dāns de Rāfs (Daan De Raaf) sniegs vieslekciju par zīmolu veidošanas pasaules tendencēm, DDB Latvija Stratēģiskais direktors Reins Grants plašāk ieskicēs situāciju Latvijā un analizēs mīlētāko zīmolu pētījumu, savukārt sociologs Viesturs Celmiņš aplūkos pētījumu no patērētāju puses, izvērtējot būtiskākās izmaiņas sabiedrībā.
DDB Brand Capital pētījums tapis sadarbībā ar pētījumu centru SKDS. Tas aptver 365 zīmolus un 370 jautājumus 1000 respondentiem par viņu vērtībām, attieksmi, paštēlu, aktivitātēm un pirkumiem. Plašāks ieskats pētījumā tiks publiskots biznesa žurnāla Kapitāls oktobra numurā.
DDB Brand Capital ir oriģināls skatījums uz zīmolu vērtību – tas sniedz ne tikai datus par zīmola novērtējumu un pozīcijām salīdzinājumā ar konkurentiem, bet arī grūti pieejamo kvantitatīvo informāciju par zīmola lietotāju dzīvesstilu, vērtībām, vēlmēm un vajadzībām. Šīs zināšanas palīdz radīt spēcīgu un emocionāli pievilcīgu zīmolu, kas piesaistītu pircējus ar savu personību un attieksmi pret dzīvi.
2007. gada Top 10: Nokia, Laima, Hansabanka, LMT, VISA, LNT, TV3, Fairy, Ekselence. Kvalitātes un vadošuma kategorijās pirmo vietu ieņēma Nokia, unikalitātes kategorijā – Emihla Gustava Schokolahde, izdevīgākais zīmols bija Supernetto, savukārt enerģiskākais – draugiem.lv.
DDB ir viena no Latvijas vadošajām komunikāciju aģentūrām, kas saviem klientiem piedāvā zīmolu konsultācijas un attīstīšanu, integrētu komunikāciju stratēģiju plānošanu, komunikāciju kampaņu izstrādi, realizāciju un novērtēšanu. DDB sadarbojas ar vadošajiem Latvijas uzņēmumiem, konsultējot un attīstot zīmolus finanšu pakalpojumu, telekomunikāciju, mazumtirdzniecības, pārtikas ražotāju, auto tirgotāju, nekustamo īpašumu attīstītāju un citās biznesa jomās.