2016. gadā Latvijā tīmekļa vietne bija 63,5 % uzņēmumu, kas ir par 4,5 procentpunktiem vairāk nekā 2015. gadā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati.
Līdzīgi kā iepriekšējos gados arī pērn tīmekļa vietne bija vairumam izmitināšanas pakalpojumu un informācijas un komunikācijas pakalpojumu sniedzēju (attiecīgi 95,6 % un 93,6 %). Savukārt retāk tās bija pieejamas mazumtirdzniecības (48,4 %) un transporta, uzglabāšanas nozares (42,9 %) uzņēmumiem.
Tīmekļa vietnes pieejamība ir atkarīga no uzņēmuma lieluma, visbiežāk tā ir izstrādāta lieliem un vidējiem uzņēmumiem. 2016. gadā tīmekļa vietne bija 96,3 % lielo uzņēmumu, 84,2 % vidējo uzņēmumu un 58,8 % mazo uzņēmumu. Pēdējo trīs gadu laikā straujākais tīmekļa vietņu skaita pieaugums vērojams mazo uzņēmumu grupā – par 8 procentpunktiem.
Visbiežāk (60,0 %) uzņēmumi uztur tīmekļa vietnes, lai nodrošinātu pieeju produktu katalogam un cenrādim – šādu iespēju uztur 90,7 % lielo, 78,8 % vidējo un 55,7 % mazo uzņēmumu. Savukārt katrs sestais uzņēmums piedāvā veikt pasūtījumus vai rezervāciju tiešsaistē. 2016. gadā 18,9 % uzņēmumu savās tīmekļa vietnēs ievietoja saites uz uzņēmuma profiliem sociālajos tīklos (Facebook, Twitter u.c). To nodrošināja 51,4 % lielo, 27,7 % vidējo un 16,4 % mazo uzņēmumu.
Pakāpeniski palielinās uzņēmumu skaits, kas pārdod preces vai pakalpojumus internetā – 2013. gadā tie bija 9,3 %, bet 2015. gadā – 10,2 %.
2015. gadā visbiežāk internetā preces un pakalpojumus pārdeva lielie uzņēmumi (22,8 %), taču vislielākais apgrozījums bija vidējiem uzņēmumiem – 1,519 milardi eiro jeb 12,7 % no kopējā uzņēmumu apgrozījuma. Šie uzņēmumi darbojās datoru un sakaru iekārtu remonta nozarē (54,4 %), ceļojumu biroju, tūrisma operatoru rezervēšanas pakalpojumu nozarē (52,6 %) un izmitināšanas nozarē (47,9 %).
Piecu gadu laikā gandrīz divkāršojies uzņēmumu īpatsvars, kas veikuši pirkumus internetā vai citos datortīklos – 2015. gadā to skaits sasniedza 41,1 %. Līdzīgas tendences ir novērojamas uzņēmumu sadalījumā pa lieluma grupām – 2015. gadā internetā iepirkās 67,0 % lielo uzņēmumu, 50,8 % vidējo uzņēmumu un 38,7 % mazo uzņēmumu. Visvairāk internetā iepirkās uzņēmumi, kuru pamatdarbības veids ir datoru un sakaru iekārtu remonts (88,6 %), datorprogrammēšana, konsultēšana un informācijas pakalpojumu sniegšana (81,0 %), telekomunikācijas pakalpojumu sniegšana (74,0 %) un ceļojumu biroju, tūrisma operatoru rezervēšanas pakalpojumi un ar tiem saistītie pakalpojumu sniegšana (70,4 %).