Biznesa tehnoloģijas

Mana pieredze: Sargāt sevi internetā

Anda Asere,25.10.2018

Mikus Losāns, CryptoPolice (Crpoltech OÜ) līdzīpašnieks (no labās) un Artūrs Rasnačs

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

CryptoPolice strādā pie interneta pārlūkprogrammas paplašinājuma, kas seko līdzi tam, ko cilvēks dara virtuālajā vidē, un brīdina par bīstamām un potenciāli krāpnieciskām vietnēm.

Itin bieži sociālajos tīklos var redzēt reklāmas, kas piedāvā slavenu zīmolu saulesbrilles par neticami zemām cenām. Atverot atzīmēto mājaslapu, tā cilvēkam cenšas radīt iespaidu, ka varētu būt reāla, bet visbiežāk pēc pāris dienām no tās vairs nav ne miņas. Krāpnieciskās lapas ar līdzīgiem nosaukumiem mēdz reklamēties interneta meklētājprogrammās, parādoties meklējumu pirmajās vietās. Šādi gadījumi ir itin bieži novērojami, kopējot pirmreizējo virtuālo valūtu piedāvājumu (ICO) projektus. «Lielākais skandāls bija, kad Telegram slēgti īstenoja savu ICO, piesaistot divus miljardus dolāru. Bija palikuši daudzi cilvēki, kuri arī vēlējās investēt, bet nevarēja to izdarīt, jo finansējuma piesaiste notika slēgtā vidē, tāpēc krāpnieki izveidoja interneta vietni, ko nosauca līdzīgā vārdā, un cilvēki tai noticēja, aizsūtīja savu naudu un tika apkrāpti,» stāsta Mikus Losāns, CryptoPolice (Crpoltech OÜ) līdzīpašnieks.

Runājot par to, kā noteikt, ka konkrētā interneta vietne ir krāpnieciska, viņš teic, ka ne vienmēr to var zināt par visiem 100%, bet pamatotas aizdomas rodas, ja tīmekļa vietne ir reģistrēta pavisam nesen. Tāpat aizdomīgi ir tas, ka lapas īpašnieks ir nevis kompānija, kuru šī vietne pārstāv, bet gan kāda nesaistīta privātpersona. Vēl var apskatīt dažādas datubāzes, lai noskaidrotu, vai kāds jau nav sūdzējies par šo projektu.

CryptoPolice, izmantojot pūli un blokķēdi, cenšas panākt, lai cilvēki internetā būtu drošībā. «Ir vesela «kaudze» eksistējošu risinājumu un antivīrusu, kas identificē tehniskas lietas, bet, lai pamanītu krāpniecību, ir nepieciešami reāli cilvēki. Tāpēc mēs esam izveidojuši mehānismu, lai pūlis, «staigājot» pa internetu, vēlētos identificēt krāpniecības gadījumus,» stāsta Mikus.

Uzņēmums strādā pie lietotnes WatchDog un iecerēts, ka tā darbosies šādi: ja kāds lietotājs atsūtīs ziņojumu par to, ka kāda vietne šķiet aizdomīga, CryptoPolice speciālisti vairākos līmeņos to pārbaudīs. Ja vietne patiesi būs krāpnieciska, 10 līdz 15 minūtēs informācija par to nonāks datubāzē. Šobrīd WatchDog ir piereģistrējušies desmit tūkstoši cilvēku, kuri mācās, lai varētu identificēt krāpniecības gadījumus. «Mums ir noslēgta vienošanās ar vienu no lielākajām antivīrusu kompānijām pasaulē Bitdefender par to, ka viņi savā antivīrusa programmā iestrādās mūsu WatchDog,» viņš atklāj.

Visu rakstu Sargāt sevi internetā lasiet ceturtdienas, 25.oktobra laikrakstā Dienas Bizness! Pērc un lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

CryproPolice kļūst par TrustSearch

Anda Asere,02.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar koncepcijas maiņu un fokusu uz uzticamības veidošanu internetā, kompānija maina arī nosaukumu un tagad strādā kā "TrustSearch"

"Iepriekš aizsargājām no krāpniecības internetā, secinājām, ka cilvēkiem tas ir svarīgi tikai tad, kad krāpniecība jau ir notikusi. Piemēram, pēc tam, kad veiktas transakcijas ar zagtiem karšu datiem. Taču pamanījām, ka interneta lietotājam interesē atsauksmes par uzņēmumiem. Viņi nemeklē informāciju par krāpniekiem, bet gan lasa atsauksmes, lai saprastu, vai uzņēmumam var uzticēties kā labam pakalpojuma sniedzējam. Uzņēmumi – potenciālie klienti – nebija gatavi saistīt savu vārdu ar "CryptoPolice", turklāt mūsu darbībai vairs nebija ciešas saistības ar "kripto" kā agrāk. Šie bija iemesli, kāpēc nolēmām mainīt arī nosaukumu," skaidro Mikus Losāns, "TrustSearch" līdzdibinātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Blockchain Centre Vilnius dibinātājs: «Man bija lieka nauda, un izlēmu ieguldīt to šādi»

Anda Asere,11.10.2018

Blockchain Centre Vilnius atrodas Viļņas modernajā biznesa centrā Green Hall, apdzīvojot divus stāvus.

Foto: Publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Blokķēdes tehnoloģijas kopdarba telpa Blockchain Centre Vilnius darbojas kopš šā gada janvāra, un šobrīd tajā piedalās deviņi šīs jomas jaunuzņēmumi

«Man bija lieka nauda, un izlēmu ieguldīt to šādi. Es iepriekš tehnoloģiju biznesā esmu labi nopelnījis. Ir labi dalīties savā turībā un ieguldīt šādā projektā, vēlos palīdzēt valstij virzīties uz priekšu un cilvēkiem realizēt īstus projektus, kas padarītu pasauli labāku, radītu jēgpilnas izmaiņas, jauniem cilvēkiem ļautu piekļūt kapitālam. Te vairāk ir runa par atbalstu, labiem kontaktiem,» saka Antans Gouga (Antanas Guoga), Blockchain Centre Vilnius dibinātājs. Viņš ir arī Eiropas Parlamenta deputāts.

Pērc un lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no ikgadējām TechChill tradīcijām ir Fifty Founders battle sacensības, un arī šogad konferences pirmajā dienā uz skatuves kāps 50 jaunuzņēmumu dibinātāji, lai prezentētu savas idejas žūrijas, investoru, mediju un auditorijas priekšā. Kopumā tika saņemti 194 dalībnieku pieteikumi no 35 valstīm.

Lai nodrošinātu pieredzējušus žūrijas pārstāvjus sacensību laikā, kā arī pievērstu uzmanību spēcīgākajām nozarēm, šogad TechChill organizatori nolēma 50 sacensību dalībniekus iedalīt piecās vertikālēs - finanšu tehnoloģijas, zinātnes tehnoloģijas, programmatūra kā pakalpojums (SaaS), aparatūras un lietu internets, kā arī sociālie jaunuzņēmumi (impact).

21.februārī, konferences pirmās dienas laikā, visas 50 komandas prezentēs savas idejas uz skatuves, katrai no tām tiks dotas trīs minūtes laika. Pieci žūrijas izvirzīti finālisti, katrs pārstāvot vienu no piecām vertikālēm, otrajā dienā uz lielās skatuves cīnīsies par galveno balvu - 10 000 eiro. Jaunuzņēmumu dibinātājiem tiek dota iespēja prezentēt savas idejas ne tikai oficiālajai žūrijai, bet arī starptautiskiem investoriem, biznesa eņģeļiem, akseleratoru pārstāvjiem un medijiem. Tieši tāpēc dalība Fifty Founders battle sacensībās ir lieliska iespēja ne tikai sacensties par galveno balvu, bet arī iegūt papildus redzamību, jaunus kontaktus un biznesa partnerus.

Komentāri

Pievienot komentāru