«No 1.marta Latvijā stājās spēkā operatoru savstarpējs līgums par numuru paātrinātu pārnesi. Diemžēl šobrīd tā joprojām nedarbojas atbilstoši šiem nosacījumiem. Jau marta pirmajās dienās saskārāmies ar problēmu, ka Latvijas Mobilais Telefons (LMT) numurus aiztur ilgāk kā paredzēts līgumā, līdz ar ko tiem klientiem, kas pārnāk no LMT, rodas sakaru pārtraukums. Šāda rīcība pret klientiem un pret noslēgto līgumu nav atbilstoša laba biznesa principiem,» DB norādīja Tele2 valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.
Saskaņā ar SPRK noteikumiem ātrāku numuru pārnesi vajadzēja nodrošināt jau pērn, sākot ar 1.augustu. Tā kā LMT nebija gatavs spert šādu soli, iedzīvotājiem ātrāka numura pārnese tika kavēta par septiņiem mēnešiem, vienlaikus atzīmē V. Vancovičs.
«Pēc mūsu ieskatiem klientiem ir jānodrošina mobilo sakaru operatoru maiņa vienkārši un ātri. Latvijā joprojām ir daudz cilvēku un uzņēmumu, kas pārmaksā par mobilo sakaru pakalpojumiem. Piesauktos iemeslus numuru pārneses kavēšanai nevar uzskatīt par nopietniem, drīzāk kā atrunas. Tāpat ceram, ka no regulatora puses sekos rīcība, un nozarē netiks radīts precedents, ka ir iespējams ignorēt klientu intereses un likuma normas,» turpināja Tele2 valdes priekšsēdētājs.
«Izskatās, ka šobrīd LMT klientus cenšas noturēt ar varu, pilnīgi patvaļīgi aizturot to cilvēku numurus, kas vēlas mainīt operatoru, saglabājot savu esošo numuru – neļauj cilvēkam mainīt operatoru vienas dienas laikā, kā to paredz noteikumi. Rezultātā tie klienti, kas vēlas iet prom no LMT, ir absolūtā neziņā, cik ilgi LMT viņu numuru aizturēs. Piemēram, trešdien mēs saskārāmies ar to, ka katra piektā cilvēka numurs, kas no LMT vēlējās pārnākt uz Biti, bija patvaļīgi aizturēts. Pēdējās dienās pie mums arī vērsušies vairāki klienti, kas bija uzsākuši numuru pārnešanas procesu uz Biti, bet aizturēto numuru dēļ pat uz vairākām stundām bija palikuši bez sakariem,» līdzīgu viedokli DB pauda Bites klientu apkalpošanas vadītāja Oksana Stankeviča.
Īpaši sāpīgi tas būs tiem cilvēkiem, kas rēķināsies, ka numura pārnešana notiek vienas dienas laikā un uzsāks operatora maiņu pēdējās mēneša dienās. Taču izrādīsies, ka LMT šo numuru būs aizturējis līdz jaunā mēneša pirmajam datumam un tādejādi cilvēkam būs jāmaksā abonēšanas maksa arī šim vecajam operatoram par pilnu mēnesi, piebilda O. Stankeviča.
«Stankevičas kundzes apgalvojums ir sabiedrības maldināšana un neprecīza faktu interpretācija, kā arī norāda uz situācijas un līguma satura nepārzināšanu. Aicinām operatorus vairāk laika veltīt savu klientu kvalitatīvai apkalpošanai un konstruktīvai sadarbībai ar citiem tirgus spēlētājiem,» DB komentāru sniedza LMT Klientu apkalpošanas dienesta direktors Viktors Locāns.