Mobilo sakaru operatori reklāmas un mārketinga lauciņā pērn investējuši vairāk nekā 15 milj. Ls; Bite kāpina izdevumus, LMT nedaudz samazina, bet Tele2 saglabā līdzšinējo praksi.
Pērn Tele2 reklāmas, mārketinga un pārdošanas komisijas izdevumi bija 6,39 milj. Ls, kas bija teju līdzvērtīga summa kā 2011.gadā, kad operatora izdevumi šajā pozīcijā bija 6,4 milj. Ls, liecina Tele2 vadības ziņojums Lursoft datu bāzē. Tele2 plāno šogad samazināt mārketinga budžetu, DB norādīja Tele2 komercdirektors Jānis Spoģis. Atbilstoši TNS Latvia apkopotajiem datiem, pēc naudas apjoma Tele2 pērn ir saglabājis pozīciju kā lielākais reklāmdevējs valstī.
Savukārt Latvijas mobilais telefons (LMT) ir atkāpies par divām vietām un bija piektais lielākais reklāmdevējs valstī, savukārt Bite Latvija no top reklāmdevēju piecnieka ir izkritusi. Bite Latvija pārskats atklāj, ka pērn operators reklāmā un mārketingā ir investējis 5,3 milj. Ls, kas ir par 1,6 milj. Ls vairāk nekā 2011.gadā. Bite Latvija finanšu vadītājs Māris Stjade DB pastāstīja, ka 5,3 milj. Ls ir iekļauti arī klientiem dotējamie mobilie telefoni un operatora reklāmas izdevumi pērn bijuši ap 2 milj. Ls, kas arī izskaidro TNS Latvia datus. Latvijas mobilā telefona (LMT) reklāmas izmaksas pērn veidoja 3,6 milj. Ls, kas bija par 267 tūkst. Ls mazākas nekā 2011.gadā.
Reklāmās agresija nav novērojama, tomēr telekomunikāciju nozarē konkurence ir asa un reklāmās šobrīd cits citu mēģina «apspēlēt», piemēram, šobrīd Bite to dara ar LMT tarifu plānu Brīvība, DB pastāstīja reklāmas aģentūras DDB Latvia vadītājs Andris Rubīns. Tādējādi operatoru starpā ir saglabājusies prakse – pieklājīgā veidā publiski apmainīties ar savstarpējām «laipnībām». To varēja arī novērot viedokļu apmaiņā par LMT piešķirto UIN atlaidi. Tele2 atzīmēja, ka piešķirtā atlaide rada aizdomas par daļēji valstij piederošā uzņēmuma glābšanu pirms pārdošanas, uz ko LMT prezidents Juris Binde ieteica Tele2 vadītājam «pēc vecmāmiņu metodes paņemt cukurgraudiņu ar desmit baldriāna pilieniem un nomierināties».