Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK), izvērtējot SIA Bite Latvija, SIA Latvijas Mobilais Telefons (LMT) un SIA Tele2 balss telefonijas pakalpojuma un īsziņu pakalpojuma veikto pakalpojuma kvalitātes mērījumu rezultātus, secinājusi, ka balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes rezultāti vērtējami kā ļoti labi, īsziņu pakalpojuma rādītāji līdzīgi kā iepriekšējos gados – nevainojami, informē SPRK.
Lai noteiktu balss telefonijas pakalpojuma kvalitāti mobilajā tīklā, SPRK vērtē tādus parametrus kā nesekmīgo savienojumu koeficientu, savienošanas laiku, kā arī vidējo runas pārraides kvalitāti.
Apkopojot Bite Latvija, Tele2 un LMT balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes mērījumu rezultātus, secināts, ka kopumā tie vērtējami kā ļoti labi vietās, kur nodrošināts stabils mobilā elektronisko sakaru tīkla pārklājums. Operatoru mobilajos elektronisko sakaru tīklos savstarpējā salīdzinājumā vērojamas vien nelielas atšķirības balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes rādītāju nodrošināšanā, kas liecina par līdzvērtīgu pakalpojuma kvalitātes līmeni visu operatoru sniegtajam balss telefonijas pakalpojumam.
Nesekmīgo savienojumu koeficients nevienam no operatoriem mobilajā telefonu tīklā kopumā nepārsniedz pat 0,1%, kas nozīmē, ka prognozētas mobilā telefonu tīkla noslodzes gadījumā visi savienojumi ir sekmīgi un pakalpojums vienmēr ir pieejams.
Izvērtējot iekšzemes balss telefonijas pakalpojuma savienošanas laika rādītājus ilgstošākā laika periodā, Bite Latvija un LMT mobilajā elektronisko sakaru tīklā vērojamas salīdzinoši nelielas šī rādītāja vidējo vērtību izmaiņas. Savukārt salīdzinot rādītājus Tele2 mobilajā elektronisko sakaru tīklā ik gadus redzama pakāpeniska vidējā savienošanas laika samazināšanās, liecinot par šī rādītāja uzlabošanos, šobrīd atrodoties līdzvērtīgā vērtību diapazonā salīdzinājumā ar citiem operatoriem.
Analizējot Bite Latvija, Tele2 un LMT runas pārraides kvalitātes rādītājus gan savā starpā, gan iepriekšējo gadu griezumā, SPRK secina, ka tie ir saglabājušies praktiski nemainīgi labā kvalitātē.
Apskatot minēto operatoru īsziņu pakalpojuma kvalitātes rādītājus, SPRK secina, ka tie ir nevainojami un vidējais īsziņu piegādes laiks nepārsniedz septiņas sekundes. Vienlaikus jānorāda, ka 2015.gadā mērījumu laikā fiksētas tikai atsevišķas nesekmīgas īsziņas, kas nozīmē, ka tās bija saņemtas laikā, kas nepārsniedz piecas minūtes. Tas liecina par stabilu un nevainojamu īsziņu pakalpojuma darbību BITE Latvija, Tele2 un LMT mobilajos elektronisko sakaru tīklos.
Lai izvērtētu balss telefonijas un īsziņu pakalpojuma kvalitāti SPRK 2015.gadā Bite Latvija, Tele2 un LMT mobilajos telefonu tīklos kopumā veica 60000 izsaukumus un nosūtīja 9000 īsziņas.