Latvijas Mobilais telefons (LMT) nav sūtījis īsziņas par tarifu plāna Brīvība iespējām Bite Latvija un Tele 2 klientiem, norāda LMT prezidents Juris Binde, skaidrojot, ka tarifu plāns Brīvība ir tik populārs, ka, iespējams, šīs īsziņas pārsūtījuši LMT klienti.
Latvijas Televīzijas raidījumā Labrīt, Latvija! Binde sacīja, ka LMT tīklā katru dienu tiek izsūtītas aptuveni miljons īsziņas gan no telefoniem, gan interneta, tāpēc to saturu ir grūti izkontrolēt.
Db.lv jau ziņoja, ka Bite Latvija 74 tūkstoši un Tele2 147 tūkst. klientu ir saņēmuši LMT sūtītās īsziņas par tarifu plāna Brīvība iespējām. Bite Latvija norāda, ka LMT īsziņu izsūtīšanai izmantojis automatizētu risinājumu, nevis tās izsūtījuši LMT klienti, kā tas pasniegts operatora mājas lapā.
«Tā kā spamošanas apjomi ir mērāmi n-tajos tūkstošos, tad nu tas visai nepārprotami norāda, ka spamu sūtīšana ir automatizēta,» iepriekš DB norādīja Bite Latvija sabiedrisko attiecību menedžere Lita Grafa. Bite Latvija ir vērsusies Datu valsts inspekcijā ar lūgumu izvērtēt šo gadījumu.
«Savstarpēja sazināšanās ar īsziņām daudziem mobilo sakaru lietotājiem gadu gaitā kļuvusi par ieradumu, dabisku rīcību. Lietotāji nosūta vairāk nekā vienu miljonu īsziņu dienā. Kopš LMT septembra sākumā sāka piedāvāt pieslēgumu Brīvība, to izvēlējušies jau gandrīz simts tūkstoši cilvēku, un to skaits arvien pieaug. Tas tikai vēlreiz apliecina, ka šis pieslēgums ir tieši tas, kas lietotājiem nepieciešams, un par ko lietotāji vēlas painformēt arī savus draugus un paziņas,» pārmetumiem iebilst LMT preses sekretārs Jānis Vēvers.