Rīgas apgabaltiesa pilnībā noraidījusi SIA Spilva prasību pret konkurentu Milda KM par preču zīmes nelikumīgu izmantošanu un negodīgas konkurences aizlieguma pārkāpumu.
Prasības pieteikumā Spilva pieprasījusi izņemt no tirdzniecības Milda KM ražoto Ķīnas saldskābo mērci un Aso Ķīnas saldskābo. Spilva vēlējās panākt, lai tiktu aizliegta vārda Ķīna izmantošana garšvielu un mērču marķēšanā, pauda neapmierinātību ar teiciena «2 reizes vairāk ananāsu» izmantošanu, kā arī vēlējās aizliegt produktu noformēšanā izmantot sarkanu vāciņu ar baltiem burtiem, informē Milda KM pārstāve Līga Popova.
Atbildētājs Milda KM neuzskata, ka ir jebkādā veidā pārkāpis prasītāja tiesības un šo prasības pieteikumu drīzāk saista ar abu minēto produktu veiksmīgu ienākšanu tirgū. Pēdējā gada laikā uzņēmumam Milda KM izdevies savu tirgus daļu palielināt gandrīz uz pusi, kas esot nopietns konkurences pieteikums līdzšinējam augļu un dārzeņu pārstrādes tirgus līderim Spilva. Milda KM ražotās Ķīnas mērces jau iekarojušas lielu popularitāti pircēju vidū, tāpēc konkurenta reakcija ir saprotama, norāda Milda KM vadība. Milda KM pārstāve tiesā, advokātu biroja Borenius zvērināta advokāte Līga Fjodorova uzsver, ka Rīgas apgabaltiesa tiesa piekritusi atbildētāja argumentiem un visas Spilvas celtās prasības pilnībā noraidījusi. «Es šo spriedumu uzskatu par taisnīgu, jo Spilvas prasības bija nepamatotas. Konkurējoša produkta ienākšanu tirgū nevar uzskatīt par konkurences tiesību pārkāpumu. Spilva preču zīmes nenodrošina tai ekskluzīvas tiesības piedāvāt vienīgajai tirgū mērci ar Ķīnas virtuvei raksturīgu saldskābu garšu. Konkurences likuma mērķis ir aizsargāt, saglabāt, un attīstīt brīvu, godīgu un vienlīdzīgu konkurenci sabiedrības interesēs.
Tādējādi fakts, ka Milda KM ražo Spilva konkurējošu produktu, nav likuma pārkāpums,» uzsver L. Fjodorova. Preču zīmes pamatfunkcija ir nodrošināt patērētājam preču izcelsmes identitāti, radot tam iespēju atšķirt preces vienu no otras. Konkrētajā gadījumā abu produktu atšķirtspēju nodrošina zīmoli Milda un Spilva, kas ir atpazīstami patērētājam, tāpēc neesot pamata secināt, ka pircēji šos apzīmējumus sajauks vai secinās, ka abi produkti ir saistīti. Jāpiebilst, ka Milda KM ražotā mērce Ķīnas saldskābā ar ananasiem atzīta par labāko jauno produktu 2011. gadā mērču un garšvielu kategorijā.
Komentējot tiesas lēmumu, Spilvas mārketinga direktore Dana Erciņa-Užāne norāda, ka Spilva izmantos savas likumdošanā paredzētās tiesības aizstāvēt savu darbu no negodīgas konkurences un šo tiesas lēmumu pārsūdzēs apelācijas kārtībā.