Tā liecina jaunākie dati par Latvijas uzņēmumu korporatīvo filantropiju.
Pēc Latvijas SOS bērnu ciematu iniciatīvas veiktais pētījums, kurā piedalījās arī DB lasītāji un DB biznesa brokastu pasākumu apmeklētāji, uzņēmumu augstākajiem vadītājiem liecina, ka absolūti lielākā Latvijas uzņēmumu daļa ir iesaistījusies kādā labdarības projektā. No aptaujātajiem ar korporatīvo filantropiju (KF) nebija nodarbojušies tikai 20%, un no to kopējā skaita skaidru «nē» šādiem projektiem nākotnē teikuši vien 10%.
KF ir tikai daļa no plašākas sociāli atbildīga biznesa jomas - korporatīvās sociālās atbildības (KSA), lai gan Latvijā tā pārsvarā saistās tieši ar filantropiju.
Viens iemesls tam ir nezināšana un neizpratne. Proti, uzņēmumu vadītājiem un darbiniekiem, kas vēlētos savu darbu redzēt vairāk tuvinātu apkārtējās sabiedrības dzīvei, tieši sociālās nebūšanas un vajadzības ir pirmās acīmredzamās problēmas, kuru risināšanā varētu iesaistīties. Kā redzams diagrammā, tieši sociālā sfēra procentuāli ir vispopulārākā, kas ar savām vajadzībām piesaistījusi Latvijas uzņēmēju uzmanību. Tas nebūt nav nepareizi, tas ir atbalstāmi un tā vajadzētu arī turpināt, tomēr tā ir tikai viena no KSA iespējām vai, kā to aizvien vairāk apzinās šīs jomas teorētiķi un praktiķi, pat nepieciešamībām.
Rīgas Ekonomikas augstskolas (SSE Riga) Ilgtspējīga biznesa centra atklāšanā pagājušajā ceturtdienā pasaulē atzinību guvis KSA speciālists Ola Lohmans no Zviedrijas norādīja, ka pašlaik dati neuzrāda no KSA skaidri gūstamu peļņu, tomēr viss liecina, ka situācija mainās. Proti, korporāciju ietekme sevišķi uz vidi sarūkošu resursu apstākļos strauji palielina to ražoto produktu patiesās izmaksas, un tendence ir, ka tās tiek prasītas no pašiem uzņēmumiem. Attiecīgi pret vidi un visu sabiedrību atbildīgāka saimniekošana aizvien vairāk kļūst par ekonomisku un neizbēgamu jautājumu. Energoefektivitāte, uz konkrēto produktu patērējamais ūdens un citu resursu daudzums, darba apstākļi, uzņēmumu darbības caurskatāmība un citi faktori no emocionālās sfēras un «tā ir labi» motivācijas ar KSA analītisko palīdzību ir kļuvuši par biznesa ētikas un pat visai merkantilu apsvērumu būtisku sastāvdaļu.