Starptautiskajā Skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) gadatirgū 11 valstu un 59 uzņēmumu konkurencē šogad triumfēja SMU Simple+ no Latvijas, Madonas Valsts ģimnāzijas, informē Junior Achievement Latvija Mārketinga vadītāja Antra Laumane.
Savukārt SMU Re-Mixx un SMU Double Tray no Nīderlandes attiecīgi ieguva balvas nominācijā Inovatīvs produkts un Labākais stends. Turklāt SMU Re-Mixx vēl saņēma Junior Achievement Latvija ALUMNI balvu International Potential Award.
Nominācijā Sociāli atbildīgs bizness balvu ieguva SMU SMEJ UF no Zviedrijas, par labāko pārdošanas komandu tika atzīts SMU Eureka no Turcijas, labākā video reklāma – SMU T-Inves no Turcijas.
Junior Achievement Europe vadītāja Kerolaina Dženere (Caroline Jenner) uzsver: «Aptuveni 14 miljoniem jauniešu Eiropā nav izglītības un pastāv ļoti augts jauniešu bezdarba līmenis, vidēji ES valstīs tas ir 21%. Pētījumi rāda, ka jauniešiem, kuri skolas laikā četras reizes ir saņēmuši kādu uzņēmējdarbības izglītības vai karjeras izglītības pieredzi, iespējas kļūt par bezdarbniekiem samazinās attiecīgi piecas reizes nekā tiem, kuri nav saņēmuši nekādu praktiskās izglītības pieredzi. Tāpēc tādas praktiskās biznesa izglītības metodes kā Skolēnu mācību uzņēmumu programma ir nozīmīgas jauniešu bezdarba mazināšanā un labklājības veicināšanā.»
Šogad Starptautiskajā SMU festivālā, kura ietvaros notika gan skolotāju konference, gan SMU gadatirgus kopumā piedalījās 214 jaunieši ar 59 SMU no Bulgārijas, Nīderlandes, Norvēģijas, Izraēlas, Krievijas, Lietuvas, Somijas, Spānijas, Turcijas, Zviedrijas un Latvijas. Latviju gadatirgū pārstāvēja 19 SMU. Savukārt skolotāju konferenci apmeklēja 90 skolotāji.
SMU tika vērtēti sešās galvenajās nominācijās – Inovatīva biznesa ideja, Sociāli atbildīgs bizness, Labākā pārdošanas komanda, Labākais stends, Labākā video reklāma un festivāla galvenais uzvarētājs - 2015. gada labākais SMU, kā arī simpātiju balva no JAL programmu iepriekšējo gadu absolventiem.