Viedierīču bezvada lādētājs, kas levitē ierīci gaisā, ūdens izturīgs mūzikas atskaņotājs, līdzsvara ritenis pieaugušajiem, - tās ir tikai dažas no inovācijām, kas būs apskatāmas un iegādājamas ikgadējā Latvijas skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) tirgošanās pasākumā Cits Bazārs.
Piecu dienu garumā izglītības organizācijas “Junior Achievement Latvia” un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) veidotajā e – katalogā internetā vienuviet būs pieejamas 270 Latvijas skolēnu mācību uzņēmumu radītās preces un pakalpojumi.
Aplūkot skolēnu mācību uzņēmumu piedāvājumu un iegādāties to ražojumus apmeklētāji varēs e – katalogā, vietnē http://www.jalatvia.lv/katalogs no 22. - 26. aprīlim. Bazāra laikā plašā klāstā pircējiem būs pieejami skolēnu izstrādātie skaistumkopšanas, interjera, tehnoloģiju produkti, kā arī rotaļlietas, bižutērija, tekstila un pārtikas preces. E - katalogā veikta virkne uzlabojumu, padarot apmeklētājiem preču aplūkošanu un iegādi vēl ērtāku.
“Kopš 1991. gada skolēnu mācību uzņēmumu tirgošanās vienmēr bija norisinājusies klātienē. Kad pirms pāris mēnešiem izveidojām e - katalogu, šķita, ka tas būs tikai papildu risinājums un nekas nespēs aizstāt dzīvu sarunu ar pircēju. Tomēr pēdējais gads tirdzniecības pasauli ir mainījis par 180 grādiem, e - komercija piedzīvojusi nepieredzētu uzrāvienu un jārēķinās, ka paradums iepirkties pamatā interneta vidē, iespējams, paliks arī pēc pandēmijas. Labā ziņa šajā visā, - ja kāds ir spējīgs ātri pielāgoties mainīgai pasaulei, tad tie ir jaunieši. Un tas ir tas, ko viņi caur šo programmu apgūst - būt radošiem, būt neatlaidīgiem un rast risinājumu ikvienā situācijā,“ stāsta izglītības organizācijas “Junior Achievement Latvia” vadītājs Jānis Krievāns.
Cits Bazārs ir ne tikai valsts mēroga skolēnu mācību uzņēmumu tirgus platforma, bet arī konkurss, kurā tiek vērtētas skolēnu uzņēmējspējas.
LIAA Inovāciju atbalsta nodaļas vecākā projektu vadītāja Dace Dumbere-Bregže: “Radīt jaunu, inovatīvu un drosmīgu uzņēmējdarbības paaudzi bez praktiskas pārdošanas pieredzes ir teju neiespējami. Tādēļ mēs aicinām visus interesentus izmantot šo iespēju un būt starp pirmajiem, kas atbalsta jaunos uzņēmējus un sniedz tiem atgriezenisko saiti par viņu radītajiem produktiem vai pakalpojumiem. Visi kopā mēs spējam atbalstīt un radīt pieredzējušu un prasmīgu jauno uzņēmēju paaudzi, kas vēlāk veidos Latvijas uzņēmējdarbības vides kodolu.”
Konkursā kā ierasts jaunos uzņēmējus vērtēs pieredzējusi profesionāļu, uzņēmēju un akadēmisko spēku komanda, un labākie tiks apbalvoti deviņās nominācijās: “Sociāli atbildīgs SMU”, “Tehnoloģiskās inovācijas produkts/pakalpojums”, “Labākā SMU pārdošanas komanda”, “Uz zināšanām balstīts SMU produkts/pakalpojums”, ‘’Sociālo mediju komunikācijas balva’’, ‘’SMU produkts/pakalpojums gatavs starptautiskajam biznesam’’, ’’Videi draudzīgs SMU produkts/pakalpojums’’, ’’SMU biznesa potenciāls’’ un ’’Labākais reklāmas video’’.
Skolēnu mācību uzņēmumu Cits Bazārs notiek LIAA īstenotā ERAF projekta “Inovāciju motivācijas programma” ietvaros, to līdzfinansē Eiropas Savienība un rīko Latvijas lielākā izglītības organizācija Junior Achievement Latvia (JA Latvia) sadarbībā ar ilggadējo atbalstītāju Swedbank.
Pasākumu Cits Bazārs atbalsta Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departaments un informatīvie atbalstītāji – inbox.lv, izdevniecība Dienas Mediji un Dienas Bizness.