Smagā komerctransporta tirgus segments virs 16 tonnām 2016. gada deviņos mēnešos audzis par 40 %, turpretim ne mazāk nozīmīgais komerctransports līdz 3,5 tonnām ir sarucis par 6 %
Tādi ir Auto Asociācijas dati. Kravas vilcēju zīmoliem, atskaitot Mercedes, šis gads vismaz līdz šim ir bijis ļoti veiksmīgs. Mercedes zīmolam 2016. gada statistikas datu pozitīvai bilancei noteikti noderētu tikpat brangs darījums, kāds bijis 2015. gadā, kad pašmāju loģistikas pakalpojumu milzim SIA Kreiss tika piegādātas 200 Mercedes Actros kravas auto. Savukārt pārējiem zīmoliem, ieskaitot līderus Volvo un Scania, nav iemesla sūdzēties.
Ievērojami nepatīkamāka un depresīvāka situācija, spriežot pēc šā gada pirmajiem deviņiem mēnešiem, valda segmentā līdz 3,5 tonnām. Kaut arī, sākot no jūlija līdz septembrim, tirdzniecības bilance pret attiecīgo periodu 2015. gadā ir jau ar plus zīmi, tomēr kopējie reģistrācijas dati par 2016. gada deviņiem mēnešiem ir par 6% mazāki nekā gadu iepriekš. Procentuāli varbūt kritums nešķiet tik liels, taču kopējā tendence šajā tirgus segmentā neuzrāda pozitīvu virzību.
Visu rakstu Smagsvari aug, bet «bulku vāģi» buksē lasiet 13. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.