Saskaņā ar Satiksmes ministrijas novērtējumu attiecību ar Krieviju pasliktināšanās gadījumā pastāv risks zaudēt eksporta pakalpojumu apjomu tuvu pie viena miljarda eiro.
Tas tieši skartu dzelzceļa nozari, ostu terminālus, autopārvadātājus, maģistrālo naftas un naftas produktu cauruļvadu jomu, kā arī pakalpojumu sniedzējus, liecina Ekonomikas ministrijas sagatavotais informatīvais ziņojums.
Krievijas ieviestā embargo atsevišķiem lauksaimniecības produktiem sekas izjūt auto pārvadātāji Latvijā, jo īpaši mazās autopārvadātāju kompānijas ar salīdzinoši mazu autoparku. Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departaments ir apkopojis informāciju no nozares asociācijām par Krievijas importa aizlieguma ietekmi. Analizējot nozares asociāciju iesniegto informāciju, var secināt, ka Latvijas lielās autopārvadātāju kompānijas nosaka nepamatoti zemas pārvadājumu cenas un mazie nozares uzņēmumi nespēj vienlīdzīgi konkurēt.
Sakarā ar Krievijas noteiktajām sankcijām, Latvijas refrižeratoru autoparkam liegti 12,4% (13765 autopārvadājumi) pārvadājumu no kopējiem uz Krieviju veiktajiem 111011 pārvadājumiem. Naudas izteiksmē netiks saņemti aptuveni 20,5 miljoni eiro. Pēc asociācijas Latvijas Auto rīcībā esošās informācijas autotransporta uzņēmumu līzinga maksājumi veido 34% no starptautiskā komercpārvadājumu frakta cenas, līdz ar to uzņēmējiem būs jākompensē zaudējumi no saviem līdzekļiem, kas veido aptuveni 7 miljonus eiro.
Šobrīd Latvijas ostu kravu apgrozījuma statistika nenorāda uz nopietnu Krievijas ekonomisko sankciju ietekmi. Latvijas ostās šī gada 10 mēnešos ir vērojams 4,8% kravu apgrozījuma pieaugums. Bet, ja analizē atsevišķas ostas, tad Ventspils ostā kravu apgrozījumam 10 mēnešos ir vērojams būtisks kritums par 7,3%. Līdz ar Krievijas ekonomisko sankciju ieviešanu Ventspils brīvostā ir būtiski samazinājies pārkrauto ogļu un naftas produktu apjoms pēdējos mēnešos. Ventspils brīvosta līdz gada beigām prognozē ogļu apjoma kritumu līdz 1,5 miljoniem tonnu. Ventspils brīvosta ir aprēķinājusi, ka brīvostas zaudējumi rēķināmi apmēram 500 tūkstošu eiro apmērā mēnesī. Rīgas brīvostā šī gada 10 mēnešos ir vērojams kravu pieaugums par 14%, salīdzinot ar analogu periodu pērn. Liepājas ostā šī gada 10 mēnešos ir vērojams 7,9% kravu pieaugums, salīdzinot ar pagājušā gada 10 mēnešiem.
AS Latvijas Dzelzceļa kravu pārvadājumi vēl ir ar 1,7% kravu pieaugumu, bet atsevišķās kategorijās pēdējos mēnešos ir vērojams būtisks kravu kritums. Par 33,9% ir samazinājušies sauszemes tranzīta pārvadājumi un par 5.4% samazinājies kravu imports dzelzceļa pārvadājumos. Prognozējot kopējos šī gada rādītājus, Satiksmes ministrija pieļauj, ka dzelzceļa pārvadājumu sektorā un atsevišķu brīvostu kravu apgrozījumā būs vērojams būtisks kravu kritums.