Rīgas reklamēšanas kampaņas Live Riga nākamā lielā akcija tiek plānota uz Lieldienām, šoreiz akcijas izdevumus pilnībā segs airBaltic, savukārt vasarā, pateicoties tūrista skaita pieaugumam, darbu varētu iegūt 7-10 tūkstoši cilvēku, informēja Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers.
A. Šlesers atzina, ka jau uz Lieldienām paredzētā reklāmas kampaņa tiks finansēta no airBaltic līdzekļiem, šo rīcību skaidrojot ne vien ar ciešo sadarbību starp Rīgas domi un lidsabiedrību, bet arī ar laika trūkumu, kas liedz iespēju Rīgas domei noorganizēt reklāmas kampaņu. A.Šlesers atzina, ka Lieldienu kampaņa būs dārga, tomēr gan vicemērs, gan Rīgas mērs Nils Ušakovs neatklāja airBaltic ieguldītos līdzekļus.
Pavasara kampaņas ietvaros tiks apgūtas vēl četras valstis –Dānija, Gruzija, Baltkrievija un Izraēla, līdz ar to kampaņa tiks realizēta nu jau 11 valstīs. Kampaņas ietvaros tiks pilnveidoti un reklamēti jau iepriekš organizēti pasākumi, tādi kā Staro Rīga, Baltās naktis un pilsētas svētki. Līdzekļi tiks ieguldīti arī Rīgas kā kultūras galvaspilsētas attīstībai, savukārt vasaras sezonā tiks organizēti jauni un vērienīgi masu pasākumi, tajā skaitā Jāņu svinēšana, par ko tūristi izrāda pastiprinātu interesi. A. Šlesers uzskata, ka Jāņu pasākums varētu norisināties Mežaparka lielajā estrādē, kur tūristi varētu baudīt tradicionālās svētku izklaides.
Rīgas Dome šogad Rīgas reklamēšanas kampaņai piešķirs 2 miljonus latu. Reklāmas kampaņas budžetu papildinās arī pērnā gada reklāmas kampaņas piešķirtās naudas pārpalikums, jo pretēji iepriekš paredzētajiem izdevumiem –miljons latu, tā izmaksāja vien 630 tūkstošus.
N. Ušakovs uzsver, ka pilsēta ir jāreklamē, jo šāda rīcība veicina tūristu pieplūdumu. Latvijas Tūrisma aģentu asociācijas izpilddirektore Astrīda Trupavniece informēja, ka neskatoties uz to, ka pasaulē kopumā tūristu skaits samazinās, Rīgā pagājušā gada otrā puse iezīmējas ar tūrisma aktivizēšanos. Būtisks ir arī fakts, ka tūristu krāpšanas gadījumu skaits ir vērā ņemami samazinājies.
Kā liecina Ārlietu ministrijas konsulāra departamenta dati, 2009.gada decembrī vēstniecība Maskavā izsniegto tūrisma vīzu skaits, salīdzinot ar 2008.gada decembri, pieaudzis par 48.8%. Kopumā Krievijā, Ukrainā un Baltkrievijā šajā laikā izdoto tūrisma vīzu skaits palielinājies par 30%.
Aviokompānijas airBaltic informācija liecina, ka pasažieru skaits pieaudzis no valstīm, kur aktīvi tika reklamēta Rīga. 2009. gada decembrī, salīdzinot ar iepriekšējā gada decembri, vislielākais pasažieru skaita pieaugums bijis no Somijas (+139%), no Krievijas (+67%), Lietuvas (+48%), Igaunijas (+30%), Norvēģijas (+28%), Vācijas un Zviedrijas (+11%).
Savukārt saskaņā ar starptautiskās lidostas Rīga publiskoto informāciju, 2009.gada decembrī lidostā apkalpoto pasažieru skaits pieaudzis par 15,7% salīdzinot ar 2008.gada decembri. Pieaugums vērojams arī pasažieru plūsmā, kas izmanto prāmju un sauszemes satiksmi.
Saskaņā ar AS Tallink Grupp informāciju, apkalpoto pasažieru skaits maršrutā Latvija - Zviedrija pagājušā gada decembrī pieaudzis par 27,9%, salīdzinot ar 2008.gada decembri. Savukārt Hansabuss, kas nodrošina autobusu satiksmi starp Rīgu un Tallinu, 2009.gada decembrī pārvadājis par 20% vairāk pasažieru.
Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas dati liecina, ka decembrī vidējais viesnīcu noslogojums Rīgā bijis 36,4%. Piecu lielāko Rīgas viesnīcu piepildījums 2009.gada ziemas brīvdienu laikā (no Ziemassvētkiem līdz šā gada 2.janvārim) sasniegusi 52,52%. Savukārt Reval Hotels viesnīcu noslodze Rīgā, kas kopā ar pārējām Revals Hotel viesnīcām Baltijas valstīs tiks prezentēta kā airBaltic Hotels, decembra nogalē sasniegusi pat 80 - 90%.