Galvenais aspekts, uz kura rēķina varam pieaudzēt iekšējo patēriņu, ir vietējais patriotisms, patērējot tos produktus, ko tepat uz vietas saražojam, jo tad nauda nonāk pašmāju ekonomikā, tā intervijā žurnālam Lietišķā Diena norāda uzņēmuma Lāči saimnieks, Uzņēmumu reputācijas topa uzvarētājs Normunds Skauģis.
«Ja veikala plauktā ir pašmāju tomāts un importa, jāsaprot, ka, pērkot vietējo produktu, mēs dodam darbu šejienes strādājošajiem, un viņiem būs nauda, ar ko iet uz veikalu,» atzīst maiznieks.
Viņš arī pauž viedokli, ka, ja reiz iedzīvotāju skaits samazinās, attiecīgi mazākām jākļūst arī valsts pārvaldes izmaksām. «Ja Latvijā būtu tikai viens miljons iedzīvotāju, valsts aparāta izmaksas arī tad būtu tikpat lielas, kā šobrīd? Tas nav pareizi! Šādā veidā ir jāskatās daudzas lietas, saprotot, kā varam mainīties, un ko varam darīt citādāk. Visās valstīs šobrīd skatās, kā būt efektīvākiem – arī mums tas ir jādara,» tā N. Skauģis.
Vēl viena lieta, kas, viņaprāt, jādara – jāveicina, lai uzņēmējdarbības gars būtu cilvēkos, lai viņiem ir, kā sevi attīstīt – vismaz tiem, kas ir spējīgi un vēlas to darīt. Tāpat jāveicina iekšējais patēriņš, un to var darīt analizējot, kur līdzekļus iespējams atbrīvot, tos iepludinot patēriņa tirgū. «Piemēram, ja jaunā māmiņa saņemtu lielāku pabalstu, nekā šobrīd, viņa vairāk varētu tērēt. Patēriņš pieaug tad, kad valstī ir lielāks optimisms cilvēkos. Ja cilvēki redz, ka Latvijā radīt bērnu ir stabili, un ģimene to var atļauties, tas vairo optimismu visā sabiedrībā, jo tā redz perspektīvu. Es nezinu, cik liela summa valsts budžeta grozījumos tiks novirzīta jaunajām ģimenēm, kā arī otrajam un trešajam bērnam, bet svarīgs ir atskaites punkts, nākotnes redzējums,» piebilst uzņēmējs.
Visu interviju lasiet jaunākajā žurnālā Lietišķā Diena.
#7/13
Žurnāla Lietišķā Diena redaktore Guna Gleizde un N. Skauģis
#8/13
Žurnāla Lietišķā Diena redaktore Guna Gleizde un N. Skauģis
#9/13
Nords Porter Novelli valdes locekle Evija Ansonska un N. Skauģis