Jaunākais izdevums

Ceturtdien, 15. jūnijā, stāsies spēkā vairāki ierobežojumi darījumiem ar SEB bankas kodu kartēm. Lai arī turpmāk veiktu pārskaitījumus un iepirktos internetā, SEB banka aicina klientus savu ikdienas darījumu apstiprināšanai lietot bezmaksas aplikāciju viedtālruņiem Smart-ID, informē bankas Ārējās komunikācijas vadītājs Mārtiņš Panke.

«Šīs izmaiņas skar visas Latvijas bankas, un to rezultātā kodu kartes zaudē savu lomu. To vietā nāk jaunākās paaudzes risinājums, kas atbilst mūsdienu augstākajiem drošības standartiem – viedtālruņu aplikācija Smart-ID,» komentē SEB bankas valdes loceklis Arnis Škapars.

Šobrīd gandrīz 35 000 SEB bankas klientu lieto Smart-ID. Tie, kuri ir pamēģinājuši Smart-ID, vairs nevēloties atgriezties pie kodu kartēm. «Smart-ID lielākās priekšrocības ir ne vien drošība un vienkārša lietošana, bet arī ērtums un tas, ka aplikācija vienmēr ir līdzi telefonā,» piebilst A. Škapars.

Klienti arī turpmāk varēs ar kodu karti pieslēgties internetbankai, aplūkot savus kontus un pieteikties bankas pakalpojumiem, taču tā vairs nederēs visu ikdienas darījumu veikšanai. Izmantojot kodu karti, pēc 15. jūnija būs iespējams apstiprināt tikai maksājumus līdz 30 eiro uz citām bankām, kā arī maksājumus līdz 150 eiro uz citiem kontiem SEB bankā. Savukārt ar Smart-ID klienti varēs veikt visus nepieciešamos maksājumus ierastajos apjomos, iepirkties internetā un izmantot e-pakalpojumus.

Lai sāktu lietot Smart-ID, nav nepieciešams doties uz bankas filiāli. Vispirms tā jāielādē viedtālrunī no aplikāciju veikaliem App Store vai Google Play. Pēc tam aplikācija jāatver un jāizveido savs Smart-ID konts. Visbeidzot, jāatver SEB internetbankas lapa un jāpieslēdzas, izmantojot Smart-ID. Plašāka informācija pieejama SEB bankas mājaslapā.

Savukārt klienti, kas nelieto viedtālruni, var izvēlēties kodu kalkulatoru, lai turpmāk apstiprinātu lielākus maksājumus un iepirktos internetā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Stājies spēkā maksājumu limits Swedbank kodu kartēm - ko visbiežāk jautā klienti?

Db.lv,10.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar stingrākām ES prasībām attiecībā uz klientu digitālu autentifikāciju 2019. gada 9. septembrī Swedbank pārtrauks kodu karšu izmantošanu. Lai novērstu risku, ka daļa klientu nokavē slēgšanas brīdi vai atliek pāreju uz pēdējo brīdi, no šī gada pakāpeniski tiek samazināti limiti, virs kuriem apstiprināt maksājumus ar kodu karti nebūs iespējams.

No tiem pirmais – 100 eiro dienas maksājumu limits – stājas spēkā no 10. janvāra. Swedbank apkopojusi klientu biežāk uzdotos jautājumus par šīm izmaiņām.

Ko darīt, ja jāveic pārskaitījums virs 100 eiro, bet pieejama tikai kodu karte?

No 10. janvāra lielāku pārskaitījumu veikšanai jāizmanto Smart-ID, ko savā viedtālrunī (vai planšetē) var lejupielādēt katrs klients patstāvīgi. Ja nav pieejama atbilstoša ierīce, noderēs kodu kalkulators, kuru var saņemt jebkurā Swedbank filiālē. Arī tiem, kuri izmanto valsts izsniegto eID karti, ir iespēja to lietot darbībai internetbankā. Ja gadījumā karšu lasītājs eID lietošanai vēl nav pieejams, to var izmantot Swedbank filiālēs, bibliotēkās un valsts vienotajos klientu apkalpošanas centros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autentifikācijas rīka Smart - ID lietotājiem, kuri uzsāka to izmantot 2017. gadā, šogad beigsies konta (e identitātes) derīguma termiņš un, lai turpinātu to izmantot, jāveic savu personas datu atjaunošana, informē Finanšu nozares asociācijā.

Smart- ID savlaicīga atjaunošana nodrošina iespēju turpināt izmantot šo autentifikācijas rīku, lai piekļūtu internetbankai, e-pakalpojumu saņemšanai, bankas transakciju apstiprināšanai vai dokumentu parakstīšanai.

Līdzīgi, kā tiek veikta citu autentifikācijas līdzekļu, piemēram, pases vai ID kartes nomaiņa, savlaicīgi jāatjauno arī Smart - ID dati, jo to derīguma termiņš beidzas trīs gadus pēc Smart - ID izdošanas. Dati jāatjauno, jo elektroniskajiem parakstiem, kas izsniegti, izmantojot Smart - ID, jāatbilst normatīvo aktu prasībām - juridiskiem un drošības nosacījumiem.

"Pirmie Smart-ID lietotāji, kas risinājuma izmantošanu uzsāka jau pirms trim gadiem, aplikācijā saņems uzaicinājumu atjaunināt informāciju. Savukārt tie, kuri arī Smart-ID lietošanai reģistrējās sen, taču aplikāciju aktīvi nelieto, šādu uzaicinājumu saņems e-pastā vai īsziņas formā. Pat tādā gadījumā ir ļoti svarīgi atcerēties, ka atjaunināšanu drošības apsvērumu dēļ ir jāveic Smart-ID lietotnē, kura visiem lietotājiem, kam atjaunināšana būs jāveic, parādīs paziņojumu par to. Jebkura ārējo saišu atvēršana var būt nedroša, jo neviens nav pasargāts no kiberuzbrukumiem," skaidro SK Solutions, uzņēmuma, kas izveidojis Smart-ID aplikāciju, pārstāve Latvijā, Sanita Meijere.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Swedbank filiālēs joprojām saglabājas palielināta klientu plūsma

LETA,16.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Swedbank» filiālēs joprojām saglabājas palielināta klientu plūsma, ņemot vērā bankas sākto internetbankas kodu karšu funkcionalitātes ierobežošanu, informēja bankā.

«Joprojām klientu plūsma ir vairāk vai mazāk līdzīga,» norādīja bankā, piebilstot, ka tostarp 10.janvārī stājās spēkā pirmais limita samazinājums internetbankā veiktajiem darījumiem, kas apstiprināti ar kodu karti, daļu klientu mudinot doties uz filiāli.

Tāpat bankā atzina, ka ir grūti prognozēt, vai tuvākajā laikā situācija ar pastiprinātu klientu plūsmu filiālēs mainīsies, jo aizvien vēl apmēram 350 000 «Swedbank» klientu ir kodu kartes. «Lai gan vairums izvēlēsies «Smart-ID», daļai būs jāatrod laiks, lai saņemtu kodu kalkulatoru,» minēja bankā.

Vienlaikus «Swedbank» Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs norādīja, ka gadu mija vēsturiski ir aktīvākais laiks visās «Swedbank» filiālēs, jo klienti steidz nokārtot savas finanšu lietas, tostarp izņemt norēķinu karti, kas ir īpaši aktuāli studentiem, vai apmaksāt sakrājušos rēķinus, kas aktuāli vecākās paaudzes pārstāvjiem, kuri ar internetbanku ir uz jūs, bet šīs ierastās darbības šogad papildina arī Eiropas Savienības komisijas regulas ietekmē notiekošā kodu karšu migrācija - klienti dodas uz filiāli, lai saņemtu kodu kalkulatoru un atbildes uz jautājumiem par «Smart-ID».

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Luminor sāks ierobežot maksājumus, kas veikti, izmantojot kodu kartes

LETA, Db.lv,02.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar šodienu banka «Luminor» sāks ierobežot maksājumus, kas veikti, izmantojot internetbankas kodu kartes vai GO3 kodu ģeneratorus, informēja bankā.

«Tā kā kodu kartes būs derīgas līdz šī gada 10.septembrim, klienti šādi pakāpeniski varēs pierast pie drošākiem autentifikācijas veidiem. Izmaiņas tiek ieviestas sakarā ar stingrākām Eiropas Savienības (ES) prasībām attiecībā uz klientu digitālo autentifikāciju, lai pasargātu tos no krāpšanas gadījumiem. Lai nodrošinātu pēc iespējas vienkāršāku pāreju uz jauniem autentifikācijas rīkiem, klienti tiek aicināti savlaicīgi pieslēgties bezmaksas mobilai lietotnei «Smart-ID»,» teikts bankas paziņojumā.

Jau vēstīts, ka spēkā stājusies ES regula par drošiem tiešsaistes maksājumiem, kuras prasības attiecās arī uz visām Latvijas bankām. Lai veicinātu klientu tiešsaistes autentifikācijas un maksājumu drošību, «Luminor» plāno pakāpeniski pārtraukt autentifikāciju ar kodu kartēm un GO3 kodu ģeneratoriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šim vairākas darbības ar Smart-ID bija iespējams veikt tikai, pierādot personas identitāti ar elektronisko parakstu vai fiziski ierodoties bankas filiālē. Tagad to var izdarīt attālināti, ja iepriekš jau ir izmantots Smart-ID konts.

Lietotājam ir nepieciešams tikai dokuments, kur iestrādāti biometriskie personas dati. Biometriskie personas dati ir jebkura cilvēka dati par viņa fiziskajām, psiholoģiskajām un uzvedības iezīmēm, kas ļauj viņu identificēt, izmantojot tehnoloģijas.

Par to, ka personas dokumentā ir iekļauta biometriskā informācija, liecina īpašs simbols uz tā. Latvijā pases ar biometriskajiem datiem tiek izsniegtas kopš 2007. gada, savukārt Latvijā izsniegtajās ID kartēs šādi dati tiek iestrādāti kopš 2012. gada. Smart-ID biometriskās identifikācijas procesā tiek izmantots arī sejas attēls.

Līdz ar šo jaunumu tagad Smart-ID kontu var iegūt pilnībā attālināti, ja lietotājs pirms tam ir bijis Smart-ID klients. Turklāt konts uzreiz kļūst par Kvalificētā līmeņa kontu, ar ko lietotājs var gan apstiprināt bankas darījumus, gan izmantot e-komercijas pakalpojumus un parakstīt dokumentus ar parakstu, kas ir līdzvērtīgs ar roku rakstītam parakstam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma "SK ID Solutions" radīto autentifikācijas un e-paraksta risinājumu Smart-ID visās Baltijas valstīs izmanto jau 2,7 miljoni lietotāju, turklāt lielākais transakciju skaits reģistrēts Latvijā, liecina uzņēmuma apkopotie dati.

Straujākais lietotāju skaita pieaugums 2019. gadā bija Lietuvā, kur to skaits ir pieaudzis par 55%, Latvijā 43%, bet Igaunijā Smart-ID izvēlējās par 30% vairāk iedzīvotāju.

Par Smart-ID pieaugošo popularitāti liecina arī transakciju skaita pieaugums. Latvijā 2019. gada novembrī gandrīz 19 miljonus reižu dažādu darījumu apstiprināšanai ir izmantots Smart-ID, kas ir par 54% vairāk kā novembrī gadu iepriekš. Nedaudz mazāks mēneša transakciju skaits, taču lielākais pieaugums salīdzinājumā ar 2018. gadu Baltijas valstīs ir fiksēts Lietuvā, kur Smart-ID mēnesī izmantots par 64% vairāk darījumos kā gadu iepriekš. Igaunijā pieaugums Smart-ID izmantošanā ik mēnesi dažādu darījumu veikšanai 2019. gadā bija 38%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 12.septembra Swedbank vairs neaizvieto esošās kodu kartes un neatjauno to paroles, bet palīdzēs klientiem izvēlēties citu līdzekli. Kodu kartes Swedbank digitālo pakalpojumu izmantošanai tiks pilnībā slēgtas pēc gada, 2019.gada 9.septembrī, informē bankas pārstāvji.

Swedbank no jūnija uzsāka pakāpenisku internetbankas kodu karšu slēgšanu līdz ar jauno ES regulējumu digitālai autentifikācijai. Jau no jūnija jaunajiem klientiem tika izsniegti citi autentifikācijas līdzekļi.

Kopš 12.jūnija jau vairāk nekā 70 000 klientu sāka lietot alternatīvus autentifikācijas līdzekļus: vairums no viņiem jeb 60 000 sāka lietot bezmaksas mobilo lietotni Smart-ID, savukārt vēl gandrīz 10 000 - kodu kalkulatoru.

Jau kopš pagājušā gada Swedbank klientiem ir pieejama jauna digitāla alternatīva – bezmaksas mobilā lietotne Smart-ID, kuru šobrīd lieto jau vairāk nekā 200 000 klientu. Klientu novērtējums, kas ir sākuši lietot Smart-ID, ir ļoti augsts un pozitīvs, un to skaits nepārtraukti pieaug.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Konferencē spriež par modernajām tehnoloģijām un zaļajām idejām

Magda Riekstiņa, Diena,15.11.2022

Tallinā notikušajā konferencē par zaļo domāšanu digitālo tehnoloģiju laikmetā diskutēja uzņēmuma SK ID Solutions valdes priekšsēdētājs Kalevs Pihls (Igaunija), vides aktīviste Mairita Lūse (Latvija) un žurnāliste Goda Raibite (Lietuva).

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektroniskās identitātes risinājumu Smart-ID Latvijā šobrīd lieto vairāk nekā puse iedzīvotāju.

Igaunijā dibinātās kompānijas SK ID Solutions izstrādātais, starptautiskais elektroniskās autentifikācijas risinājums Smart-ID šogad svin savu piekto gadadienu. Šā gada 10. novembrī pieejami dati rāda, ka Latvijā Smart-ID lietotāju skaits sasniedzis 1 036 884, Igaunijā – 653 923, bet Lietuvā – 1 514 454 personas.

«2019. gadā Smart-ID bija populārākais mobilās autentifikācijas risinājums visā Baltijā. 2021. gadā uzņēmuma SK ID Solutions veiktajā aptaujā secināts, ka Smart-ID Baltijas valstu iedzīvotāji vērtē kā visuzticamāko autentifikācijas risinājumu. Uzņēmuma veiktā aptauja arī rāda, ka Latvijā pēdējo trīs gadu laikā šī risinājuma popularitāte pieaugusi par 20%,» sacīts SK ID Solutions sagatavotajā informācijā, kurā arī norādīts, ka Smart-ID ir pazīstams kopumā vairāk nekā 40 valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojas brīdis, kad internetbanku ar kodu karti lietot nevarēs, tādēļ, radinot klientus pie citiem autentifikācijas rīkiem, bankas sākušas pakāpeniski ierobežot tās izmantošanas iespējas.

Tiem klientiem, kam ir viedtālrunis, tiek piedāvātas dažādas aplikācijas, taču tiem, kam šādu ierīču nav, par jauno autentifikācijas līdzekli nāksies maksāt.

Otrā maksājumu pakalpojumu direktīva (PSD2), kas ES valstīm bija jāievieš līdz 2018. gada 13. janvārim, nosaka jaunus internetbankas autentifikācijas noteikumus. Direktīva paredz, ka visām elektroniskajām transakcijām jānodrošina klientu stingrā autentifikācija, kas nozīmē, ka, izmantojot maksājumu pakalpojumus, tajā skaitā, apstiprinot maksājumu transakcijas, jālieto vismaz divi neatkarīgi drošības elementi, turklāt vienam no šiem elementiem ir jābūt unikālam un neatkārtojamam, skaidro Latvijas Bankas eksperti. Pirmie kodu karšu ierobežojumi tika ieviesti jau 2017. gada 1. aprīlī, kad bankām papildus kodu kartei bija jāievieš papildu drošības elementi vai limiti. 2019. gada septembrī stāsies spēkā jauna regula, kas noteiks vēl stingrākas prasības kodu karšu lietošanai. Savukārt no 2019.gada 1.aprīļa starptautiskās maksājumu organizācijas (piemēram, VISA un Mastercard) nepieņems vairs kodu kartes kā bankas karšu interneta pirkumu apstiprinājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc nedēļas «Swedbank» klienti vairs nevarēs autorizācijai izmantot bankas izsniegtās kodu kartes. Līdz ar stingrākām ES prasībām attiecībā uz klientu digitālu autentifikāciju, «Swedbank» pilnībā pārtrauks kodu karšu izmantošanu.

Kopš kodu karšu nomaiņas sākuma 2018. gada augustā uz citiem autentifikācijas rīkiem pārgājuši vairāk nekā 90% klientu. Lielākā daļa klientu izvēlējušies kodu karti nomainīt pret lietotni Smart-ID – šādu klientu īpatsvars jau pārsniedz 620 000. Lai gan migrācijas process no kodu kartēm uz kodu kalkulatoriem vai lietotni Smart-ID notika pakāpeniski, vēl joprojām vairāk nekā 70 tūkstoši klientu atstājuši kodu kartes maiņu uz pēdējo brīdi.

Bankas klienti, kuri vēl nav paspējuši nomainīt kodu karti pret citiem autentifikācijas rīkiem, tiek lūgti to izdarīt šīs nedēļas laikā. Ja kodu kartes netiks nomainītas šīs nedēļas laikā, klientiem jāapzinās, ka no 9.septembra, vienīgā iespēja atjaunot piekļuvi internetbankai būs tikai apmeklējot kādu no «Swedbank» filiālēm. Kodu karti pret Smart-ID lietotni šonedēļ vēl var uzstādīt, neizejot no mājām, jo autorizāciju apstiprināt varēs ar kodu karti, kamēr nākamnedēļ šāda iespēja vairs nebūs pieejama.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Swedbank klienti pārāk kūtri atsakās no kodu kartēm, tāpēc banka būtiski samazinās maksājumu limitus

Db.lv,07.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019.gada 9.septembrī Swedbank pilnībā pārtrauks internetbankas kodu karšu izmantošanu līdz ar stingrākām ES prasībām klientu digitālai autentifikācijai, informē bankas pārstāvji.

Lai novērstu risku, ka daļa klientu nokavē slēgšanas brīdi vai saskaras ar rindām, atliekot pāreju uz pēdējo brīdi, Swedbank kodu kartēm no 2019.gada sākuma tiks būtiski samazināti maksājumu limiti.

No 10.janvāra dienas maksājumu limits, kuru būs iespējams veikt ar kodu karti, būs 100 eiro. No 7.marta dienas maksājumu limits būs 50 eiro, bet no 6.jūnija tas tiks samazināts līdz 20 eiro.

No 14.marta tiks slēgta arī iespēja autorizēties Swedbank mobilajā lietotnē, izmantojot kodu karti. Mobilās lietotnes izmantošanas vide ir viedtālruņi, kuriem jau kopš 2017.gada sākuma ir pieejams bezmaksas digitālais rīks Smart-ID.

To, ka šādas izmaiņas ir starptautiskas, apliecina arī tas, ka nākamā gada 1.aprīlī stāsies vēl viens būtisks, ar Swedbank nesaistīts ierobežojums, kuru noteikušas starptautiskās karšu maksājumu organizācijas, tostarp VISA un Mastercard - kodu kartes kā bankas karšu interneta pirkumu apstiprinājumu vairs nevarēs izmantot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar gaidāmajiem jaunajiem regulējumiem klientu digitālai autentifikācijai, kas vēl vairāk ierobežos kodu karšu lietošanas iespējas, Swedbank uzsāk pakāpenisku pāreju no kodu kartēm «uz citiem mūsdienīgiem līdzekļiem». Pāreja noslēgsies 2019.gada septembrī, un tās laikā klienti saņemšot atbalstu piemērotāko alternatīvu ieguvei.

Kopš pagājušā gada Swedbank klientiem ir pieejama alternatīva Smart-ID, kuru gada laikā sākuši lietot aptuveni 195 000 klientu. Savukārt tiem klientiem, kuriem vēl nav viedierīču Smart-ID lietošanai, banka piedāvāšot atbalstu pārejai uz kodu kalkulatoriem.

2019.gada 14.septembrī stājas spēkā Eiropas Savienības komisijas deleģētā regula 2018/389 attiecībā uz tehniskajiem standartiem par drošu lietotāja autentificēšanu. Tā vēl vairāk pastiprina prasības internetbankas kodu karšu lietošanai, līdz ar to turpmākā to lietošanas pieredze kļūtu ļoti apgrūtinoša un neērta, skaidro kredītiestāde.

Piemēram, uz kodu kartes attēlotie kodi nav dinamiski, proti, tie atkārtojas, ir attēloti vienuviet. Citi autentifikācijas līdzekļi kā Smart-ID un kodu kalkulators nodrošina mainīgos jeb katru reizi citus kodus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Smart-ID risinājumu Baltijā izmanto vairāk nekā 200 tūkstoši cilvēku

Zane Atlāce-Bistere,06.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauno elektroniskās identifikācijas risinājumu Smart-ID, ko izmanto autorizācijai Swedbank un SEB bankas internetbankās, Latvijā izmanto jau vairāk nekā 100 tūkstoši cilvēku, 60 500 cilvēku Lietuvā un 50 000 Igaunijā, informē uzņēmums SK ID Solutions.

Lai piekļūtu savai internetbankai, aprīlī Smart-ID risinājumu izmantoja 50 tūkstoši cilvēku. Maija beigās lietotni izmanto jau vairāk nekā 100 tūkstoši iedzīvotāji. Latvijā Smart-ID, ko radījusi Igaunijas e-identitātes risinājumu kompānija SK ID Solutions, tiek izmantota kā autentifikācijas metode, piekļūstot SEB bankas un Swedbank privātpersonu internetbankām.

«Iepriekš Latvijā principā nav bijušas ērtas elektroniskās identifikācijas sistēmas, tāpēc esam lepni par sasniegtajiem rezultātiem un plānojam aizvien augt. 50 tūkstoši jaunu lietotāju aprīlī un vēl tikpat maijā rāda, ka cilvēki ir gaidījuši sistēmu, lai ērtāk piekļūtu saviem kontiem. Papildu, arī Eiropas Savienības regula nosaka, ka nepieciešama droša autentifikācijas metode, lai piekļūtu internetbanku kontiem. Iesaku pēc iespējas ātrāk pāriet uz Smart-ID risinājumiem, pirms kodu karšu lietošana tiek ierobežota vēl vairāk,» saka SK ID Solutions Biznesa attīstības ar pievienoto vērtību direktore Līsa Lukina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Huawei" vidējās klases "P Smart" sērijas ceturtais modelis "Pro" piedāvā ekrānu bez traucēkļiem un interesantu kameras risinājumu

Jau trešo gadu pēc kārtas Ķīnas tehnoloģiju kompānija "Huawei" iesākusi, laižot klajā gados vai sirdī jaunajiem lietotājiem paredzētu "P Smart" sērijas viedtālruni. 2018.gada celmlauzim gadu vēlāk sekoja "P Smart 2019", vasarā pa vidu iespraucās "P Smart Z" ar inovatīvu izbīdāmu priekšējo fotokameru un tagad saimei pievienojas "P Smart Pro". Kādēļ gan šī vidējās klases ierīce izpelnījusies tik drīzu atjauninājumu un vai tā vispār ir pircēju uzmanības vērta?

Vidējā klase viedtālruņu tirgū ir izplūdusi visos virzienos. Tajā ražotāji pamanās iemānīt gan pablāvas ierīces, kuru galvenais trumpis ir zema cena, gan visnotaļ respektējamus produktus, kas dažās sfērās pat izaicina flagmaņus. Par spīti ambiciozajam vārdam "Pro" nosaukumā, jaunais "P Smart" ir kaut kur pa vidu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

SEB banka uzsāk klientu attālināto identificēšanu ar Smart-ID vai kodu kalkulatoru

Lelde Petrāne,26.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB banka ir ieviesusi jaunu iespēju – klientu attālināto identificēšanu pa tālruni ar Smart-ID aplikācijas vai kodu kalkulatora palīdzību. Tagad klienti, kas sazinās ar banku pa tālruni un vēlas iegūt ar savām finansēm saistīto informāciju, var apliecināt savu identitāti attālināti, ievadot viedtālrunī nepieciešamos datus.

«Līdz šim vienīgā iespēja klientiem identificēties, sazinoties ar banku pa tālruni, bija nosaukt savu paroli, ko klients izvēlējies, atverot savu kontu. Taču daudzos gadījumos ar to ir problēmas, jo klienti šo paroli mēdz piemirst. Tādēļ viedtālruņu aplikācija Smart-ID ir alternatīva, kas ļauj klientiem identificēties ērti – viedtālrunī ievadot savu personas kodu un Smart-ID PIN1 kodu. Savukārt tie, kas izmanto kodu kalkulatoru jeb Digipass, tagad arī var izmantot šo ierīci, lai identificētos attālināti,» skaidro SEB bankas Klientu centra vadītāja Inga Šeninga.

Sazvanot bankas Klientu centru, klients (gan privātpersona, gan juridiskā persona) var identificēties ar Smart-ID aplikāciju, izvēloties attiecīgo tālruņa klaviatūras taustiņu, līdzīgi tam, kā klienti parasti izvēlas sarunas tēmu. To izdarot, klienta viedtālrunī tiks aktivizēts Smart-ID, aicinot ievadīt savu personas kodu un PIN1 kodu. Pēc to ievadīšanas klients tiks savienots ar bankas konsultantu, kas varēs atbildēt uz klienta jautājumiem un sniegt nepieciešamo atbalstu. Līdzīgi identificēties pa tālruni varēs arī kodu kalkulatoru lietotāji – izvēloties iespēju autorizēties ar Digipass, klientiem būs jāievada personas kods un kods no kalkulatora.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Ažiotāža ap kodu karšu nomaiņu rada lielas rindas Swedbank filiālēs

Db.lv,04.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērnā gada nogalē un jaunā gada sākumā AS Swedbank filiālēs gan Rīgā, gan citās pilsētās veidojas lielas rindas, novēroja portāls db.lv.

Bankas pārstāvji norāda, ka tam ir vairāki iemesli, tostarp, gaidāmā kodu karšu izmantošanas pārtraukšana.

«Gadu mija vēsturiski ir aktīvākais laiks visās mūsu filiālēs, jo klienti tad steidz nokārtot savas finanšu lietas – izņemt jauno norēķinu karti (šobrīd tas īpaši aktuāli studentiem) vai apmaksāt sakrājušos rēķinus, kas aktuāli vecākās paaudzes pārstāvjiem, kuri ar internetbanku ir uz jūs,» skaidro Swedbank Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs.

«Šīs ierastās darbības papildina arī Eiropas Savienības komisijas regulas ietekmē notiekošā kodu karšu migrācija – klienti dodas uz filiāli, lai saņemtu kodu kalkulatoru un atbildes uz jautājumiem par Smart-ID,» saka V. Frolovs, kurš uzsver, ka lielākajai daļai klientu kodu kartes dēļ uz filiāli jādodas nav – ja vien īpašumā ir viedtālrunis (Latvijā to ir ap 70% iedzīvotāju), Smart-ID var lejupielādēt katrs pats, kaut vai sēžot savā viesistabas dīvānā un nepieciešamības gadījumā izmantojot internetbankā pieejamās instrukcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Vēl tikai mēnesi internetbankai varēs piekļūt ar kodu kartēm

Zane Atlāce - Bistere,09.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kodu kartes derīgas vēl mēnesi – līdz 10. septembrim, pēc tam pieslēgties internetbankai varēs tikai izmantojot Smart-ID aplikāciju vai kodu kalkulatoru.

Jau vēstīts, ka izmaiņas ieviestas saistībā ar stingrākām Eiropas Savienības (ES) prasībām attiecībā uz klientu digitālo autentifikāciju, lai pasargātu tos no krāpšanas gadījumiem. Lai saglabātu ierasto maksājumu kārtību, klienti tiek aicināti izmantot bezmaksas mobilo lietotni Smart-ID vai kodu kalkulatorus.

Spēkā stājusies ES regula par drošiem tiešsaistes maksājumiem, un tās prasības attiecās arī uz visām Latvijas bankām. Lai veicinātu klientu tiešsaistes autentifikācijas un maksājumu drošību, Luminor no ierastajām kodu kartēm pāriet uz daudz drošākiem autentifikācijas risinājumiem – Smart-ID un kodu kalkulatoriem, informē bankā.

Tā kā pārejas posmā paredzams lielāks klientu apmeklējums Luminor klientu apkalpošanas centros, augusta pēdējā nedēļā un septembra pirmajā nedēļā daži Luminor klientu apkalpošanas centri strādās ilgāk nekā ierasts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektroniskās identificēšanās risinājums Smart-ID Latvijā sasniedzis 300 000 lietotāju. Kopumā Baltijas valstīs ir 650 tūkstoši Smart-ID lietotāju, kas mēnesī veic teju 10 miljonus transakciju.

SK ID Solutions elektroniskās identificēšanās risinājuma Smart-ID uzsāka savu darbību 2017. gada februārī.

«Lietuvā Smart-ID izmanto vairāk kā 200 tūkstoši, savukārt Igaunijā – vairāk kā 150 tūkstoši lietotāju,» saka SK ID Solutions Smart-ID Biznesa attīstības direktore Līsa Lukina (Liisa Lukin).

«Ššobrīd mums jau ir vairāk Smart-ID lietotāju nekā lietotāju, kas izmanto citu autentifikācijas risinājumu – kodu kartes vai kalkulatorus,» teic SEB Latvia valdes loceklis Arnis Škapars.

«Šis pakalpojums ir kļuvis populārs plašai auditorijai. Piemēram, jaunākajam Smart-ID lietotājam ir 8 gadi, vecākajam - 98. Kopš Smart-ID darbības uzsākšanas pieslēgšanās mūsu mobilajai aplikācijai ir ievērojami pieaugusi. Protams, Smart-ID tiek aktīvi izmantota arī citām vajadzībām - pieslēdzoties internetbankai, veicot pirkumus internetā u.c.,» komentē Swedbank valdes loceklis un Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Smart-ID izstrādātājam uzturēšanas darbu laikā notikusi sistēmas kļūme

Lelde Petrāne,14.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB un Swedbank klienti otrdien, 13.jūnijā vairāk nekā stundu saskārās ar Latvijā jaunieviestā Smart-ID darbības traucējumiem. Sazinoties ar kredītiestādēm un uzņēmumu SK ID Solutions, biznesa portāls db.lv noskaidroja, ka problēmas radušās sistēmas izstrādātāju pusē.

«Tie bija īslaicīgi tehniski traucējumi, kas mēdz gadīties jebkurā tehnoloģiskajā risinājumā. Jau vakar viss tika salabots, un Smart-ID atsāka darboties bez traucējumiem,» komentēja Swedbank pārstāve Kristīne Jakubovska. «Smart-ID ieviešana noritēja veiksmīgi – patlaban mūsu bankā vien ir 63 tūkstoši klientu tikai Latvijā, kas lieto Smart-ID. Šādi rādītāji tik īsā laikā apliecina, ka rīks ir noderīgs. Arī tehniski Smart-ID darbojas labi,» norādīja kredītiestādes pārstāve.

Aplikāciju Smart-ID identiskā veidā izmanto gan SEB bankas, gan Swedbank klienti. «Šajā gadījumā kļūme bija notikusi risinājuma izstrādātāju pusē (uzņēmums SK ID Solutions), tādēļ arī SEB bankas klienti vakar saskārās ar Smart-ID darbības traucējumiem. Tie tika novērsti aptuveni pusotras stundas laikā, atjaunojot Smart-ID darbības stabilitāti,» pastāstīja SEB bankas pārstāvis Mārtiņš Panke.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

SEB grupas provizoriskā peļņa pērn Latvijā sasniegusi 80,4 miljonus eiro

Db.lv,26.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB grupa pagājušajā gadā Latvijā, pēc provizoriskiem datiem, guvusi peļņu 80,4 miljonu eiro apmērā, kas ir par apmēram 29% vairāk nekā 2021.gadā, informē bankā.

Bankā norāda, ka gada sākumā tika izveidota vienota apdrošināšanas un ilgtermiņa uzkrājumu grupa Baltijā, tādējādi "SEB Life and Pension Baltic" kļuva par vienīgo "SEB atklātā pensiju fonda" un ieguldījumu pārvaldes sabiedrības "SEB Investment Management" kapitāldaļu turētāju, pārņemot kapitāldaļas no "SEB bankas".

Iekļaujot ietekmi no SEB grupas meitasuzņēmumu pārdošanas reorganizācijā, SEB grupas Latvijā kopējie ieņēmumi 2022.gadā veidoja 148,8 miljonus eiro, bet pamatdarbības peļņa pēc nodokļu nomaksas un uzkrājumiem - 94,4 miljonus eiro.

Bankā arī atzīmē, ka uzkrājumi paredzamiem kredītzaudējumiem pērn samazināti 3,2 miljonu eiro apmērā.

Tāpat bankā informē, ka SEB grupas Latvijā ieņēmumi 2022.gadā pirms ietekmes no meitasuzņēmumu pārdošanas veidoja 134,7 miljonus eiro, kas ir par 25% vairāk nekā 2021.gadā, kamēr grupas izmaksas pirms ietekmes no meitasuzņēmumu pārdošanas veidoja 55,4 miljonus eiro, kas ir pieaugums par 9% salīdzinājumā ar 2021.gadu. Tādējādi SEB grupas peļņa pirms uzkrājumiem pērn bija 79,3 miljoni eiro, kas ir par 41% vairāk nekā pirms gada.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Smart-ID lietotāji turpmāk var legāli parakstīt jebkuru dokumentu

Db.lv,13.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitālā autentifikācijas sistēma Smart-ID ir izgājusi sarežģītu sertifikācijas procesu un saņēmusi augstāko drošības pakāpi - QES. QES ir vienlīdzīgs ar roku rakstītam parakstam, un Smart-ID lietotāji var legāli parakstīt jebkuru dokumentu, un tam jābūt atzītam visā Eiropas Savienībā.

Kopš Smart-ID darbības sākuma tika mēģināts šo risinājumu padarīt vienlīdzīgu ID-kartei vai Mobilajam ID. No šī gada 8. novembra Smart-ID lietotāji var parakstīties ar kvalificētu e-parakstu (QES). Smart-ID ir pirmais digitālā paraksta risinājums Baltijā, kas izgājis sarežģīto tehnisko sertifikāciju, kas balstīta uz Eiropas eIDAS regulējumu.

Pēc nopietnā sertifikācijas procesa Smart-ID tagad tiek atzīts kā kvalificēta paraksta izveides ierīce QSCD. Tas ir visaugstākais līmenis Eiropas Savienībā. QSCD tehniskais risinājums ļauj lietotājiem parakstīt dokumentus ar kvalificētu elektronisko parakstu (QES). Sertifikāciju veica TÜViT.

«Tā bija ilga un noderīga pieredze. Visa mūsu komanda ir laimīga, ka tagad varam saviem klientiem piedāvāt to, ko viņi jau sen ir gaidījuši. Smart-ID kā sertifikācijas produkts tagad pavērs iepriekš nesasniedzamas iespējas. Tas gan e-servisu sniedzējiem, gan lietotājiem pierāda, ka Smart-ID var uzticēties. Tās ir ļoti nozīmīgas izmaiņas visiem Smart-ID lietotājiem,» stāsta Kalevs Fils (Kalev Phil), SK ID Solutions izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

SEB grupas peļņa pirmajā pusgadā Latvijā - 20,545 miljoni eiro

LETA,14.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB grupa šogad pirmajā pusgadā Latvijā guvusi peļņu 20,545 miljonu eiro apmērā, kas ir par 39,8% mazāk nekā 2016.gada attiecīgajā periodā, liecina bankas publiskotā informācija. Savukārt pašas SEB bankas peļņa samazinājusies par 42,9% un šogad pirmajos sešos mēnešos bija 21,624 miljoni eiro.

Vienlaikus bankā aģentūrai LETA atzīmēja, ka, izslēdzot 2016.gada pirmajā pusgadā gūtos vienreizējos ieņēmums no Visa akciju pārdošanas 18,2 miljonu eiro apmērā, SEB grupas pamatdarbības peļņa pēc nodokļu nomaksas un uzkrājumiem 2017.gada pirmajā pusgadā ir par 29% lielāka nekā 2016.gada pirmajā pusgadā, bet bankas peļņa pirms uzkrājumiem augusi par 17%, sasniedzot 24,2 miljonus eiro.

Šogad pirmajos sešos mēnešos SEB grupa Latvijā ir izveidojusi uzkrājumi 385 000 eiro apmērā.

Tāpat bankā informēja, ka SEB grupas Latvijā ieņēmumi 2017.gada pirmajā pusgadā salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu auguši par 2%, sasniedzot 47,58 miljonus eiro, bet izmaksas minētajā laika periodā samazinājušās par 11% - līdz 23,37 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Smart-ID lietotāju skaits visstraujāk pieaug Latvijā

Zane Atlāce-Bistere,04.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas kompānijas SK ID Solutions radīto elektroniskās identifikācijas risinājumu Smart-ID kā autentifikācijas līdzekli izmanto kopumā 300 tūkstoši cilvēku Baltijā, tostarp 160 tūkstoši Latvijā, liecina jaunākie dati. Turklāt lietotāju skaits visstraujāk pieaug Latvijā.

Šobrīd Smart-ID autentificēšanos Latvijā izmanto Swedbank un SEB bankas klienti, bet SK ID Solutions neizslēdz iespēju paplašināties, piedāvājot pakalpojumu citiem Latvijas e-pakalpojumiem.

Tiesa, jaunieviesums neiztiek arī bez kļūmēm - Db.lv jau rakstīja, ka, piemēram, 13.jūnijā SEB un Swedbank klienti vairāk nekā stundu saskārās ar Latvijā jaunieviestā Smart-ID darbības traucējumiem. Sazinoties ar kredītiestādēm un uzņēmumu SK ID Solutions, noskaidtrojās, ka problēmas radušās sistēmas izstrādātāju pusē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

SK ID Solutions mērķē būt visā Eiropā

Anda Asere,03.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā Igaunijas kompānijas AS SK ID Solutions izstrādāto autentifikācijas rīku Smart-ID lieto jau 800 tūkstoši cilvēku.

AS SK ID Solutions vadītājs Kalevs Pihls (Kalev Pihl) uzskata, ka tas ir daudz, jo īpaši, ja to salīdzina ar līdzīgiem autentifikācijas rīkiem. Vairāk nekā 80% ir aktīvie lietotāji, kas to izmanto vairākas reizes mēnesī. Smart-ID var izmantot e-pakalpojumu nodrošināšanai finanšu, izglītības, telekomunikāciju, enerģētikas, mazumtirdzniecības, kā arī dažādu valsts pakalpojumu nodrošināšanai. Tomēr Latvijā Smart-ID ir pazīstams internetbanku lietotājiem.Tas lielā mērā saistīts ar to, ka vairums transakciju notiek finanšu pakalpojumos. «Ja vien nav ļoti, ļoti lēns internets, normālā situācijā 70-80% elektronisko transakciju notiek finanšu pakalpojumu jomā. Tāpēc šis sektors saglabāsies kā mūsu galvenais klients,» viņš teic. Kopumā Smart-ID tagad ir izmantojams aptuveni 120 pakalpojumos, no kuriem 100 ir Igaunijā vai ir saistīti ar Igauniju un var būt pieejami arī Latvijā un Lietuvā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoši Eiropas Savienības komisijas deleģētajai regulai par pastiprinātām prasībām internetbankas karšu izmantošanā, PNB Banka šogad ieviesīs papildu drošības sistēmu internetbankas pakalpojumiem, informē bankas pārstāvji.

Klienti, kuri autorizācijai internetbankā šobrīd izmanto kodu kartes vai SMS-PIN, tiek aicināti pakāpeniski izvēlēties drošākus autorizācijas rīkus.

Pēc PNB Bankas datiem, šobrīd kodu kartes aktīvi izmanto tikai 3% no visiem klientiem, savukārt, lai autorizētos internetbankā ar SMS-PIN - 47%. Jau pagājušajā gadā tika novērota tendence, ka klienti izvēlas drošākus autorizācijas rīkus, vai arī veic maksājumus klātienē, kādā no bankas filiālēm visa Latvijā.

«Lai veicinātu pakāpenisku pāreju uz drošākiem autorizācijas rīkiem, no šī gada 18. marta PNB bankas klientiem, kuri autorizācijai internetbankā izmanto kodu karti, ikdienas norēķinu limits tiks samazināts līdz 20 eiro, bet mēneša limits - līdz 40 eiro. Pārejas periods ieviests, lai mudinātu klientus laicīgi izvēlēties drošus autorizācijas rīkus un neatlikt to uz pēdējo brīdi. Informējam, ka sākot no šī gada 17. jūnija, izmantojot kodu kartes autorizācijai internetbankā, vairs nevarēs veikt maksājumus - tikai pārskatīt kontu izrakstus, lasīt bankas paziņojumus, pieteikt jaunus bankas produktus un tamlīdzīgi,» skaidro PNB Bankas produktu attīstības un pārdošanas departamenta vadītāja Karīna Ribuša - Viļuma.

Komentāri

Pievienot komentāru