Kodu kartes derīgas vēl mēnesi – līdz 10. septembrim, pēc tam pieslēgties internetbankai varēs tikai izmantojot Smart-ID aplikāciju vai kodu kalkulatoru.
Jau vēstīts, ka izmaiņas ieviestas saistībā ar stingrākām Eiropas Savienības (ES) prasībām attiecībā uz klientu digitālo autentifikāciju, lai pasargātu tos no krāpšanas gadījumiem. Lai saglabātu ierasto maksājumu kārtību, klienti tiek aicināti izmantot bezmaksas mobilo lietotni Smart-ID vai kodu kalkulatorus.
Spēkā stājusies ES regula par drošiem tiešsaistes maksājumiem, un tās prasības attiecās arī uz visām Latvijas bankām. Lai veicinātu klientu tiešsaistes autentifikācijas un maksājumu drošību, Luminor no ierastajām kodu kartēm pāriet uz daudz drošākiem autentifikācijas risinājumiem – Smart-ID un kodu kalkulatoriem, informē bankā.
Tā kā pārejas posmā paredzams lielāks klientu apmeklējums Luminor klientu apkalpošanas centros, augusta pēdējā nedēļā un septembra pirmajā nedēļā daži Luminor klientu apkalpošanas centri strādās ilgāk nekā ierasts.
Tomēr banka uzsver, ka, lai lejupielādētu aplikāciju, nav nepieciešams doties uz klientu apkalpošanas centru – to katrs var izdarīt pats jebkurā sev ērtā laikā un vietā.
Ja klientam nav viedtālruņa vai viņš nolēmis Smart-ID lietotni neizmantot, pieslēgties internetbankai, kā arī veikt maksājumus iespējams arī ar kodu kalkulatoru, ko var iegādāties Luminor klientu apkalpošanas centros.
Klienti, kas savlaicīgi nenomainīs autentifikācijas rīkus, sākot ar 10. septembri nevarēs piekļūt savai internetbankai vai mobilajai bankai, nevarēs parakstīt maksājumu uzdevumus, kā arī veikt tiešsaistes maksājumus ar karti tirdzniecības vietās, kas piedalās starptautiskā drošības programmā «Verified by Visa» (apstiprināts ar VISA), brīdina banka.
SEB banka informē, ka šobrīd, lai pieslēgtos internetbankai un apstiprinātu maksājumus, kā vienīgo autorizācijas līdzekli tās vēl izmanto mazāk nekā 1% aktīvo SEB bankas internetbankas lietotāju. Vairākums kā autorizācijas līdzekli izmanto bezmaksas lietotni Smart-ID savā viedtālrunī.
«Mēneša laikā aktīvo internetbankas lietotāju skaits palielinās par aptuveni 8%, kas nozīmē, ka klienti arvien vairāk novērtē iespēju saņemt sev nepieciešamos pakalpojumus attālināti, sev ērtā laikā un vietā. Līdz ar to ļoti būtiski, lai jau savlaicīgi būtu izvēlēts cits autorizācijas līdzeklis – Smart-ID vai kodu kalkulators. Īpaši tiem klientiem, kuriem kodu karte joprojām ir vienīgais autorizācijas līdzeklis, bet šādu klientu nu jau ir mazāk nekā 1% no kopējā aktīvo internetbankas lietotāju skaita», skaidro SEB bankas Digitālās attīstības vadītājs Iļja Nogičevs.