Līdz ar gaidāmajiem jaunajiem regulējumiem klientu digitālai autentifikācijai, kas vēl vairāk ierobežos kodu karšu lietošanas iespējas, Swedbank uzsāk pakāpenisku pāreju no kodu kartēm «uz citiem mūsdienīgiem līdzekļiem». Pāreja noslēgsies 2019.gada septembrī, un tās laikā klienti saņemšot atbalstu piemērotāko alternatīvu ieguvei.
Kopš pagājušā gada Swedbank klientiem ir pieejama alternatīva Smart-ID, kuru gada laikā sākuši lietot aptuveni 195 000 klientu. Savukārt tiem klientiem, kuriem vēl nav viedierīču Smart-ID lietošanai, banka piedāvāšot atbalstu pārejai uz kodu kalkulatoriem.
2019.gada 14.septembrī stājas spēkā Eiropas Savienības komisijas deleģētā regula 2018/389 attiecībā uz tehniskajiem standartiem par drošu lietotāja autentificēšanu. Tā vēl vairāk pastiprina prasības internetbankas kodu karšu lietošanai, līdz ar to turpmākā to lietošanas pieredze kļūtu ļoti apgrūtinoša un neērta, skaidro kredītiestāde.
Piemēram, uz kodu kartes attēlotie kodi nav dinamiski, proti, tie atkārtojas, ir attēloti vienuviet. Citi autentifikācijas līdzekļi kā Smart-ID un kodu kalkulators nodrošina mainīgos jeb katru reizi citus kodus.
Kodu karšu izmantošana Swedbank digitālajos kanālos tiks pilnībā slēgta 2019.gada septembrī. Pāreja notiks pakāpeniski: no šā gada 12.jūnija kodu karte vairs netiks izsniegta jaunajiem klientiem, savukārt no 12.septembra netiks atjaunotas esošās kodu kartes vai to paroles. Savukārt no 2019.gada 1.aprīļa, līdz ar Globālās maksājumu standartu institūcijas EMVCo prasībām, internetbankas kodu karšu kodi vairs netiks pieņemti kā autentifikācijas līdzeklis, veicot apmaksu internetā par pirkumiem ar bankas maksājumu kartēm (tostarp Mastercard un VISA) vietnēs, kas atbilst drošības 3D Secure principiem.
Swedbank izsniegtās kodu kartes vairs netiks izmantotas Swedbank digitālajos kanālos no 2019.gada septembra, un pārejas laikā visiem klientiem tiks nosūtītas individuālas ziņas.
Kodu karšu lietošanas pirmie ierobežojumi ES regulējumu ietvaros Latvijā stājās spēkā jau 2017. gada pavasarī, kad Swedbank kā pagaidu risinājumu ieviesa papildu identifikācijas līdzekli – SMS ar drošības kodu.
Vadims Frolovs, Swedbank Klientu servisa pārvaldes vadītājs, komentē: «Kodu kartes ir pagājušā gadsimta izgudrojums – Latvijā tās parādījās pirms vairāk nekā 20 gadiem, kad internetbanku un pakalpojumu lietošana internetā bija tikai pašos aizmetņos. Risinājumi un paradumi ir būtiski mainījušies.»