Igaunijas kompānijas SK ID Solutions radīto elektroniskās identifikācijas risinājumu Smart-ID kā autentifikācijas līdzekli izmanto kopumā 300 tūkstoši cilvēku Baltijā, tostarp 160 tūkstoši Latvijā, liecina jaunākie dati. Turklāt lietotāju skaits visstraujāk pieaug Latvijā.
Šobrīd Smart-ID autentificēšanos Latvijā izmanto Swedbank un SEB bankas klienti, bet SK ID Solutions neizslēdz iespēju paplašināties, piedāvājot pakalpojumu citiem Latvijas e-pakalpojumiem.
Tiesa, jaunieviesums neiztiek arī bez kļūmēm - Db.lv jau rakstīja, ka, piemēram, 13.jūnijā SEB un Swedbank klienti vairāk nekā stundu saskārās ar Latvijā jaunieviestā Smart-ID darbības traucējumiem. Sazinoties ar kredītiestādēm un uzņēmumu SK ID Solutions, noskaidtrojās, ka problēmas radušās sistēmas izstrādātāju pusē.
« Lietotāju skaits visstraujāk pieaug Latvijā, jo vēl nesen šeit nebija vienkāršu un drošu elektroniskās autentificēšanās risinājumu. Smart-ID ir spēcīga divu faktoru autentificēšanās e-servisos, kurai pateicoties iespējams risināt klientu nepieciešamības tiešsaistē. Mūs priecē Smart-ID attīstība un esam atvērti sadarbības piedāvājumiem Latvijā, palielinot servisu skaitu, kuros var izmantot šo risinājumu,» stāsta SK ID Solutions Biznesa attīstības ar pievienoto vērtību direktore Līsa Lukina (Liisa Lukin).
«Smart-ID lietošanas pieauguma temps ir labākais apliecinājums tam, ka šāds risinājums bija gaidīts un atbilst mūsdienu klientu vajadzībām un paradumiem,» secina Swedbank Digitālo pakalpojumu daļas vadītāja Latvijā Diāna Dubova.
«Redzam, ka Smart-ID pārliecinoši kļūst par mūsu klientu primāro un galveno autorizācijas līdzekli internetbankas lietošanā, bet kodu kartes varam atstāt mājās, jo vairs nav vajadzības tās vienmēr nēsāt līdzi makā,» saka SEB bankas valdes loceklis Arnis Škapars.