Šobrīd vairāk nekā 50 starptautiskajos biznesa pakalpojumu centros (SBPC) Latvijas galvaspilsētā strādā apmēram 15,5 tūkstoši cilvēku, 2030. gadā šis skaitlis varētu sasniegt pat 38 tūkstošus, liecina SIA Colliers International Advisors dati.
Starptautiskā komunikācija un starptautisku biznesu piesaiste pašlaik ir viena no Rīgas galvenajām prioritātēm, stāsta Rīgas Investīciju un tūrisma aģentūras (Live Riga) direktora p.i. Rolands Bogdanovs. Viņš atzīmē, ka pašlaik Live Riga kopā ar Colliers strādā pie kopīgas stratēģijas izveides, lai tuvāko gadu laikā galvaspilsētai piesaistītu pasaules līmeņa spēlētājus, kas uzlabotu gan kopējo dzīves līmeni, gan Rīgas pievilcību citu investoru acīs.
Maina prioritātes
Rīga starptautiskā mērogā joprojām ir kā apslēptais dārgums, jo līdz šim mums vēl nav izdevies izmantot visu pilsētas potenciālu ārvalstu investīciju piesaistē, atzīst R. Bogdanovs. “Tas ir stāsts par attieksmi, proaktivitāti un prioritātēm, kas iepriekšējā RD sasaukuma laikā nebija saistītas ne ar starptautisko investoru piesaisti, ne ar pilsētas starptautisko pozicionēšanu. Rīgas oficiālā mājaslapa pat nebija pieejama angļu valodā, arī komunikācija sociālajos tīklos nebija uz biznesu orientēta, turklāt galvenokārt notika tikai latviešu un krievu valodā. Bija citi prioritārie tirgi un nozares, kā rezultātā Rīgas vārds globālā mērogā neizskanēja tik skaļi, cik gribētos. Šobrīd Rīgas starptautiskā komunikācija ir mūsu prioritāte,” skaidro RD pārstāvis.
Viņš atzīmē, ka to ārvalstu uzņēmēju, kuri jau darbojas Rīgā, apmierinātība arvien pieaug, kas ir labs rādītājs un signāls arī citiem investoriem. “Vidēji gadā šo uzņēmumu darbinieku skaits palielinās par apmēram 10%. Piemēram, SEB Global Services ir paziņojuši, ka nākamajā gadā viņi plāno savu darbinieku skaitu Rīgā palielināt pat par 300 darbiniekiem jeb 20%. Rīgas tirgum šogad ir pievienojušies arī vairāki citi nozīmīgi spēlētāji, piemēram, Swisscom un Norwegian Air. Tas nāk par labu Rīgas starptautiskajai pozicionēšanai, jo, ja jauns uzņēmums pievienojas mūsu tirgum, tad tas automātiski kļūst par mūsu pilsētas daļu un mēs Rīgas tēlu veidojam kopīgi. Nesen kopā ar Rīgas mēru tikāmies arī ar beļģu investoriem, kas apsver iespēju investēt Rīgā,” teic R. Bogdanovs, piebilstot, ka pašvaldības vadības iesaiste šādos tikšanās procesos ir ļoti svarīga.
“Lai ārvalstu investori vispār nonāktu līdz idejai par biroja atvēršanu Rīgā, liela uzmanība jāvelta arī tēla veidošanai – gan publiski, gan tikšanās laikā. Tas nav stāsts tikai par skaitļiem un salīdzināmajiem rādītājiem, bet arī par personalizēto pieeju un attiecību veidošanu. Investoram ir jājūtas gaidītam un piederīgam. Laimīgā kārtā vairāki domes deputāti, mērs un vicemēri aktīvi iesaistās šajā procesā, kas to visu padara pārliecinošāku. Bieži no investoriem gadās dzirdēt pozitīvas atsauksmes par pilsētas mēru, atzīstot, ka mums ir paveicies ar tik dinamisku un uz biznesu orientētu vadītāju,” secina R. Bogdanovs.
Visu rakstu lasiet 14.decembra žurnālā Dienas Bizness!
ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!