«Es par šo tēmu negribētu runāt,» tā uz jautājumu, vai vagonbūves rūpnīcas celtniecības darbu pasūtītāja akciju sabiedrība «UVZ Baltija» nekavē norēķinus, laikrakstam Zemgales Ziņas atbildējis teritorijas sagatavotāja uzņēmuma SIA «Lemminkainen Latvija» darbu vadītājs Andris Paeglītis. No komentāriem atsakās arī pati vagonbūves giganta kompānija, gan uzsverot – pēc neliela pārtraukuma darbi atsākti.
«Visi darbi objektā Aviācijas ielā 2 un 2a notiek pēc grafika,» laikrakstam skaidrojis «UVZ Baltija» direktora vietnieks būvniecības jautājumos Andris Vaišļa. Uz lūgumu komentēt Zemgales Ziņu rīcībā nonākušo informāciju, ka UVZ vagonbūves projekts janvārī uz laiku apturēts, jo kompānijai radušās finanšu grūtības un tā nav norēķinājusies ar pāļu dzinēju somu uzņēmumu «Lemminkainen Latvija», A.Vaišļa atbildējis: «Ņemot vērā to, ka akciju sabiedrība «UVZ Baltija» ir liela un sevi cienoša kompānija, mēs nekomentējam baumas.»
Tomēr uzņēmuma vadības pārstāvis apliecinājis, ka no 6. līdz 16. janvārim darbi uz desmit dienām tiešām apstādināti. Šajā periodā pāļi nav dzīti, jo kādreizējās Jelgavas Cukurfabrikas teritorijā apmēram trīs metru dziļumā esot atrastas betona konstrukcijas, kas nav atzīmētās nevienā plānā, un tādas bijušas aptuveni 400 kvadrātmetru platībā. «Šajā laikā mūsu projektētāji veica betona konstrukcijas izpēti, kā arī pieņēma lēmumu par konstrukciju demontāžu. No 20. janvāra ir atsākti visi pāļu dzīšanas darbi,» uzsvēris A.Vaišļa.
Pēdējā mēneša laikā «UVZ Baltija» zemesgabalā tiek izbūvētas dzelzceļa sliedes, rit betonēšanas darbi, tiek gatavotas metāla konstrukcijas un vilkts gāzesvads. Ar mērķi ražot dzelzceļa vagonus, tos remontēt un veikt apkopi «UVZ Baltija» pērn gada sākumā par 1,35 miljoniem eiro no akciju sabiedrības «Jelgavas cukurfabrika» nopirka 13,6 hektārus zemes rūpnīcas celšanai, atgādina Zemgales Ziņas.
Ieliekot būves pamatakmeni, kompānijas vadība pērn jūnija sākumā rēķinājusi, ka līdz pilnīgai rūpnīcas nodošanai ekspluatācijā paies vismaz 15 – 18 mēnešu. Kopumā «UVZ Baltija» plāno investēt ap 20 miljoniem eiro, pēc projekta pabeigšanas nodarbinot vismaz 200 strādājošo.