Transports un loģistika

Arī vietējie vilcienu ražotāji apņēmības pilni startēt jaunajā elektrovilcienu iepirkumā

Dienas Bizness,05.10.2015

Jaunākais izdevums

Nolikumu par jauno elektrovilcienu iepirkumu izņēmuši jau 16 vagonbūves uzņēmumi, to vidū ir arī pašmāju. Latvijas vilcienu ražotāji gan nav tik pieredzējuši, lai vieni startētu elektrovilcienu iepirkumā, tāpēc ir gatavi sadarboties ar lielākiem nozares spēlētājiem, un konkursa nolikums neliedz piedalīties uzņēmumu apvienībām, tāpēc vietējie arī neslēpj gatavību iesaistīties, pirmdien raksta laikraksts Diena.

Rīgas Vagonbūves rūpnīcas (RVR) valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts Dienai teic, ka ir iepazinies ar iepirkuma nolikumu un uzņēmums plāno piedalīties konkursā. Protams, ne viens pats, jo tiek prasīta lielāka pieredzes bagāža tieši elektrovilcienu ražošanā. Tiesa gan, G. Kamarūts izvairīgi runā par to, ar kuru uzņēmumu konkrēti RVR varētu kopā startēt, bet sarunas notiekot.

Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcas (DLRR) valdes loceklis Aivars Keskula atklāja, ka iepirkuma nolikumu uzņēmums ir izņēmis. «Pagaidām vēl neesam izlēmuši, vai piedalīsimies, vēl tikai vērtējam visas tehniskās prasības. Mūsu portfolio līdz šim tāda produkta nav bijis,» skaidro A. Keskula. DLRR varētu sadarboties ar Skinest Group, kuram šāda pieredze jau ir. «Tā būtu tehnoloģiju pārnese no viena uzņēmuma uz otru. Tādā veidā mēs dotu darbu tūkstošiem Latvijas iedzīvotāju,» viņš piebilst.

Arī satiksmes ministrs Anrijs Matīss (Vienotība) uzsver, ka mūsu ražotāji varētu būt gatavi izpildīt atsevišķus darbus: «Neesmu pārliecināts, ka tie vieni paši būtu spējīgi uzbūvēt vilcienus no sākumā līdz beigām, jo nav vajadzīgās pieredzes. Otrkārt, nav arī prototipa tādam vilcienam, ko mēs uzskatītu par modernu un mūsdienīgu. Mūsu uzņēmējiem ir iespējas ar kādu no lielajiem ražotājiem pieteikties konkursā. Ja darbi tiktu veikti Latvijā, tas, protams, būtu ļoti apsveicami – tas dotu darbu ne tikai vietējiem iedzīvotājiem, bet zināmā mērā atjaunotu vilcienbūves tradīcijas Latvijā.»

Ministrs arī uzskata, ka konkursa nolikums ir sagatavots pietiekami plašs, lai varētu pieteikties ļoti dažāds pretendentu loks.

Plašāk lasiet rakstā Uz sliedēm – ražots Latvijā pirmdienas, 5.oktobra laikrakstā Diena (5.lpp)!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) lēmis atļaut AS Pasažieru vilciens (PV) turpināt iepirkumu par 32 jaunu piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi, liecina IUB informācija.

IUB šā gada oktobra beigās saņēma divu uzņēmumu - Hyundai Rotem Company un AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca - sūdzības par PV izsludināto iepirkumu.

Pēc abu uzņēmumu sūdzību uzklausīšanas IUB nolēma atļaut PV turpināt iepirkumu.

IUB norāda, ka abu uzņēmumi iesniegumi par PV rīkotās sarunu procedūras kandidātu atlases nolikumā iekļautajām prasībām ir nepamatoti.

Rezultātā IUB lēma atļaut PV turpināt iepirkuma procedūru, slēgt iepirkuma līgumu sarunu procedūrā Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība un atstāt spēkā sarunu procedūras kandidātu atlases nolikumā iekļautās prasības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Rīgas vagonbūves rūpnīca iekaro NVS valstu tirgus

Egons Mudulis,22.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizē elektrovilcienus Azerbaidžānai; ražos tramvajus Ufai

Līdztekus dīzeļvilcienu modernizācijai VAS Pasažieru vilciens (PV) vajadzībām AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) iesaistījusies arī citos projektos, par kuriem intervijā Dienas Biznesam stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Cik tālu pavirzījies RVR iecerētais – jauns vilciena modelis, zemās grīdas tramvajs – gada laikā kopš DB intervijas ar RVR 100% akciju īpašnieka SIA East-West Industrial Group valdes locekli Eduardu Bozi?

Ja skatāmies laika periodu nedaudz vairāk par gadu, ir realizēti jaunbūves projekti, piemēram, šaursliežu vilciens (Novij Afon alu tramvajs) vienā eksemplārā, un garantijas laikā nav bijušas nevienas reklamācijas. Protams, pamatlieta, pie kā strādājam, ir dažādi modernizācijas projekti. Viens no pēdējiem ir Azerbaidžānas dzelzceļam domātie pieci četrvagonu elektrovilcieni. Trīs vilcieni jau atrodas Baku, tuvākajā laikā tiks nosūtīti arī pārējie. Izaicinājums bija piegādāt pirmo vilcienu līdz Eiropas spēļu sākumam. Šī gada sākumā vienojāmies ar klientu, un pirmie divi sastāvi tika piegādāti jūnija pirmajās dienās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vairāk nekā 30 jaunos elektrovilcienus piegādās spāņu Talgo

Egons Mudulis,21.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā trīs gadus ilgušais VAS Pasažieru vilciens (PV) elektrovilcienu iepirkums noslēdzies ar spāņu ražotāja Patentes Talgo S.L.U (Talgo) uzvaru. Aiz strīpas palika Stadler Polska Sp. z.o.o., Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. un ŠKODA VAGONKA a.s.

Par to nule kā medijiem paziņoja PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis. Uzvarētājs piedāvājis ekonomiski izdevīgāko vilcienu cenu – 225,3 milj. eiro ‒ visā to paredzētajā ekspluatācijas laikā jeb 35 gados. Iepirkumā paredzēts iegādāties 32 elektrovilcienus ar 450 pasažieru vietām katrā.

Trešais konkurss (kurš noslēdzies ar uzvarētāja paziņošanu) vilcienu sāgā līdzīgi iepriekšējiem gan ievilkās. Uzsākot iepirkuma procedūru 2015. gada septembrī, toreizējais PV vadītājs Andris Lubāns norādīja: «Vēlamais vilcienu piegādes laiks ir 2016. gads, bet pēdējais vilciens jāpiegādā ne vēlāk kā 36 mēnešu laikā kopš līguma noslēgšanas.» Kā «pateicību» par iepirkuma novešanu līdz otrai kārtai, kur tehniskos piedāvājumus iesniedza četri no pieciem pretendentiem, kas kvalificējās (neskaitot SIEMENS AG un SINARA GROUP kopuzņēmumu ООО «Уральские локомотивы»), A. Lubāns konkursā uz valdes priekšsēdētāja amatu pērnā gada oktobrī saņēma vilka pasi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rail Baltica lidostas projekta daļa varētu izmaksāt 250-280 miljonus eiro

Monta Glumane,05.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir sācies Rail Baltica būvniecības posms.

Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā – SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas - izsludinājis starptautiska konkursa 1. posmu - kandidātu atlasi - ar mērķi iegūt augsti kvalificētus, iepirkuma prasībām atbilstošus būvdarbu veicējus Rail Baltica stacijas ēkas starptautiskajā lidostā «Rīga», estakādes, piebraucamo ceļu, uzbēruma, 6 km sliežu ceļa posma un pārvada pār K. Ulmaņa gatvi izbūvei.

Starptautiskais konkurss plānots divās kārtās. Pirmajā kārtā notiks kandidātu atlase, kas tiek plānota 2020. gada janvārī. Otrajā kārtā paredzēta kandidātu sagatavoto piedāvājumu iesniegšana un sarunas, lai 2020. gada beigās noslēgtu līgumu un 2021. gadā uzsāktu būvdarbus. Šobrīd tiek lēsts, ka iepirkuma summa varētu būt 250 – 280 miljonu eiro robežās. Summa tiks precizēta, izsludinot 2. posmu. Finansējums, tāpat kā visā projektā, tiek saņemts attiecīgiem darbu posmiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Iesniegta sūdzība iepirkumā par Rail Baltica stacijas būvniecību lidostā Rīga

LETA,10.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iesniegta sūdzība iepirkumā par dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" stacijas būvniecību starptautiskajā lidostā "Rīga", liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Sūdzību iesniegusi personu apvienība "B.S.L. Infra".

Sūdzības izskatīšanas termiņš vēl nav noteikts.

"Rail Baltica" projekta ieviesēju Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāve Rita Voronkova sacīja, ka uzņēmumam nav informācijas par sūdzības iemesliem, taču pieļāva iespēju, ka ar sūdzību personu apvienība "B.S.L. Infra" mēģina iegūt papildu laiku tehniskā un finanšu piedāvājuma iesniegšanai.

"Iepirkuma otrās kārtas dalībnieki ir starptautiski uzņēmumi, kuri ļoti aktīvi interesējas par specifikācijām un citiem nosacījumiem. Ņemot vērā, ka sazināšanās ar starptautiskiem uzņēmumiem ir ilgāka, mēs jau iepriekš pagarinājām piedāvājumu iesniegšanas termiņus. Iespējams, ka tagad tiek mēģināts iegūt vēl papildu laiku," skaidroja Voronkova.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Izsludināts iepirkums Rail Baltica Salaspils kravu pārkraušanas termināla projektam

Zane Atlāce - Bistere,07.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA «Eiropas dzelzceļa līnijas» izsludinājusi iepirkumu par Rail Baltica kravu pārkraušanas termināļa Salaspilī būvniecības ieceri un precizējošas ietekmes uz vidi novērtējumu, informē Satiksmes ministrijā.

Konkurss norisināsies divos posmos – kandidātu atlase un uzaicināto kandidātu iesniegto pieteikumu piedāvājumu vērtēšana, kam sekos līguma slēgšanas tiesību piešķiršana. Pieteikumus var iesniegt tikai elektroniski EIS e-konkursu apakšsistēmā līdz 2019.gada 20.septembrim.

Paredzēts, ka Salaspils kravu pārkraušanas termināļa teritorija aptuveni 150 ha platībā robežosies ar Rail Baltica pamatlīniju aptuveni 7 km garumā. Tajā būs gan Eiropas standarta sliežu platuma (1435 mm) infrastruktūra, gan viens 1520 mm sliežu ceļa savienojums. Projekta termināļa veiksmīgs risinājums nodrošinās Rail Baltica Salaspils Intermodālā Loģistikas Centra aptuveni 500 ha plašās teritorijas turpmāko attīstību.

Komentāri

Pievienot komentāru