Apģērbu zīmola Bookish mērķauditorija ir lasītāji – cilvēki, kuri mīl grāmatas, novērtē ar tām saistītus aksesuārus
Ideja par krekliņiem ar zīmējumiem, kurus iedvesmojušas labas grāmatas, SIA Bookish īpašniecei Grietai Baulai radās, vērojot uzrakstus uz citiem krekliņiem, kas nereti šķiet bezpersoniski. Sākumā viņai bija doma uz krekliņiem likt citātus, bet, pētot ar šo ieceri saistītos aspektus rūpīgāk, radās jautājumi par autortiesībām. «Tad sapratu, ka negribu drukāt uz krekliņiem to, ko citi jau ir radījuši, tāpēc sāku zīmēt ainas no grāmatām,» stāsta Grieta.
Kopš vasaras sākuma Grieta ir izstrādājusi 13 krekliņu dizainus. Viņai ir pilna galva ar idejām nākamajiem krekliņiem, šobrīd grāmatu saraksts pārsniedz simtu. Viņa gribētu, lai būtu krekliņi ar zīmējumiem no visa veida literatūras, pārstāvot dažādus žanrus, autorus, valstis. «Gribētos vairāk virzīties uz ārzemēm. Jāsaprot, kas ir lielākās lasītāju tautas un kas viņus interesē,» teic Grieta. Viņai ir arī saraksts ar latviešu autoru darbiem, ko viņa vēlētos iedzīvināt krekliņos.
Viena jauna dizaina sagatavošana prasa diezgan daudz laika. «Nav tā, ka piesēžos pie galda un nolemju kaut ko uzzīmēt. Man vajag, lai ideja atnāk pati. Citādi var just, ka zīmējums rezultātā ir samocīts. Ja ir ideja, tālākais ir tikai dažu stundu jautājums – apsēžos un uzzīmēju,» viņa stāsta. Tomēr, kopš sākta produkcijas tirdzniecība, Grietai atliek mazāk laika veidot jaunus dizainus, jo daudz laika «apēd» dažādas administratīvas lietas – sazvanīšanās ar veikaliem, sarakstīšanās ar pircējiem, saziņa ar apdrukas uzņēmumu u.tml. «Tas daļēji noēd radošumu, bet es saņemu pretī pircēju prieku, tāpēc esmu līdzsvarā,» viņa saka.
Visu rakstu Krekliņi grāmatu mīļiem lasiet 23. novembra laikrakstā Dienas Bizness.