Mazdrusciņ veiksmes, saprātīgas uzdrīkstēšanās un «viendabīga konsistence» kolektīvā.
Vienmēr saskatīt labo, bet kļūmes uztvert ar humoru, sajust otra plecu un izšķirošos lēmumus pieņemt kopīgi. Ja reiz kas sākts, tad jāpadara līdz galam un kārtīgi. Uzskaitot atziņas, kas izriet no sarunas ar SIA Matss dibinātāju Valdi Pakuli, tās nedaudz izklausās pēc receptes no pavārgrāmatas. Tā laikam nav nejaušība, jo receptes ir šā uzņēmuma pamats, – SIA Matss ir maizes un konditorejas izstrādājumu ražotne. Ģimenes uzņēmums, kurā Valdis uzņēmies administratīvo darbu, bet viņa sieva Larisa Pakule – viena no nedaudzajām sertificētajām maizniekmeistarēm Latvijā – rūpējas par produkcijas noietu. Valdis plāno nākotni, bet izšķirošos lēmumus abi pieņem kopīgi. Uzņēmuma un ģimenes stratēģiskais mērķis ir vienkāršs – ilgtermiņa stabilitāte.
SIA Matss ir arī viena no Latvijas kapitālsabiedrībām, kuras produkcija veiksmīgi iekarojusi dažādus ārvalstu tirgus. Jau 2003. gadā skrundenieku cepumi ceļoja uz ASV. Tagad uz Izraēlu ceļo pat maize. Tās uzglabāšanas termiņš ir seši mēneši, taču to panāk nevis ar mākslīgām piedevām, bet ar... pasterizēšanu. Jaunu produktu un jaunu tehnoloģiju idejas Pakuļu ģimenes uzņēmumā virmo nepārtraukti. Patlaban tiek plānots ražot maizi tiem, kuri apsēsti ar veselīgu ēšanu. Valdis Pakulis uzskata – Latvijas izaugsme ir atkarīga no valsts atbalsta stiprām, izglītotām un uzņēmīgām ģimenēm. «Kad pabraukā pa pasauli, tad lielākā daļa ilglaicīgu uzņēmumu ir ģimenes bizness,» pamato V. Pakulis. Savā nozarē viņš nākotni saredz nišas produktos. «Ārzemēs tirgus ir liels, un lielie kombināti nav ieinteresēti ražot maza apjoma, īpašus produktus,» viņš skaidro. Turklāt eksports nozīmē to, ka nav jākonkurē ar kaimiņu Latvijā.
Visu rakstu lasiet 26. aprīlī laikraksta Dienas Bizness pielikumā Saldo.