«Jau no rīta plaukti, kur izvietoti jēlas gaļas produkti, ir noķēpāti ar asinīm, izskatās, ka tie nav tīrīti jau ilgāku laiku. Arī grīda veikalā ir netīra,» portālam staburags.lv par Aizkrauklē esošo Supernetto veikalu stāstījusi kāda lasītāja. Rimi Latvia gan šādu informāciju noliedz un pieļauj iespēju, ka tā ir bijušo darbinieku atriebība.
«Dažreiz iepērkos Supernetto veikalā Aizkrauklē. Pēdējā laikā pārsteidz tur valdošā netīrība. Tā kā pati strādāju uzņēmumā, kas saistīts ar pārtikas realizāciju un apstrādi, zinu, ka tīrības prasības ir ļoti augstas. Šķiet, ka uz Aizkraukles Supernetto veikala darbiniekiem un vadītājiem tas neattiecas. Jau no paša rīta tur valda liela nekārtība, saprotu, ka darbiniekiem jāpaspēj salikt preces plauktos, bet pārsteidz tas, ka jau no rīta plaukti, kur izvietoti jēlas gaļas produkti, ir noķēpāti ar asinīm, izskatās, ka tie nav tīrīti jau ilgāku laiku. Arī grīda veikalā ir netīra. Ievēroju, ka darbinieks, kas kārtoja preces plauktos, bija dubļainos apavos. Neesmu pārliecināta, ka te vispār kāds mazgā rokas. Pati strādāju Rīgā, tur nevienā veikalā nav tādas nekārtības, pat tirgus paviljonos ir tīrāks. Saprotu, ka visi tagad vēlas ietaupīt un veikalos ir maz strādājošo, bet vai tas ir attaisnojums? Šāda netīrība apdraud pircēju veselību. Veikalā ir daudz nefasētu pārtikas produktu. Gaļas produkti ir iepretim augļu stendam, netālu no tiem ir arī cepumi un dārzeņi,» liecina portālā publicētā lasītājas vēstule.
Pēc tās izlasīšanas db.lv sazinājās ar Rimi Latvia pārstāvi Daci Valneri, lūdzot komentēt aprakstīto situāciju. «Mūsu novērojumi neapstiprina šajā vēstulē pausto informāciju. To apliecina gan mūsu, gan PVD [Pārtikas un veterinārā dienesta] pārbaužu rezultāti. Arī veikala kopējais iekārtojums ir visām prasībām atbilstošs, piemēram, sveramie cepumi ir izvietoti kastēs ar vākiem. Turklāt lielākā daļa pārtikas produktu, piemēram, visa veida gaļa, pieejami tikai fasētā (nevis kā minēts vēstulē - nefasētā) veidā,» stāstīja uzņēmuma pārstāve.
«Sanitāro prasību ievērošanu veikalos kontrolē gan atbildīgā valsts institūcija - PVD, gan papildus kā pārtikas aprites uzņēmums to nodrošinām arī sava uzņēmuma iekšējās pārbaudēs. Sanitārās prasības, kādas ik dienu ir jānodrošina ikvienam mūsu tirdzniecības tīkla veikalam, esam skaidri definējuši mūsu uzņēmuma paškontroles nosacījumos. Un, protams, mūsu interesēs ir uzturēt savus veikalus tīrus un kārtīgus, lai pircējiem būtu patīkami pie mums iepirkties un lai tiktu ievēroti visi pārtikas kvalitātes un drošuma kritēriji. Katru veikalu regulāri apmeklē atbildīgais veikalu reģiona vadītājs, kas novērtē veikala darbību. Supernetto Aizkraukle veikalā reģiona vadītājs ierodas vidēji reizi nedēļā, un šādas nekārtības nav konstatējis,» apgalvoja Valnere.
PVD šā gada laikā Supernetto Aizkraukle veikalā esot veicis četras pārbaudes, un to rezultātā nav konstatēti pārkāpumi, kas apdraudētu pārtikas nekaitīgumu un drošību.
Sarunā ar db.lv Rimi Latvia pārstāve arī stāstīja, ka uzņēmumam ir sava versija par konkrēto vēstuli. Pirms kāda laika no darba šajā veikalā par pārkāpumiem esot atlaisti darbinieki, kuri aizejot draudējuši, ka vieglas dienas šo veikalu negaida. Tādēļ uzņēmums pieļauj, ka vēstulei un darbinieku draudiem varētu būt saistība.
Runājot vispārīgi, Valnere akcentēja: «Atbildīgā persona par kārtību veikalā ir veikala vadītājs, tādēļ situācijā, ja pircējs veikalā ir pamanījis kādas nepilnības, noteikti aicinām vērsties pie viņa. Tāpat mūsu pircēju atsauksmēm ir pieejams bezmaksas informatīvais tālrunis 8000180.»
Rimi Latvia tirgū pārstāvēts ar Rimi un Supernetto veikaliem.