Bezmaksas sabiedriskā transporta izmaksas Rīgā ir grūti aprēķināmas un tās atkarīgas no vairākiem papildu faktoriem, norāda Rīgas satiksmes pārstāvis Viktors Zaķis.
Jārēķinās ar tādiem blakus faktoriem, kā to, ka krasi pieaugs pārvadāto pasažietu skaits, kas noticis nestrādājošo pensionāru gadījumā, kuri transportu var izmantot bez maksas. «Piedāvājot visiem, pieaugs pasažieru skaits, kas to izmantos. Tas nozīmē, ka būs jāpārorganizē maršrutu skaits un sabiedriskā transporta kursēšanas grafiki,» raidījumā Dienas Rīts sacīja Rīgas satiksmes pārstāvis.
Uzņēmumu ietekmējot arī degvielas cenu kāpums, tomēr Rīgas satiksme ir ņēmusi vērā šīs tendences, veidojot šā gada budžetu. «Šobrīd mēs esam vēl tajās robežās, kas neliedz vērsties pēc papildus dotācijas. Pagaidām uz Rīgas domi neiesim,» sacīja V. Zaķis. Viņš norādīja, ka uzņēmuma stratēģiskajā plānā līdz 2033. gadam noteikts, ka Rīgas satiksmes prioritāte ir elektrotransports – tramvaji.
«Taču tramvaja izbūve maksā ļoti daudz. Ekonomiskā sistēma valstī ir tāda, kāda ir,» norādīja Rīgas satiksmes pārstāvis. Pašlaik lielāks uzsvars tiekot likts uz tramvaju parka modernizāciju un infrastruktūras pārbūvi, jo vecie tramvaji, lai gan renovēti, tomēr ir novecojuši.
Db.lv jau vēstīja, ka šonedēļ uz Tallinu dodas delegācija no Rīgas, lai gūtu pieredzi par to, kādā veidā kaimiņvalsts galvaspilsēta gatavojas saviem iedzīvotājiem nodrošināt bezmaksas sabiedrisko transportu. Rīgas mērs Nils Ušakovs norāda, ka jāizpēta Igaunijas plāns, neizslēdzot iespēju, ka bezmaksas transports varētu būt arī Rīgā.
«Ja tuvākajā pilsētā tādas lietas notiek, mums vismaz jāsaprot, kā viņi to dara. Vai mēs to darīsim vai nedarīsim tas ir atkarīgs no tā, kādā veidā viņi [Tallina] to paveiks. Bet nu vismaz papētīt pieredzi būtu pareizi,» tā Latvijas Televīzijas raidījumā Labrīt, Latvija! sacīja N. Ušakovs.
Runājot par Latvijas izpildītāju un producentu apvienības (LaIPA) darbībām, kas uzsākusi mūzikas atskaņošanas administrēšanu satiksmes līdzekļos, V. Zaķis uzsvēra, ka pasažieriem mūzika nekad netiek translēta un primāri šis jautājums attiecas uz vadītāju. Viņš arī norādīja, ka uzņēmums nezina, cik lielas summas izmaksātu licenču iegāde, bet, visticamāk, šādas naudas pašlaik nav paredzētas. «Runa nav tikai par šoferiem, bet arī par biroju un citiem darbiniekiem, kas mums kopā ir 14 tūkstoši,» sacīja V. Zaķis.