Laikraksts Diena izpētījis, kur krīzes laikā vēl ir nauda lielu objektu pasūtījumiem un iespēja no «pareizajiem» konkursu uzvarētājiem vai citiem labumu guvējiem iegūt naudu politiķu vai partiju finansēšanai. Iezīmējušās trīs atbildes.
Šīs atbildes ir - brīvostā, lielajos satiksmes projektos un Rīgas īpašumu apsaimniekošanā.
Brīvosta pērn infrastruktūras sakārtošanā, ostas padziļināšanā, piestātņu izbūvē ieguldīja 26 miljonus latu. Tas ir gandrīz tikpat, cik paredzēts visiem Rīgas lielajiem objektiem šā gada investīciju plānā, norāda laikraksts.
«Skatieties ostas virzienā,» uz jautājumu par interesi vadīt Rīgu Dienai atbildējuši vairāki avoti. Laikraksts norāda, ka Rīgas mēra kandidāta Nila Ušakova pārstāvētā Saskaņas centra un LPP/LC intereses atšķiras tai ziņā, ka pirmajiem ir svarīgi pirmo reizi tikt akceptētiem varā, kamēr otrajiem primāra ir ekonomika. No turienes arī «Šlesers pelnīs, Ušakovs tērēs».
Diena informē, ka ostas būvniecības ieceres nākamajiem gadiem ir patiesi apjomīgas. Vienā no pēdējām sēdēm domnieki atbalstīja ostas pārcelšanu no pilsētas centra uz Krievu salu. «Būvniecības iespējas tur ir nebeidzamas un nav iespējams izkontrolēt - izmaksas procesā var palielināt piecas sešas reizes. Betons, metāls - otrs Dienvidu tilts,» stāstījis avots, kura darbs ir saistīts ar ostu. Pēc lidostas zaudēšanas brīvosta varētu kļūt par A. Šlesera jauno jājamzirdziņu, norāda laikraksts.
Diena arī skaidro, ka Rīgas pilsētas lielākā nauda nākamajos gados atrodama satiksmes infrastruktūras projektos. Rīgas ilgtermiņa saistību saraksts rāda, ka 2009.-2011.gadā satiksmes projektiem iecerēts atvēlēt 183.6 miljonus latu. Lielākās summas plānotas 2010.gadā. Vēl ikdienas izdevumi - 81 miljons latu transporta būvju uzturēšanai nākamos četrus gadus, nauda pagalmu bedrīšu lāpīšanai, miljoni jaunu sabiedriskā transporta līdzekļu iepirkšanai. Tās ir lielas summas un iekārojami konkursi, akcentē laikraksts.
Visas iepriekšējās satiksmes investīcijas pārspēj megaprojekts - Ziemeļu koridors ar Daugavas šķērsojumu (tilts vai tunelis). Izmaksas lēstas ap miljardu latu. Koridoru neuzcels jaunās domes darbības laikā, bet jaunā dome var nolemt, tieši kas tiks būvēts, izsludināt konkursus un saslēgt līgumus ja ne par visu, tad par daļu būvniecības.
Lielākie Rīgas projekti (2009.-2011.g., Ls):
73.1 miljons - Austrumu maģistrāle
45.3 miljoni - Dienvidu tilta trešā kārta
42 miljoni - Ielu projektēšana un izbūve jaunās LNB un akustiskās koncertzāles rajonā
28.2 miljoni - Valdemāra un Daugavgrīvas ielas satiksmes mezgls
15.7 miljoni - Tunelis zem dzelzceļa Ģertrūdes un Daugavpils ielas savienojumam
12.2 miljoni - Krievu drāmas teātra rekonstrukcija
10.7 miljoni - Latgales Kultūras un mākslas centrs un autostāvvieta.